[126] Awaria skrzyni biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie mam taki problem mianowicie dzisiaj jak leciałem do Skoków (jakieś 60km ode mnie) i się spieszyłem (trzymałem się cały czas koło 100km/h) to pod koniec trasy nastąpiła awaria mojej skrzyni: 3 bieg po włożeniu i popuszczaniu sprzęgła od razu wyskakiwał a jak go przytrzymałem to było ok, inne biegi były ok. Ale gry wracałem już go tak nie katowałem to trójka po wrzuceniu zaczęła chrobotać czwórkę ciężko wrzucić a dwójkę tez ciężko wrzucić i podczas wrzucania słyszeć takie tarcie się zębów no i skrzynia głośniej pracuje. W skrzyni rzadko grzebie więc nie mam pojęcia co może być nie wiem czy to pomoże była w niej wymieniana tylko choinka olej co 15tys km a sama skrzynia ma 157tys km i jest to skrzynka od FL

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2007-07-10 11:13:07 ]
[ powód edycji: tytułowanie watków ]
  
 
ja miałem dokładnie takie oznaki jak posypały mi się synchronizatory... ale przyczyna może być zupełnie inna, może ktoś coś mądrego jeszcze napisze
  
 
Są dwa rozwiązania. Pierwsze z nich to odkręcenie się kosza blokującego przednie łożysko wałka atakującego to dwurzędowe. Lub też co jest bardziej prawdopodobne zdechło łożysko wałeczkowe zaraz przy dyferencjale. Spowodowane to mogło być oprócz zmęczenia łożysk (niewykluczone innego elementu) lub tez zbyt niskim stanem oleju w wyniku czego łozysko stale obciążone i niedokładnie smarowane oraz chłodzone olejem uległo zniszczeniu;/ Im wcześniej rozbierzesz tym mniejsze straty poczynisz w skrzyni......
  
 
W sumie to auto stoi pod blokiem i nie mam zamiaru jeździć nim w takim stanie bo mogę do roboty nie dojechać a poza tym nie chce zniszczyć skrzyni do końca jutro zacznę walczyć ze skrzynią po blokiem i chyba nie będzie łatwe zadanie
  
 
Witam ponownie panowie chciałem dodać coś o mojej awarii skrzyni. W tą sobotę rozebrałem ją i znalazłem usterkę. Okazało się że płytka która trzyma sprężyny i szpilki przesunęła się tylko nie wiem jak to się stało bo cały cza jeździłem i było wszytko ok (przez 15tys km) i tu nagle się przesunęła a przecież trzyma się na dwóch śrubach M8 gdzie jedna jest od poduszki i była ona wkręcona więc nie wiem jak to się stało że ona się przesunęła zęby w skrzyni są ok więc postanowiłem ją naprawić i zostawić jako drugą. wsadziłem inną i od razu wymieniłem zapobiegawczo łącznik uszczelki łożysko oporowe tuleje plastikowe od widełek i ten pierścień przy widełkach na nowy i olej w niej więc powinno być dobrze.

Poniżej zdjęcia starej skrzyni:
  
 
Mam problem ze skrzynią. Po zakupie Malucha uszczelniłem skrzynie biegów ( niepierwszy raz w życiu ) i założyłem nowe poduszki. Zrobiłem z 10 km bezproblemowo i pojawiła się dziwna usterka. Byłem się przejechać i już przy ruszaniu ze świateł ciężko było wbić 1 i 2 ale jakoś dojechałem do celu. Wróciłem po jakichś 15 minutach i przy odjeżdżaniu lewarek zablokował się na drugim biegu. Trochę poszarpałem i udało mi się włączyć luz. Nie miałem żadnej możliwości aby włożyć 1 lub 2 gdyż lewarek nie chciał przesunąć się w te pozycje więc do domu wróciłem na 3 i 4 biegu. Wsteczny działo o dziwo bez problemu. 1 i 2 nie da się wbić za równo na pracującym jak i na wyłączonym silniku. Na 3, 4 i R jedzie normalnie. Lewarek można przesuwać w lewo i prawo ale już w lewo i do przodu lub tyłu ( aby włączyć 1 lub 2 ) się nie da. Wyciągnąłem skrzynie biegów, ściągnąłem obudowę z wybierakiem i nic podejrzanego tam nie zauważyłem. Wodzik 1 i 2 biegów mogę "wbić" w stronę skrzyni z oporem i z oporem wyciągnąć w położenie luzu ale z położenia neutralnego nie mogę go wyciągnąć do przodu. Co może być przyczyną?
  
 
miałem bardzo podobną sytuacje tylko że nie udało mi się wyłączyć i tak dojechałem, powodem okazało się poluźnienie nakrętki wałka głównego tego przy trybie 2 biegu. Dokręcenie i zaklepałem i śmigało dalej.
  
 
Możliwe jest to co pisze Try3zek, ale możliwe jest też że ktoś rozbierał tą skrzynię i zgubił zatrzask ten cienki od wodzików.
  
 
Rozebrałem skrzynie i wszystko jasne. Poszło łożysko a ono prawdopodobnie wykończyło piastę synchronizatora II biegu:
  
 
Cytat:
2014-11-27 04:44:55, grzesiol pisze:
przy odjeżdżaniu lewarek zablokował się na drugim biegu.


miałem podobnie tyle że jak wbiłem 2 to już 2 zostało na zawsze, po otwarciu dupki od II biegu wszystko było ok, okazało się że w skrzyni nie było oleju