Wymiary Omegi B kombi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Zastanawiam się nad zakupem Omegi B w wersji kombi, jednak nigdzie nie znalazłem wymiarów wewnętrznych samochodu. Najbardziej zależy mi na wymiarach bagażnika, bo jest najważniejsze.
Jeśli nie ma takowych gdzieś na stronie to gdyby ktoś chciał zmierzyć to zależy mi na długości bagażnika normalnie i ze złożonymi siedzeniami, szerokości (uwzględniając nadkola i w najszerszym miejscu), wysokości (do szyb i dachu) oraz otwór klapy.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Przy okazji chciałbym sie zapytać czy na pewno kombi ma koło zapasowe w podłodze a jeśli tak to dlaczego sedan ma z boku?

Czy uważacie silnik 2.2 za starczający do tego auta? Jeździłem sedanem X20XEV i w sumie nie czułem potrzeby posiadania dużo większego silnika. Może dlatego, że koła były troszkę za małe (za niski profil), ale wydawało mi się że skrzynia jest za krótka. W stosunku do mojej Vectry z tym samym silnikiem auto na tych samych obrotach jechało wolniej. No ale nie czuło się ogromnej różnicy w przyspieszaniu.
Dlatego zastanawiam sie nad 2.2. W Vectrach jest dużo żwawszy i elastyczniejszy od 2.0, jednak nie wiem czy czuje się różnicę w Omegach i czy w tych silnikach pracują inne skrzynie niż w X20XEV.

Z góry dziękuję za pomoc.
  
 
jutro jak bedzie jasniej zmierze co chcesz i podam w watku.. co do silnika osobiscie mam 2,5TD i jestem zadowolony.. slyszalem ze mniejsze niestety sa za slabe.. kombi jednak wazy ok 1700kg a dodac jeszcze wage pasazerow i ewentualnych bagazy.. chyba nic wiecej pisac nie musze.. jesli zalezy Tobie na zakupie duzego kombi to tylko mercedes klasy E (tzw okular) jest wiekszy.. reszta tej klasy samochod ma mniejsza pojemnosc bagaznika.. Pozdrawiam
  
 
Udalo Ci sie pomierzyc auto?
Rzeczywiscie bagaznik Omegi to przepastna studnia i widac to nawet na zdjeciach. Wiem, ze auto wazy swoje, ale jakos jadac 2.0 16V nie czuje sie tak jak Vectra z silnikiem 1.6. To auto po prostu majestatycznie sunie po drodze, a jesli trzeba przyspieszyc to przyspiesza. wiem, ze przy silnikach V6 bedzie lepiej przyspieszala, ale obawiam sie spalania, oplat i drozszej obslugi. Jakby nie patrzec, czasami trzeba wymienic olej, plyny, pasek czy uszkodzona czesc. Boje sie tez utrudnionych napraw, jak np wymiana przewodow WN wymagajaca wykrecenia mechanizmy wycieraczek czy podobne. Dlatego raczej sklaniam sie ku 2.2 chociaz moge sie mylic co do V6 i bardzo chetnie posluchalbym cos o nich co by mnie przekonalo.
Jesli chodzi o diesle to silniki OPLA chodza pieknie, ale to bomba zegarowa jesli chodzi o pompy. Widzialem ankiete i pompy juz padly w ok 30-40% dieslach Opla...I nie jest tu winne paliwo czy odpalanie na sucho tylko elektronika. Sam BOSH sie przyznaje, ze one wytrzymuja ok 5-8 lat. Naprawa 2500-3500zl to tyle ile kosztuje gaz do benzyny. Jesli chodzi o diesel BMW ktory opisales to nie mialem z nim stycznosci, ale tez slyszalem wiele negatywnych opinii. Wszystkie jednak ogolnikowe i nie poparte wadami auta (bo mnostwo awarii diesli jest wina niewlasciwego uzytkowania).
  
 
Kombi:
długość "uber alles"( ) 4819mm
szerokość (j.w) 1960mm
wysokość (j.w) 1545mm
  
 
Cytat:
Kombi: długość "uber alles"( ) 4819mm szerokość (j.w) 1960mm wysokość (j.w) 1545mm

Ilku, koledze chodziło o wymiary wewnętrzne kufra
Ja niestety nie pomogę bo mam jedynie słuszne nadwozie

Cytat:
Przy okazji chciałbym sie zapytać czy na pewno kombi ma koło zapasowe w podłodze

Ma

Cytat:
dlaczego sedan ma z boku?

