MotoNews.plWitaj w MotoNews.pl | zaloguj się  
Motoryzacja bliżej Ciebie 
Samochody, motoryzacja, opinie
forum klubowedołącz do klubulista klubowiczównasze samochodyclub assistance
 
 Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Gdzie znajduje się czujnik wentylatora???

 Moderowane przez: cezariusz, mifinka
 Forum » Klub Daewoo Espero » Gdzie znajduje się czujnik wenty ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
Szukaj na forum: 
 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor
 Gdzie znajduje się czujnik wentylatora??? 
lipes

Daewoo Espero
Kościerzyna



 2007-08-24 16:30:08^

Mam pytanie czy ktoś może wie gdzie znajduje się czujnik wentylatora, no może nie czujnik, a jakiś włącznik?? A pytam dlatego bo wentylator mi nie kreci, nawet po nagrzaniu samochodu dużo powyżej 90 stopni. A może ktoś wie co może być tego przyczyną???

2008-11-05 14:25
   



cezariusz (S)
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 4163 dni
AUDI A6
Lublin



 2007-08-24 16:44:37^

czy ty myslisz ze tu sa sami jasnowidze i beda wiedziec jaki masz silnik??

czujnik temperatury plynu chlodzacego w 1,5 jest z tylu silnika pod kolektorem ssacym
w 1,8/2,0 na obudowie termostatu

najpierw sprawdz bezpieczniki potem wiatrak na krotko pod aku
jesli wszystko bedzie oki dopiero szukaj czujnikow
a i rownie dobrze mogly sie rozleciec przekazniki w skrzynce za aku

2014-12-01 20:48
   
lipes

Daewoo Espero
Kościerzyna



 2007-08-24 21:13:16^

Dzięki za odpowiedź i podpowiedź.
Jest to espero 1,5 DOHC 16v, rocznik 1996. Rozumiem ze to jest ten sam czujnik który jest odpowiedzialny za wskazywanie temperatury silnika, a jeżeli tak, to on jest sprawny.
Podobno jest jakiś włącznik wentylatora, ale niestety nigdzie go nie widzę
Jutro sprawdzę bezpieczniki i dam znać czy to była ta awaria.

2008-11-05 14:25
   
markon
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 3167 dni
VITARA CABRIO OFF RO ...
Pajęczno (EPJ)



 2007-08-24 21:18:56^

Cytat:
2007-08-24 21:13:16, lipes pisze:
Dzięki za odpowiedź i podpowiedź. Jest to espero 1,5 DOHC 16v, rocznik 1996. Rozumiem ze to jest ten sam czujnik który jest odpowiedzialny za wskazywanie temperatury silnika, a jeżeli tak, to on jest sprawny. Podobno jest jakiś włącznik wentylatora, ale niestety nigdzie go nie widzę Jutro sprawdzę bezpieczniki i dam znać czy to była ta awaria.

musisz zrobic zworke na kompa isie załaczy to ta saa metoda co na sprawdzanie błedów a co i jak to sie robi szukaj na wyszukiwarce kody

-----------------
Miałem kiedyś ESPERO z silnikiem od Jawy gdy go rdza zeżarła zrobiłem z silnika kosiarkę do trawy. Teraz gdy mnie nachodzą wspomnienia, wspominam przeszłość kosiarki do trawy strzyżenia!

[ wiadomość edytowana przez: markon dnia 2007-08-24 21:22:08 ]

2015-01-28 23:57
   
Robert_S

Espero 1.8, Omega
Sz - Gw



 2007-08-24 21:51:47^

nie ma żadnego włącznika, wentylatorami steruje komputer poprzez przekaźniki

2013-06-28 01:19
   
lipes

Daewoo Espero
Kościerzyna



 2007-08-25 08:18:11^

Tak też mi się wydaje że jego nie ma, mechanicy go nie mogą znaleźć, ale w książce serwisowej jest mowa o jakimś wyłączniku, który znajduje się gdzieś przy chłodnicy, tyle że u mnie w tym miejscu jest tylko zaślepka.

2008-11-05 14:25
   
slawekk

Esperak 1,8/Corsa C ...
Warszawa Wawer



 2007-08-25 12:27:57^

Jeśli nie działa wentylator to w pierwszej kolejności sprawdź bezpiecznik.
Skrzynka przy nogach kierowcy , drugi rząd od góry , drugi lub trzeci bezpiecznik (nie pamiętam dokładnie , a nie chce mi się iść sprawdzić) od prawej.

