Drążek kierowniczy czy maglownica?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z 2 miesiące temu mechanik stwierdził, że trzeba szykować się na wymianę przekładni, bo jest luz z lewej strony. Wymienione wtedy były: łączniki stabilizatora oraz tuleje guma-żelazo na wachaczu.

Obecnie objawy mam takie:
1.przy jeździe na wprost i puszczeniu kierownicy czasami lekko drga kierownica
2.jak robię małe, szybkie ruchy kierownicą na postoju przy zgaszonym silniku to słychać stuki w okolicach zębnika przekładni kierowniczej. Przy zapalonym silniku stuków nie słychać.
3.podczas jazdy przód tłucze

Wczoraj byłem na podnośniku u kumpla i inny mechanik stwierdził z kolei, że to jabłka na drążku kierowniczym.
Sprawdził to szarpiąc za drązki kierownicze i wtedy było słychac stuki w okolicach jabłka(maglownicy), jak złapał jabłka poprzez gumowe osłony i zaczęliśmy szarpać stuków brak.
No i nie wiem co teraz myśleć?
Aha. Odnośnie punktu 2 z listy objawów. Mechanik stwierdził, że przy przekładni ze wspomaganiem to objaw normalny. Jak jest u was???

swojski
  
 
tez mam stuk przy wylaczonym siliniku ponoc tak ma byc
  
 
Cytat:
2007-06-25 17:53:41, mmmmat pisze:
tez mam stuk przy wylaczonym siliniku ponoc tak ma byc



Dziś w pracy sprawdzałem z kumplem w paroletnim Focusie. I też stuka przy zgaszonym silniku, a więc chyba tak ma być.
  
 
A ja tak z lekka proponuje sprawdzic stan zwrotnicy. Ja ostatnio mialem podobnie, z tym ze mi jeszcze kierownice potrafilo wykrecic przy jezdzie na wprost..... ale mniejsza o mnie....

Zerknij czy nie wyrobila sie dziura w ktora wchodzi sworzen, wtedy nawet jak wymienisz wszystko w zawieszeniu (z maglownica wlacznie), dalej bedzie stukac, kierownica przy hamowaniu bedzie skakac itd......

a za zwrotnice dalem cale 70 zl, wiec zanim cokolwiek wymienisz badz w 100 % pewny ze to przyczyna....

Daj znac czy sie udalo.

Pozdrawiam

Ukashek
  
 
Ja tez tak miałem i po wymianie drążków kierowniczych przestało stukac!Wymieniłem odrazu końcówki drążków!Więcej info na GG 1071988


fotka
demontaż jest strasznie trudny i czasochlonny ale w ciagu 3 godzin wymieniłem 2 drążki!

[ wiadomość edytowana przez: kamilp dnia 2007-06-26 12:58:14 ]
  
 
prosciej sprwdzisz czy to nie drazki jak podniesiesz kolo i jak jedna osoba bedzie ci trzymac kierownice a ty bedziesz ruszac kolem trzymajac je "poziomo" i zobaczysz czy masz luz na maglownicy czy tez na drazku
* lub po sciagnieciu kola zlap drazek i poruszaj nim

[ wiadomość edytowana przez: Matys318 dnia 2007-06-26 12:22:50 ]
  
 
Witam mam problem przy jezdzie na wprost i wpadnieciu w koleine potrafi mnie rzucic na lewa strone i kierownice na chwile skrecic gdzy puszcze gaz spowrotem wszystko wraca do normy. czy to moze byc uszkodzona maglownica czy drazek kierowniczy?? bylem u dwuch mechanikow jeden stwierdzil ze maglownica a drugi ze drazek. i nie wiem co mam robic. jeden tlumaczy sie tym ze gdyby maglownica to by miala luz na dwuch kolacha w moim przypdku tylko lewe kolo ma luz.