Tuleje wachacza i wspornik drazkow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
co jest wazniejsze bo mam te 2 rzeczy do wymiany
wszystkie 4 tuleje z przodu (nr katalogowy 03 52 302 i 03 52 303)
cena z ASO 2x120 i 2x70
i ten wspornik nr 03 22 166 cena 712 zl

z punktu widzenia bezpieczenstwa i komfortu jazdy

no i jeszcze rolka od napinacza paska
bo cos sie rozlatuje i halasuje troche za bardzo
ta u gory po lewej stronie nr 63 40 538
cena 326 zl

oczywiscie ceny podalem tak kontrolnie
zeby sobie mozna bylo porownac

pozdrawiam
  
 
Przed zakupem Omy miesiąc temu byłem na przeglądzie przedzakupowym w ASO - sprzedający wymienił przed tym badaniem tuleje i końcówki drążków.

Podczas badania mechaniory w Hallerze powiedzieli że jest jeszcze do wymiany wspornik, ale stwierdzili że mogę z tym co mam spokojnie jeździć. Wnioskuję więc że nie jest to takie ważne - trochę luzu w 1 kole - ja tego nawet nie czuję w czasie jazdy.
  
 
Cytat:
2005-06-09 12:48:58, szczuro pisze:
co jest wazniejsze ....


Dziwne pytanie . Moim skromnym zdaniem wszystko, co ma związek z zawieszeniem i hamulcami jest naj, super i bardzo ważne. Bezpieczeństwo Twoje i innych uczestników ruchu jest najważniejsze. A poza tym, jeśli masz luz np. na wsporniku, to ten luz przeniesie się na inne elementy zawieszenia, co spowoduje ich szybsze zuzycie.
  
 
witam, a ze tak spytam o jakim wsporniku jest mowa? mozna jakas fotke albo dokladny opis? ja mialem teraz wymieniane tuleje i laczniki stabilizatora ale nikt mi nie wspomnialem o jakims wpsorniku? dzieki pozdr
  
 
Cytat:
2005-06-09 14:41:03, syciu pisze:
witam, a ze tak spytam o jakim wsporniku jest mowa? mozna jakas fotke albo dokladny opis? ja mialem teraz wymieniane tuleje i laczniki stabilizatora ale nikt mi nie wspomnialem o jakims wpsorniku? dzieki pozdr


03 22 166 - Drążek Kierowniczy środkowy
W Inter Carsie oryginał 583,38PLN a najtańszy zamiennik 139,33PLN [ceny netto]


[ wiadomość edytowana przez: BBronx dnia 2005-06-09 19:14:52 ]
  
 
Zamiennik tulei 11zł. mała i 35zł. duża
  
 
No a jeśli odpuścisz rolki napinacza, to ryzykujesz rozwaleniem silnika, w końcu to kolizyjna głowica.
w kwestii wspornika drążków, to rok temu zakładałem regenerowany za 160 zł, niestety wyciepałem gdzieś namiar na warsztat, ale może warto poszukać, mija rok i mam święty spokój, nartomiast jeśli chodzi o tuleje wachaczy, to osobiście radziłbym jednak założyć oryginał, ja tak zrobiłem i mam trzeci rok spokoj.
Pozdr, JAnusz
  
 
Janusz, Szczuro chyba miał na myśli napinacz paska wieloklinowego (alternator,klima,pompa wspom.) Gdyby jednak się okazało że to chodzi o napinacz paska rozrządu, no to niezły kamikadze z niego.
  