2013-11-01 21:07
   
krzychu_ch
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 3467 dni
nosorożec
Sosnowiec



 2007-08-25 14:52:12^

Cytat:
2007-08-24 21:13:16, lipes pisze:
Rozumiem ze to jest ten sam czujnik który jest odpowiedzialny za wskazywanie temperatury silnika, a jeżeli tak, to on jest sprawny.





Źle rozumiesz
Są dwa osobne czujniki. Jeden od wskazania temperatury a drugi od włączenia śmigła

jeżeli to napewno będzie czujnik do wymiany to poszukaj w wyszukiwarce - takie małe okienko z napisem szukaj ... w lewym dolnym rogu głównej strony forum

Było to dogłębnie opisane wraz ze zdjęciami co i jak

-----------------
Ktoś kiedyś napisał : " Stanowczo stwierdzam i stoję na stanowisku, że to forum powinno przyjąć takie założenia statutowe, jakie deklarują w swojej reklamie sklepy Media Markt ". Im dłużej tu przebywam, tym bardziej się z tym zgadzam...

2015-01-29 16:18
   
Adam4302
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 3800 dni
Dacia Logan
Katowice Wsch. Wąsk.



 2007-08-25 19:31:21^

Cytat:
2007-08-25 14:52:12, krzychu_ch pisze:
Źle rozumiesz Są dwa osobne czujniki. Jeden od wskazania temperatury a drugi od włączenia śmigła


Drugi wcale nie jest od włączania wentylatora.


-----------------
czasem tu zaglądam

[ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2007-08-25 19:51:28 ]

2015-01-28 22:43
   



Robert_S

Espero 1.8, Omega
Sz - Gw



 2007-08-25 21:34:59^

wersja espera z komputerem iefi-s miała rzeczywiście czujnik wentylatora wkręcony w chłodnicę. pozostałe mają czujnik temperatury w obudowie termostatu i na jego podstawie komputer (iefi-6) załącza 1. lub 2. bieg wentylatora.

Dodam jeszcze, że komputer iefi-s był montowany chyba tylko do aut eksportowanych do ameryki łacińskiej, więc w europie takich nie uświadczysz.



2013-06-28 01:19
   
lipes

Daewoo Espero
Kościerzyna



 2007-08-25 23:14:12^

Wiem już że wentylator działa, bo w trybie serwisowym (zwarcie złączy w wtyczce komputerka) się kręci, bezpieczniki są całe, także to też odpada, pozostają przekaźniki w komorze silnika, no i może ten czujnik w termostacie. Sprawdzę to we wtorek.

2008-11-05 14:25
   
Robert_S

Espero 1.8, Omega
Sz - Gw



 2007-08-25 23:53:53^

Cytat:
2007-08-25 23:14:12, lipes pisze:
Wiem już że wentylator działa, bo w trybie serwisowym (zwarcie złączy w wtyczce komputerka) się kręci, bezpieczniki są całe, także to też odpada, pozostają przekaźniki w komorze silnika, no i może ten czujnik w termostacie. Sprawdzę to we wtorek.



sprawdź też rezystor wolnych obrotów - to taka ceramiczna biała kostka przykręcona do nadwozia mniej więcej pod filtrem powietrza. Powinien mieć opór z tego co pamiętam 1 Om. możliwe też, że zaśniedziały kable przy rezystorze.

2013-06-28 01:19
   
nawigator5
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 2985 dni
espero 1.5 lpg
Poznań



 2007-08-26 21:57:11^

Cytat:
2007-08-25 23:14:12, lipes pisze:
Wiem już że wentylator działa, bo w trybie serwisowym (zwarcie złączy w wtyczce komputerka) się kręci, bezpieczniki są całe, także to też odpada, pozostają przekaźniki w komorze silnika, no i może ten czujnik w termostacie. Sprawdzę to we wtorek.


...W moim 1.5 z tego samego rocznika nie ma ...żadnego czujnika w termostacie.
W chłodnicy też nie mam żadnego czujnika.
(Są dwa czujniki obok siebie pod kolektorem ssącym. Jeden większy i jeden mniejszy, ale nie pamiętam który od czego...)

Zresztą po podniesieniu maski widać, czy do termostatu dochodzą jakieś przewody...

