Koło zamachowe dwumasowe - jak sprawdzić

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jak sprawdzić dwumasowe koło zamachowe po zdemontowaniu sprzęgła?
Jakie są typowe objawy uszkodzenia tego koła w czasie jazdy?
Czasami szarpie mi samochodem przy ruszaniu, a że sprzęgło zaczyna się ślizgać, więc podejrzewam, że to z powodu sprzęgła, ale przy okazji chciałbym wiedzieć jak sprawdzić to koło.
  
 
Sprzęgło może ślizgać się:
1. zużyte
2. docisk nie trzyma tak jak trzeba
3. powierzchnia koło zamachowego jest spalona/zeszlifowana
i teraz
1. Mniej niź 7-8 mm to może być problem, obejrzyj ogładziny
2. Nie mam pojęcia jak sprawdzić (zwykle wymieniam razem z spzregłem) ale obejrzyj miejsce gdzie naciska łożysko jak jest bardzo zjechane to może źle wysprzęgla.
3. raczej nie możliwe ale jak być nieźle upalał sprzęgło, bączki strzały , ruszanie z piskiem opon słowem niezłe katowanie. To wtedy tak.

  
 
Metlaiczne dzwonienie przy gaszeniu to moze byc objaw zurzytego kola dwumasowego. Do sprawdzenie trzeba troszke wprawy,doswiadczenia i wyczucia. Przy zamontowanym kole ruszamy(probujemy obrocic przekrecic )jego zewnetrznac czesci tj ta co ma wieniec czyli zebatke,powinna miec delikatny luz a przy koncu sprezynowac czyli isc z oporem i powracac troszke

Sprzeglo moze jeszcze slizgac sie w przypadku gdy jest zaolejone czyli mam wyciek z silnika lub skrzyni

[ wiadomość edytowana przez: arieleb dnia 2007-09-22 21:25:42 ]
  
 
Jeżeli koło dwumasowe ma luz skrętny tzn. wał stoi a dociskiem możesz obracać kilka cm w lewo lub w prawo, to znaczy że koło do wymiany.
  
 
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Pojutrze biorę się za robote tego, tzn sprzęgła, a koło zobaczę jak wygląda.
  
 
ale koło dwumasowe widać jak jest juz zużyte po zdemontowaniu sparwdz elemnt gumowy w środku koła jeżeli jest popękany to znaczy wymieniać.
oczywiście występują zamieniki koła wiec jest wybór.
a i po drugie można wymienić samo łożysko oporowe jezelinie cieknie ci wyciskacz sprzęgła hydrauliczny
pozdr
p.s wtedy zaoszczedzisz 400 zl.

przykladowe ceny ze sklepu z moimi rabatami:
oczywiście czesci do diesla
sprzęgło kpl: docisk, tarcza lozysko LUK 672zł angielski zamiennik 500 zł
koło dwumasowe LUK 1480 zł
sama tarcza sprzęgła LUK 331 zł
pozdr
  
 
Ja ze wzgledu na problemy finiasowe zdecydowaoel sie zalozyc regenerowany doccisk i tarcze (koszt 200 pln) i narazie zsmiga dobrze z zrobilem ok 10tys km, slyszlaem tez o regeneracji kol dwumasowych
  
 
Cytat:
2007-09-23 21:18:01, WojtGda pisze:
koło dwumasowe LUK 1480 zł


Że co? Tylko tyle? To nówka sztuka czy jakieś regenerowane???
Jakiś rok temu nie znalazłem nowego taniej jak za 3,5K.
  
 
.
Cytat:
Że co? Tylko tyle? To nówka sztuka czy jakieś regenerowane???
Jakiś rok temu nie znalazłem nowego taniej jak za 3,5K.






nówka ze sklepu tylko ja mam rabaty max hurtowe w autopartnerze. jak ktoś chce chętnie kupię.

jeszcze sybol koła wg numeru LUK 415003810 przeznaczenie dla silnika U25TD -03/94-
pozdr


[ wiadomość edytowana przez: WojtGda dnia 2007-09-24 08:31:12 ]
  
 
Znalazłem na Allegro regenerowane koła zamachowe
koło zamachowe
koło zamachowe
ktoś przerabiał regenerację - jakieś opinie? A może ktoś kupował z podanych wlinkach firm?
  
 
powiem tak moim zdaniem z gówna bata nie da się ukleić...
ale zawsze można sie mylić...
kiedyś w firmie załozyli do t5 regenerowane sprzgło kpl razem z kołem i po 30 tyś wyminione zostało na nowe bo jeździć sie nie dało tak przy ruszaniu szarpało.
wiec coś za coś.
pozdr
  
 
No i niestety okazało się, że koło zamachowe do wymiany, najtaniej jak znalazłem to 1640 zł LUK. Próbowałem założyć najpierw koło zamachowe razem z dociskiem z BMW. Wyglądało prawie tak samo, różnił się wysokością położenia powierzchni, do której dociśnięta jest tarcza oraz średnicą samej tarczy ( u mnie 240mm w BMW 228mm). Założyłem nową tarczę, ale po złożeniu sprzęgło łapało pod sam koniec i się ślizgało (podejrzewam, że ten docisk był już do niczego). Przestałem kombinować i kupiłem takie jak ma być (koło, tarcza, łożysko) teraz wszystko chodzi jak należy.
Nowe koło zamachowe ma luzu (można je obrócić) około 5mm na obwodzie, moje miało 2cm i wyraźny luz poprzeczny.