No cóż, tak sobie to Adam Opel wymyślił
W podłogę nie wejdzie bo akurat w tym miejscu sedan ma bak.
 
 
Poszukaj na stronie AutoŚwiata. Poczytaj artykuły o Omedze. Kiedyś było porównanie do Mondeo Kombi i C5 Kombi. Tam były dokładne wymiary bagażnika Omy C (czyli B).
  
 


Zdjecie zapozyczylem sobie z allegro, jako poglad na calosc. Wymiary z B Caravan (bez zaglowkow z tylu).

Szerokosc:
Na "wejsciu": 125 cm
Miedzy nadkolami: 110 cm
Miedzy drzwiami (po zlozeniu kanapy): 140 cm

Dlugosc:
Po zlozeniu kanapy: 195 cm (do konca oparcia)

Wysokosc:
Na "wejsciu": 82 cm (na srodku)


[ wiadomość edytowana przez: admeen dnia 2007-09-06 16:31:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: admeen dnia 2007-09-06 16:34:19 ]
  
 
Super! Dzieki. Moze warto wrzucic jako porada? Dlugosc wnetrza 195cm jest po zlozeniu foteli? Jesli tak to jaka jest bez skladania? Pewnie gdzies ok 140-150.
  
 
Wymiary

Edytowac posta nie moglem, dlatego wklejam linka z dokladniejszymi wymiarami.

Szerokosc:
Na "wejsciu": 125 cm
Miedzy szynami na rolete: 120 cm
Miedzy nadkolami: 110 cm
Miedzy drzwiami (po zlozeniu kanapy): 140 cm

Dlugosc:
Do kanapy: 115 cm
Po zlozeniu kanapy: 195 cm (do konca oparcia) / 215 cm (do fotela; fotel max. przesuniety do przodu)

Wysokosc:
Na "wejsciu": 82 cm (na srodku)
  
 
a wie ktoś jak mierzyć szerokość wnętrza? w wielu testach aut podaje się szerokość wnętrza przód oraz tył, ale na jakiej wysokości mierzy się??
czy w najwęższym , czy najszerszym???
  
 
Tego nie wiem, ale porownujac dane Omegi i to co pisza np o Octavii wychodzi, ze ta druga ma prawie taki bagaznik jak Omega!! Mysle wiec, ze firmy licza tak, zeby wynik byl jak najlepszy, a tu kolega po prostu zmierzyl praktycznie. Tylko, ze np Octavia ma 32 cm od podlogi bagaznika do linii okien, a to prawie polowe mniej niz ja mam u siebie w Vectrze liftback!
Czy posiadacze V6 moga cos powiedziec o swoch silnikach? Jak byscie porownali uzytkowanie do np silnikow 2.0 lub 2.2? Ja mam w Vectrze 2.0 i jak na razie (tfu, tfu) wymienilem czujnik walkow rozrzadu (sam - koszt ok 100zl czesci), olej (5l oleju i 10zl za filtr), filtr powietrza (ok 20zl) i uszczelke pod pokwywa klawiatury (ok 100zl). Niestety olej wycieka mi lekko z silnika i chyba lozysko sprzegla zaczyna wyc (tylko czasami) wiec szukam czegos innego. W silnikach V6 boje sie kosztow samego uzytkowania (oleje, filtry, plyny, paski itp) oraz trudnosci w wykonaniu serwisu czy napraw. Np takie rzeczy jak potrzeba rozkrecenia wycieraczek, zeby wymienic przewody WN. W 2.0 w Omedze mamy sa mniej dostepne niz u mnie w Vectrze (silnik poprzecznie), ale dalo sie wymienic, bez wiekszych problemow.
Jak wiec patrzycie na to. Czy rzeczywiscie jest wiecej zabawy i duzo spraw trzeba zlecac mechanikow czy nie jest to duzo wiekszy problem w porownaniu do mniejszych rzedowek?
  
 
Cytat:
Tego nie wiem, ale porownujac dane Omegi i to co pisza np o Octavii wychodzi, ze ta druga ma prawie taki bagaznik jak Omega!!

