forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczowclub assistance
Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Koło zamachowe dwumasowe - jak sprawdzić

Szukaj na forum: 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2007-09-22 14:43:46

Witam.
Jak sprawdzić dwumasowe koło zamachowe po zdemontowaniu sprzęgła?
Jakie są typowe objawy uszkodzenia tego koła w czasie jazdy?
Czasami szarpie mi samochodem przy ruszaniu, a że sprzęgło zaczyna się ślizgać, więc podejrzewam, że to z powodu sprzęgła, ale przy okazji chciałbym wiedzieć jak sprawdzić to koło.
 
  
 
 2007-09-22 16:20:37

Sprzęgło może ślizgać się:
1. zużyte
2. docisk nie trzyma tak jak trzeba
3. powierzchnia koło zamachowego jest spalona/zeszlifowana
i teraz
1. Mniej niź 7-8 mm to może być problem, obejrzyj ogładziny
2. Nie mam pojęcia jak sprawdzić (zwykle wymieniam razem z spzregłem) ale obejrzyj miejsce gdzie naciska łożysko jak jest bardzo zjechane to może źle wysprzęgla.
3. raczej nie możliwe ale jak być nieźle upalał sprzęgło, bączki strzały , ruszanie z piskiem opon słowem niezłe katowanie. To wtedy tak.

2014-06-02 15:34
  
 
 2007-09-22 21:24:18

Metlaiczne dzwonienie przy gaszeniu to moze byc objaw zurzytego kola dwumasowego. Do sprawdzenie trzeba troszke wprawy,doswiadczenia i wyczucia. Przy zamontowanym kole ruszamy(probujemy obrocic przekrecic )jego zewnetrznac czesci tj ta co ma wieniec czyli zebatke,powinna miec delikatny luz a przy koncu sprezynowac czyli isc z oporem i powracac troszke

Sprzeglo moze jeszcze slizgac sie w przypadku gdy jest zaolejone czyli mam wyciek z silnika lub skrzyni

[ wiadomość edytowana przez: arieleb dnia 2007-09-22 21:25:42 ]
2010-01-05 23:34
  
 
 2007-09-22 21:25:28

Jeżeli koło dwumasowe ma luz skrętny tzn. wał stoi a dociskiem możesz obracać kilka cm w lewo lub w prawo, to znaczy że koło do wymiany.
2011-11-25 23:35
  
 
 2007-09-23 20:45:16

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Pojutrze biorę się za robote tego, tzn sprzęgła, a koło zobaczę jak wygląda.
 
  
 
 2007-09-23 21:18:01

ale koło dwumasowe widać jak jest juz zużyte po zdemontowaniu sparwdz elemnt gumowy w środku koła jeżeli jest popękany to znaczy wymieniać.
oczywiście występują zamieniki koła wiec jest wybór.
a i po drugie można wymienić samo łożysko oporowe jezelinie cieknie ci wyciskacz sprzęgła hydrauliczny
pozdr
p.s wtedy zaoszczedzisz 400 zl.

przykladowe ceny ze sklepu z moimi rabatami:
oczywiście czesci do diesla
sprzęgło kpl: docisk, tarcza lozysko LUK 672zł angielski zamiennik 500 zł
koło dwumasowe LUK 1480 zł
sama tarcza sprzęgła LUK 331 zł
pozdr
2015-03-06 13:34
  
 
 2007-09-23 21:37:12

Ja ze wzgledu na problemy finiasowe zdecydowaoel sie zalozyc regenerowany doccisk i tarcze (koszt 200 pln) i narazie zsmiga dobrze z zrobilem ok 10tys km, slyszlaem tez o regeneracji kol dwumasowych
2010-01-05 23:34
  
 
 2007-09-23 22:32:13

Cytat:
2007-09-23 21:18:01, WojtGda pisze:
koło dwumasowe LUK 1480 zł


Że co? Tylko tyle? To nówka sztuka czy jakieś regenerowane???
Jakiś rok temu nie znalazłem nowego taniej jak za 3,5K.
2015-02-14 23:00
  
 
 2007-09-24 08:27:57

.
Cytat:
Że co? Tylko tyle? To nówka sztuka czy jakieś regenerowane???
Jakiś rok temu nie znalazłem nowego taniej jak za 3,5K.






nówka ze sklepu tylko ja mam rabaty max hurtowe w autopartnerze. jak ktoś chce chętnie kupię.

jeszcze sybol koła wg numeru LUK 415003810 przeznaczenie dla silnika U25TD -03/94-
pozdr


[ wiadomość edytowana przez: WojtGda dnia 2007-09-24 08:31:12 ]
2015-03-06 13:34
  
 
 2007-09-24 11:50:17

Znalazłem na Allegro regenerowane koła zamachowe
koło zamachowe
koło zamachowe
ktoś przerabiał regenerację - jakieś opinie? A może ktoś kupował z podanych wlinkach firm?
 
  
 
 2007-09-24 11:55:25

powiem tak moim zdaniem z gówna bata nie da się ukleić...
ale zawsze można sie mylić...
kiedyś w firmie załozyli do t5 regenerowane sprzgło kpl razem z kołem i po 30 tyś wyminione zostało na nowe bo jeździć sie nie dało tak przy ruszaniu szarpało.
wiec coś za coś.
pozdr
2015-03-06 13:34
  
 
 2007-09-27 00:31:30

No i niestety okazało się, że koło zamachowe do wymiany, najtaniej jak znalazłem to 1640 zł LUK. Próbowałem założyć najpierw koło zamachowe razem z dociskiem z BMW. Wyglądało prawie tak samo, różnił się wysokością położenia powierzchni, do której dociśnięta jest tarcza oraz średnicą samej tarczy ( u mnie 240mm w BMW 228mm). Założyłem nową tarczę, ale po złożeniu sprzęgło łapało pod sam koniec i się ślizgało (podejrzewam, że ten docisk był już do niczego). Przestałem kombinować i kupiłem takie jak ma być (koło, tarcza, łożysko) teraz wszystko chodzi jak należy.
Nowe koło zamachowe ma luzu (można je obrócić) około 5mm na obwodzie, moje miało 2cm i wyraźny luz poprzeczny.