Jak sprawdzić czujnik spalania stukowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak przy pomocy miernika sprawdzić czujnik spalania stukowego?

Mam Ibize Cupre 2.0 16V 150KM silnik ABF. W tym silniku są dwa takie czujniki.

Na multi diagu pokazało bład stały "czujnik detekcji cylinder 1". W serwisie boscha tez pokazało "czujnik identyfikacji cylinder 1 brak sygnalu". Poprosiłem diagnoste aby sprawdził jeszcze miernikiem czy faktycznie czujnik nie działa i powiedział że jeden działa a drugi nie. Wstawiłem nowy czujnik (ten od strony rozrządu) i na multi diagu po wykasowaniu błedu pokazał się ten sam bład. No i tu jest moje pytanie jak sprawdzić czy nowy czujnik jest OK???
  
 
najlepszym sposobem sprawdzenia czujnika spalania stukowego jest podlaczenie go do oscyloskopu i obejzenie przebiegu. Po podlaczeniu poprostu musisz uderzyc czyms metalowym (lekko) o metalowa czesc czujnika
  
 
Od biedy wystarczy lampa stroboskopowa , też postukać i patrzeć czy reguluje
  
 
Pomocy....

W tym silniku są dwa czujniki spalania stukowego, odłączyłem oba i sie zdziwiłem cały czas po wykasowaniu błedu na VAG-u pokazuje jeden ten sam błąd "cylinder 1 recognition sensor G145" błąd 00740 który w polskim VAG-u oznacza "czujnik detekcji cylinder 1". Zamieniłem kostki, zamieniłem nawet stare czujniki i nowy zostawiełem i nic. O co tu chodzi dlaczego nie wyskoczyły dwa błedy po odłączeniu obu czujników?
  
 
sprawdź komunikację pomiędzy sterownikiem, a czujnikiem. Może być uszkodzony kabel, silnik ABF sterownik Digifant piny 1 czuja
ecu 34-1 wtyczka czuja
32-2
10-3
czujnik 2
57-1
56-2
55-3
  
 
hm super, musze sprawdzić
ale potrzebuje taki program albo schamat instalacji. Czy możę mógłbyś mi podać nazwe programu w którym można sprawdzać które piny w poszczególnych sterownikach za co odpowiadają to poszukam na emule. Kiedyś dawno temu miałem taki program Equiptech właśnie szukam go może nazywa się "caps" ale nie pamiętam jest rewelacyjny pełny schamat i opisy co i jak sprawdzać....
  
 
Udało się

Znalałem usterke, kostka przy kopułce była nie zatrzaśnieta-luźna. W kopułce widocznie jest jakiś czujnik predkości czy coś takiego. Wileki dzięki za zainteresowanie.

Także Bosch, Multidiag, VAG wszystkie te programy diagnostyczne mają źle opisany błąd tzn tak że nikt nie wie o co chodzi.

No i ciekawe jest też że komputer w ABFie nie łapie błedów po odłączeniu czujników spalania stukowego.