Audi A8 ma bagażnik 500l, a Renault Thalia 510l, a . I co z tego?

Cytat:
W silnikach V6 boje sie kosztow samego uzytkowania (oleje, filtry, plyny, paski itp) oraz trudnosci w wykonaniu serwisu czy napraw. Np takie rzeczy jak potrzeba rozkrecenia wycieraczek, zeby wymienic przewody WN.

Rozumiem że codziennie zamierzasz zmieniać płyny, filtry i paski oraz wykonywać serwis i naprawy - w takim razie masz rację, będzie to bardzo kłopotliwe.

A jeżeli zamierzasz użytkować auto normalnie, to nieco trudniejszy dostęp do niektórych elementów niż w R4 nie jest wg mnie żadnym argumentem przeciwko - nie oszukujmy się - dużo lepszemu silnikowi pod tak ciężką budę.

Koszty części eksploatacyjnych do V6 są niewiele większe niż do R4.
 
 
Ad 1. Przeciez napisalem to ironicznie i wiem, ze Octavia jest o jakies 2 klasy nizej niz Omega, ale chodzi mi o wlasnoreczne mierzenie, a wymiary podane przez producenta. Producent mierzy tak, zeby klient sie cieszyl ogromnym bagaznikiem.
Ad 2. nie zrozum mnie zle i wcale nic takiego nie napisalem. Wymieniam wszystko kiedy wymaga tego przebieg. Zgadzam sie tez, ze te silniki sa lepsze do tych aut. Nie mialem jednak nigdy praktycznej stycznosci z Omega z silnikiem V6 i po prostu boje sie, ze proste i niedrogie czynnosci beda drogie i pracochlonne w V6. Brat ma Audi A6 2.6 i swiece kosztuja go kilkadziesiat zl za sztuke. Kable tez kosztowaly go jakies spore sumy (chyba 300zl). W nowszej A6 wymiana rozrzadu to kilkanascie godzin pracy. Same swiece to rozkrecenie pol silnika (dwukrotnie wieksza zabawa bo ma gaz). Kiedys jak narzekal na ogromne koszty i pracochlonnosc napraw i serwis to mu mechanik powiedzial, ze Audi jest zrobione wg zasady: "Jesli Cie stac na zakup A6 to musisz byc gotowy na ponoszenie takich kosztow"... Ja wole rozsadniejsze koszty uzytkowania.
Nie spodziewam sie od V6 tych samych kosztow uzytkowania jak R4, ale zadalem pytanie czy uzytkowanie nie obfituje w rozne drogie udziwnienia. Nie chce sie przekonac po zakupie, ze koszty sa dwukrotnie wieksze od rzedowki, bo to dla mnie duzo.
Napiszcie wiec ile oleju i pynu wlewacie, ile kosztuja swiece przewody i inne materialy eksploatacyjne oraz ile koszture rozrzad? Czy V6 2.6 i 3.2 nie maja juz tylko lancuszka zamiast paska?
  
 
Cytat:
nie zrozum mnie zle i wcale nic takiego nie napisalem. Wymieniam wszystko kiedy wymaga tego przebieg. Zgadzam sie tez, ze te silniki sa lepsze do tych aut. Nie mialem jednak nigdy praktycznej stycznosci z Omega z silnikiem V6 i po prostu boje sie, ze proste i niedrogie czynnosci beda drogie i pracochlonne w V6. Brat ma Audi A6 2.6 i swiece kosztuja go kilkadziesiat zl za sztuke. Kable tez kosztowaly go jakies spore sumy (chyba 300zl). W nowszej A6 wymiana rozrzadu to kilkanascie godzin pracy. Same swiece to rozkrecenie pol silnika (dwukrotnie wieksza zabawa bo ma gaz). Kiedys jak narzekal na ogromne koszty i pracochlonnosc napraw i serwis to mu mechanik powiedzial, ze Audi jest zrobione wg zasady: "Jesli Cie stac na zakup A6 to musisz byc gotowy na ponoszenie takich kosztow"... Ja wole rozsadniejsze koszty uzytkowania. Nie spodziewam sie od V6 tych samych kosztow uzytkowania jak R4, ale zadalem pytanie czy uzytkowanie nie obfituje w rozne drogie udziwnienia. Nie chce sie przekonac po zakupie, ze koszty sa dwukrotnie wieksze od rzedowki, bo to dla mnie duzo. Napiszcie wiec ile oleju i pynu wlewacie, ile kosztuja swiece przewody i inne materialy eksploatacyjne oraz ile koszture rozrzad?

