Wyciek... szkrzynia biegów?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś jak robiłem foto autka zobczyłem, że jest plama oleju pod moim autem... łączenie skrzyni biegów wygląda na mokre więc może to moje...


Plama jest równo pod skrzynią...

[ wiadomość edytowana przez: Nortonn dnia 2009-04-29 20:47:13 ]
  
 
na mój gust cieknie po silniku gdzieś z góry, zbiera się na dolnej krawędzi i co jakiś czas "kap" plami drogi
  
 
Rownie dobrze oring aparatu zapłonowego, lub uszczelka klapki zaworów.

Wyczyść silnik z oleju szmatką, a szczególnie głowice i okolice aparatu zapłonowego i potem zobacz skad i dokąd olej sie zbiera.
Wokół ssaka tez bym wyczyscił bo miske masz upaprana olejem na krawedzi i nie tylko
  
 
Mi też wydaje się, że cieknie gdzie z silnika i spływa na dół w okolice skrzyni biegów.
No i ta miska wygląda rzeczywiście nie ciekawie.
  
 
Cytat:
2009-04-29 21:17:25, maltoron pisze:
Rownie dobrze oring aparatu zapłonowego, lub uszczelka klapki zaworów. Wyczyść silnik z oleju szmatką, a szczególnie głowice i okolice aparatu zapłonowego i potem zobacz skad i dokąd olej sie zbiera. Wokół ssaka tez bym wyczyscił bo miske masz upaprana olejem na krawedzi i nie tylko


Mozliwe ze oring aparatu zapłonowego. Miałem podobnie. upaprany był silnik od góry i kapało czasami ze skrzyni. Wymieniłem starego oringa który juz od dawna nie przypominał gumy i nastąpiła ...susza.
Oring - 3zł
Roboty na 5 -7 minut.
  
 
ja bym jeszcze sprawdzil dokladnie uszczelke na misce bo masz prawa oslone delitkatnie oderwana, moze gdzies zima lub jakims kraweznikiem ja delikatnie dotkneles i nie masz juz szczelnosci.
  
 
Poobserwuję czy ubywa mi olej...
Faktycznie ta miska olejowa jest w opłakanym stanie...
do następnej wymiany oleju zostało mi 3kkm, ale nie wiem czy wytrzyma...
  
 
wg mnie z miską wszystko ok, wyciek masz na 99% spod pokrywy zaworów i aparatu zapłonowego. Cieknie po bloku na sam dół
  
 
Olej powinien wtedy ubywać, prawda?

Można dostrzec ten fakt patrząc od góry, po otwarciu maski?
  
 
Sprawdź przy aparacie zaplonowym czy masz upieprzony olejem silnik (pod aparatem)
  
 
Hm przy aparacie zapłonowym jest czyściutko, nie ma śladów oleju... W okolicy kabli zapłonowych to samo...
Codziennie rano onserwuję miejsce gdzie esperak stoi, jest sucho... Olej nie ubywa...

Hm... może ta plama nie jest moja... może to przypadek, że autko zaparkowało prostopadle
  
 
Cytat:
2009-05-05 18:47:16, Nortonn pisze: może to przypadek, że autko zaparkowało prostopadle



Najwyraźniej tak było
  
 
Odświeżę temacik - problem dotyczy również skrzyni biegów, więc nie będę zakładał nowego...

Otóż przy ruszaniu lewarek trzęsie się jak trzcina na wietrze... dosłownie rusza się we wszystkie strony... jednocześnie lekko trzęsie przednią częścią nadwozia... Są trudności z wrzuceniem jedynki, czasem zgrzyta przy wrzucaniu wstecznego. Generalnie biegi w ostatnim czasie wczodzą dość ciężko...
Gdy wrzucę bieg (nie ma znaczenia który) lewarek ma luzy, gdy porusza się nim na boki...

Czego to może być objaw?
  
 
Cytat:
2009-05-15 22:09:18, Nortonn pisze:
Odświeżę temacik - problem dotyczy również skrzyni biegów, więc nie będę zakładał nowego... Otóż przy ruszaniu lewarek trzęsie się jak trzcina na wietrze... dosłownie rusza się we wszystkie strony... jednocześnie lekko trzęsie przednią częścią nadwozia... Są trudności z wrzuceniem jedynki, czasem zgrzyta przy wrzucaniu wstecznego. Generalnie biegi w ostatnim czasie wczodzą dość ciężko... Gdy wrzucę bieg (nie ma znaczenia który) lewarek ma luzy, gdy porusza się nim na boki... Czego to może być objaw?



Mam to samo, tylko, że biegi wchodzą normalnie, no może tylko czasem wybicie ze wstecznego lekko się przycina ale ogólnie jest w porządku. Jedyne co, to są luzy na boki i lekko przód/tył, no i warczy na 1 i 3 biegu (w okolicy 2-3tys obr/min)
  
 
Cytat:
2009-05-15 22:12:25, seboos pisze:
Mam to samo, tylko, że biegi wchodzą normalnie, no może tylko czasem wybicie ze wstecznego lekko się przycina ale ogólnie jest w porządku. Jedyne co, to są luzy na boki i lekko przód/tył, no i warczy na 1 i 3 biegu (w okolicy 2-3tys obr/min)


Zaczyna to trochę irytować chyba będzie trzeba przejechać się do mechanika...
  
 
Cytat:
2009-05-15 22:09:18, Nortonn pisze:
Odświeżę temacik - problem dotyczy również skrzyni biegów, więc nie będę zakładał nowego... Otóż przy ruszaniu lewarek trzęsie się jak trzcina na wietrze... dosłownie rusza się we wszystkie strony... jednocześnie lekko trzęsie przednią częścią nadwozia... Są trudności z wrzuceniem jedynki, czasem zgrzyta przy wrzucaniu wstecznego. Generalnie biegi w ostatnim czasie wczodzą dość ciężko... Gdy wrzucę bieg (nie ma znaczenia który) lewarek ma luzy, gdy porusza się nim na boki... Czego to może być objaw?


A może poduszka pod skrzynią?
  
 
Tego właśnie nie wiem... Probelm nie był jeszcze diagnozowany u mechanika. Po wymianie poduszki pod silnikiem zniknęły objawy, które skłoniły mnie do jej wymiany ale ostatnio pojawił się problem z tym lewarkiem...
  
 
Cytat:
2009-05-15 22:21:23, Nortonn pisze:
Tego właśnie nie wiem... Probelm nie był jeszcze diagnozowany u mechanika. Po wymianie poduszki pod silnikiem zniknęły objawy, które skłoniły mnie do jej wymiany ale ostatnio pojawił się problem z tym lewarkiem...



Jak będziesz to napisz co stwierdził bo może i u mnie będzie to trzeba zrobić Mam nadzieje, że to tylko sprawa mechanizmu i tulejek, bo jak nie to już będzie trochę więcej zabawy

Napisz jak Ci poszło

Pozdrawiam
  
 
Napiszę co zostało wymienione. Tylko trochę to potrwa w tym tygodniu tego nie zrobię (- nie chcę jechać do Polmozbytu bo samo sprawdzenie skasuję mnie jak za zboże...) bo mam wyjazd służbowy. Umówię się do warsztatu gdzie robiłem uszczelkę pod głowicą ale tam chłopaki mają auta na zapisy i klientów dość sporo...