Przełącznik halogenów MKVII

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Powiedzcie z Waszego doświadczenia, czy rzadkością jest 5 pinowy przełącznik halogenów tylnych? Chce dołożyć halogeny przednie, ale kupiony przełącznik podwójny /przód/tył/ ma tylko 4 piny dla tyłu i odwrotnie świecą kontrolki. Może ktoś to już rozwiązał?

Pozdrawiam
Demon
  
 
Tu pokazywałem na czym polega różnica między jednym a drugim typem włącznika.
  
 
Dziekuje bardzo za linka. Masz moze pomysł jak przerobić instalacje, zeby wszystko działało na przełączniku 4 pinowym? Teraz jeden pin (5) wisi w powietrzu i dzieja się cuda, tzn jest odwrotnie załączane, bo albo swieci kontrolka i pozycyjne, albo halogeny tyl.

Pozdrawiam
Demon
  
 
Powiem tak, ja do tej pory spotkałem się tylko z 4-pinowym włącznikiem na tył więc dla mnie to nowość, ale wszystko do zrobienia. Przede wszystkim trzeba ustalić jak załączane jest tylne światło przeciwmgielne, tzn. zewrzeć na krótko odpowiednie styki w kostce (schemat) i sprawdzić czy światło świeci ciągle czy gaśnie po rozwarciu styków. Jeśli masz oryginalną instalację na przód, to również trzeba to sprawdzić. Generalnie są dwa rodzaje przekaźników, jeden zwiera tylko jeśli podajemy mu stale napięcie (bistabilny), oraz taki który wymaga tylko impulsu do załączenia. Z tego co wiem w Escortach tył działa na zasadzie tego pierwszego, a przód drugiego. A wszystko to, chyba, po to żeby w momencie wyłączenia silnika włączone halogeny zgasły i NIE zapaliły się same po uruchomieniu. Natomiast tył jeśli go nie wyłączymy to będzie świecił non stop.
A wracając do meritum, jak już to ustalimy trzeba sprawdzić jakimi dysponujemy włącznikami. Czyli to samo jeden zwiera na stałe, drugi daje impuls. Jeśli mamy sytuację odwrotną można zamienić "wnętrze" włączników. Sam tak robiłem ale z innego powodu. Natomiast co do kontrolek, jak wynika ze schematu jeden z włączników potrzebuje dodatkowy przewód z "+", skoro w tym twoim są tylko 4-piny to zapalanie kontrolki realizowane jest przez sam włącznik i możliwe, że właśnie przez to nie współpracuje prawidłowo z istniejącą instalacją.
Najprościej będzie ze starego pojedynczego włącznika (ten który miałeś dotychczas) wyciągnąć styki wraz ze złączem i przełożyć do tego podwójnego.
  
 
Dzieki za podpowiedzi. Chyba faktycznie przelozenie srodka bedzie najlatwiejsze i najszybsze.

Dziek i pozdrawiam
Demon