Świece NGK 12zł/szt, przewody NGK ok. 300zł, rozrząd SKF + pasek Gatesa ok. 450zł. Noname'y i krzaki pewnie sporo taniej, ale szkoda auta.

Wymiana świec trwa moment, przewodów jakieś 30min, rozrządu ok. 2h. Dłużej niż w R4 ale tragedii nie ma.

Cytat:
Czy V6 2.6 i 3.2 nie maja juz tylko lancuszka zamiast paska?

Wszystkie V6 mają pasek. Jak chcesz poznać resztę różnic między 2,5/2.6 i 3.0/3.2 skorzystaj z wyszukiwarki, temat był wielokrotnie poruszany.

edit: ot choćby tutaj

[ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2007-09-07 11:48:26 ]
 
 
Dzieki wielkie. No coz, przewody tyle ile u mojego brata, ale tez tyle ile do mojego starego Fiata Tipo Tak, tak oryginaly Bosha (wlasciwie nie ma innych) do silnikow Monotronic tyle kosztuja. Zreszta przewody wymienia sie moze raz na 6 lat...ja mam swoje oryginalne od 1999 roku.
Poza tym poszukam na forum na temat tych silnikow. Jesli to nie problem to jaki silnik jest najbardziej polecany: 2.5, 2.6, 3.0 czy 3.2? Oczywiscie z uwagi na moje skapstwo gaz to podstawa wiec czy ktos zna dobrych gazownikow w Lubuskim, Zachodniopomorskim lub Wielkopolska? Brat robil gaz w swojej Audi w Gorzowie, ale do tej pory udalo im sie go kilka razy regulowac, zmienic dysze i dalej gasnie bez powodu...
  
 
W kombiaku wygodnie wysypiają sie dwie osoby, a i bzykać się można na PRAWIE wszystkie sposoby ! Przetestowane Bierz, same zalety
  
 
Cytat:
2007-09-07 18:09:41, gumbas-66 pisze:
W kombiaku wygodnie wysypiają sie dwie osoby, a i bzykać się można na PRAWIE wszystkie sposoby ! Przetestowane Bierz, same zalety



potwierdzam w 100%... kiedys na rajdzie elmotu przekimalem w moim carawanie... mam 183 i normalnie rozporostowywalem nogi i bylo bardzo wygodnie
choc jeszcze zadnej nie "bzyknalem" w klusce
  
 
Cytat:
2007-09-08 21:37:52, chevy01 pisze:
potwierdzam w 100%... kiedys na rajdzie elmotu przekimalem w moim carawanie... mam 183 i normalnie rozporostowywalem nogi i bylo bardzo wygodnie choc jeszcze zadnej nie "bzyknalem" w klusce

to najlepsze przed Tobą !!! zapewniam Cię że jest the best
  
 
Cytat:
2007-09-08 21:40:56, gumbas-66 pisze:
to najlepsze przed Tobą !!! zapewniam Cię że jest the best



czekam, czekam i qurcze zadnej kandydatki doczekac sie nie moge
  
 
Zmierzyłem w porównaniu do Vectry...bez porównania. Dzieci można płodzić
Jeszcze jedno pytanie. Rozglądam się za silnikiem 2.2 i każdy jaki znalazłem w Omedze wyglądem łudząco przypomina silnik 2.0 16V (X20XEV).
Jest to o tyle dziwne, że silnik 2.2 w Vectrze wygląda zupełnie inaczej niż X20XEV.
Czy to te same silniki? Załączam zdjęcia. Zawsze wydawało mi się, ze ktoś ma 2.0 i sie pomylił, ale nie znalazłem jeszcze Omegi z silnikiem 2.2 wyglądającym inaczej od 2.0

No i drugie pytanie. Jak oceniacie te silniki? Chodzi mi o usterkowość i ceny części zamiennych.

Poniżej zdjęcia:
silnik 2.2 Vectra


Silnik 2.2 Omega





[ wiadomość edytowana przez: mkaminski100 dnia 2007-09-09 23:26:14 ]