Pamiętam u siebie było coś takiego, ....że druga prędkość wentylatora nie załączała się ponieważ ....był uszkodzony albo bezpiecznik albo przekażnik od pierwszej prędkości ...już nie pamiętam. I-szy i II-gi bieg są jakoś ze sobą sprzężone. (obydwa przekażniki są w komorze silnika po lewej stronie) I mylące może być to, że po zwarciu styków A i B w złączu pod komputerem załacza się II prędkość i wszystko wydaje się być ok...

2015-01-15 17:34
   
mib

Daewoo Espero
Warszawa



 2013-03-09 20:24:31^

Cytat:
2007-08-25 23:53:53, Robert_S pisze:
taka ceramiczna biała kostka przykręcona do nadwozia mniej więcej pod filtrem powietrza. Powinien mieć opór z tego co pamiętam 1 Om. możliwe też, że zaśniedziały kable przy rezystorze.


Przepraszam za odświeżenie tematu, ale potrzebuję precyzyjniejszej informacji o położeniu tego opornika. Szukałem u siebie i nie znalazłem tego opornika.
Nie wiem czy opornik był, gdy autko kupowałem, ale niedługo po wymianie chłodnicy zaczęły się problemy z temperaturą (podchodzi po samo czerwone pole). I-bieg nie chodzi, sprawdzałem zwierając styki przekaźnika.
Pytanie kolejne. Którędy puszczona jest wiązka od rezystora do centralki elektrycznej w komorze silnika?
Przy chłodnicy, czy od strony przegrody?
Pytam, bo zanim puszczę nową wiązkę chciałbym sprawdzić, czy istnieje stara i tylko została rozpięta lub "wycięta".
Może jakąś fotkę na temat , tu lub na priv.

Dzięki i pozdrawiam.

2013-06-24 10:41
   
slawek_p
Klubowy Weteran

Aktywny na forum 2299 dni
Evanda CDX/ CC 700
Jasienica



 2013-03-11 18:03:40^

Rezystor o którym mowa znajduję się na prawej podłużnicy z przodu blisko chłodnicy

2015-01-12 21:24
   
mib

Daewoo Espero
Warszawa



 2013-03-11 19:03:15^

Cytat:
2013-03-11 18:03:40, slawek_p pisze:
Rezystor o którym mowa znajduję się na prawej podłużnicy z przodu blisko chłodnicy


Dzięki za informację. To u mnie nie ma .
Teraz pora znaleźć lub zrobić wiązkę.

2013-06-24 10:41
   
VEndriuV
Member Klubu Espero

Espero 1.5 GLX
Katowice



 2013-03-11 19:57:26^

u mnie z kolei ostatnio jakos jakby za późno się załącza... juz prawie przy czerwonej, wtedy musze chwile poluzować - na luz lub wolna jazda i spada. Potem juz się nie zagrzeje. Przypuszczam, że coś nie tak z czujnikiem i wentylator za późno się załącza.

2014-03-19 08:39
   
mib

Daewoo Espero
Warszawa



 2013-03-17 15:05:43^

Cytat:
2013-03-11 19:57:26, VEndriuV pisze:
u mnie z kolei ostatnio jakos jakby za późno się załącza... juz prawie przy czerwonej, wtedy musze chwile poluzować - na luz lub wolna jazda i spada. Potem juz się nie zagrzeje. Przypuszczam, że coś nie tak z czujnikiem i wentylator za późno się załącza.


U mnie jest dokładnie tak samo.Sprawdź, czy nie wskakuje dopiero na szybkie obroty.
Ja wstawiłem opornik od Nubiry/Lanosa. Wygląda inaczej. 0,8 ohm, z metalowym radiatorem. I tak robiłem mową wiązkę. Dałem kostkę tzw hermetyczną o złączu silnoprądowym. Ale i tak jest jak u ciebie.

2013-06-24 10:41
   
VEndriuV
Member Klubu Espero

Espero 1.5 GLX
Katowice



 2013-03-18 15:24:55^

niby mi to nie przeszkadza, bo jak sie juz przegrzewa to troche uspokoje obroty i łapie normalna temparature i wtedy juz się nie podniesie, ale boje sie, że jak bedzie cieplej się zapomnę i go przykręcę wyżej jak juz bedzie miał tak wysoką temp...

2014-03-19 08:39
   
 Forum » Klub Daewoo Espero » Gdzie znajduje się czujnik wenty ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

strona głównaredakcjaforum samochodoweregulaminreklama


wiadomości motoryzacyjne - cennik nowych samochodów - autogaleria - opinie o samochodach
Copyright © 1999-2015 MotoNews.pl
Regulamin i warunki korzystania z serwisu