 
BBronx czym sie objawia uszkodzenie takiego wspornika?jakego typu sa odglosy badz luzy?
A na marginesie nie proponuje kupowac najtanszych tuleji (akurat moj przypadek) - ja kupilem i przejechalem tylko 17 tys km i byly do wymiany. pozdr
  
 
ja na orginalnych nowych wahaczach przejechałem 20 tk i niestety tuleje padły... nie zgieło mnie żeby zaplacić 120 za dużą i 55 za małą (orginał) kupiłem podróby niemieckie z pełnej gumy bo orginały ponoć mają żel w środku który nie wytrzymuje polskich mega dziur i nie moge nic powiedzieć bo najechałem dopiero 5 tk . ale cena ,,, duża 40 mała 26 ... .różnica jest tylko w cenie . prowadzenie omci takie samo czyli BAJKA....pozdrófffko .to nie znaczy że jestem przeciwnikiem orginałów tylko musze kupić wózek łóżeczko pieluchy itd..... bedzie nowy członek LOB. CHYBA
  
 
Cytat:
2005-06-09 19:39:57, stanislaw pisze:
Janusz, Szczuro chyba miał na myśli napinacz paska wieloklinowego (alternator,klima,pompa wspom.) Gdyby jednak się okazało że to chodzi o napinacz paska rozrządu, no to niezły kamikadze z niego.



no przeciez nie rozrzadu
  
 
Cytat:
2005-06-09 22:47:24, syciu pisze:
BBronx czym sie objawia uszkodzenie takiego wspornika?jakego typu sa odglosy badz luzy? A na marginesie nie proponuje kupowac najtanszych tuleji (akurat moj przypadek) - ja kupilem i przejechalem tylko 17 tys km i byly do wymiany. pozdr


Wydaje mi sie że drganiem kierownicy. Podałem cene najtanszego zamiennika zeby pokazac rozbieznosc cen, ale nie zawsze to najtansze jest najgorsze o czym pisał Fomin. Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2005-06-10 10:25:07, BBronx pisze:
Wydaje mi sie że drganiem kierownicy. Podałem cene najtanszego zamiennika zeby pokazac rozbieznosc cen, ale nie zawsze to najtansze jest najgorsze o czym pisał Fomin. Pozdrawiam!



ja bym to nazwal bardziej szarpaniem(czyli np przy predkosci powyzej 140 +wyprzedzanie+koleiny+2 rece do trzymania kierownicy) niz drganiem, drgac to moze np jak masz np: kola do wywazenia

co do cen to w zyciu bym nie wstawil tego najtanszego
nie przy takim elemencie (mowie o 03 22 166)

pozdro

pozdro
  
 
Witam i mam pytanie.Niedawno wymieniałem tuleje wachacza(lewa strona)Przejechalem moze na nich z 1200km ,wczoraj zajezdzając na coroczny przeglądzik okazało sie ze znowu nadają sie dow wymiany.Co moze byc tego przczyną,ze tak szybko padły??

Z góry dzieki za odpowiedz...

Pozdro
  
 
Z pierwotnych rzeczy przychodzą mi do głowy dwie...

kiepski materiał (niska cena części) i nasze dziury w drogach...
  
 
NIe kupowalem zamienników tylko orginaly w ASO i dla tego mnie to zastanawia...
  
 
Założyłem zamienniki po 17 zł szt z pełnej gumy.
Kulam się na nich już parę tysiączków i jest wszystko cacy.
Oryginalne tuleje mają żel do lepszego tłumienia drgań ale za to są bardziej elastyczne. Zamienniki są z pełnej gumy i mówię Wam, po założeniu, koleiny muszą być naprawdę głębokie żeby samochód "pływał" w nich.
  
 
to ja odświeżę temat, wymieniłem drążek kierowniczy lewy, prawy i środkowy oraz łącznik stabilizatora, mechanik powiedział że jeszcze do wymiany jest wspornik drążka kierowniczego który sie znajduje po prawej stronie, czy mógłby mi ktoś przesłać zdjęcie tej części? w tym wątku coś ktoś o nim wspomina ale zdjęcia nie ma:|
  
 
Zdaje się, że można wymienić samą tuleję wspornika.
  
 
Cytat:
2007-09-22 18:01:38, omegolotC30NE pisze:
Zdaje się, że można wymienić samą tuleję wspornika.


Na 10000000000%
średni koszt tulei 50zł