Kolumna kierownicza - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nic o o oleju nie mówili. tylko tyle ze luzu sie nie da z zlikwidować i coś o wale kierowniczym... czyli jak chce wspomke to to pewnie w zależności od rodzaju bo są japońskie i niemieckie :d i trza kupić taką żeby pasowała do wspomagania.
Kupiłem wreszcie kolektor gsi :]

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-10-11 02:14:31 ]
  
 
Znalazłem bardzo fajną stronkę z montażem wspomagania do poloneza http://polonez_1.6gle.webpark.pl/
  
 
Czy mogę założyć przekładnie ze wspomaganiem, bez wspomagania i jeździć normalnie a wpomke wstawić później? Fura stoi w gazrazu juz tyle ze zapomniałem jak sie jeździ
Jeśli sie nie da to czy warto kupić to i czy będzie pasować?
wspomka

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-10-23 00:16:55 ]
  
 
1. raczej nie można jeżdzić bez wspomagania bo:
a) problem z płynem w przekładni, a bez sensu żeby na sucho pracowała
b) trzeba by mieć 2 razy więcej siły niż do starego układu

2. co do aukcji - jeśli masz rozrząd napędzany paskiem a nie łańcuchem to będzie pasować...
  
 
Problem będę miał chyba tylko z nadlewem bo nie wiem jak to zrobić i gdzie to zrobić czy to sie spawa gazowo czy jak, da sie samemu to ogarnąć ?
  
 
Przyszła wspomka JKC:
-Koło pasowe
-Przekładnia kierownicza
-Przewody
-Pasek klinowy
-Dziwna guma
-Chłodniczka (rurka wygięta w U )
-Zbiorniczek płynu
-Dziwny drążek do przekładni
Co jeszc ze powinienem zakupić zeby zabrać sie za montaż?
Wyczytałem na forum ze wspornik pedałów i coś do wału kierowniczego?
Nomad ty miałeś wspomaganie we we Fiacie 125p 89 rok silnik polonezoski.
Co ja musze zrobić zeby założyć tą pompe bo sie pogubiłem?
Zrobić sobie wspornik taki jak ten i go przykręcić gdzieś koło pompy paliwa a pozniej do niego pompę ?
Image Hosted by ImageShack.us
">


Będe bardzo wdzięczny za każde foto o tematyce Wspomaganie we fiacie


[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-11-01 13:50:55 ]
  
 
"dziwna guma" jeśli prostokątna to uszczelnienie przejscia w ścianie grodziowej

"dziwny drążek" - pewnie łącznik przekładni z kolumną ("kość" o której pisałęm wcześniej)

Zakupić jeszcze butelkę płynu do wspomagania (ja kupowałem w salonie subaru, niewiele ponad 10zł)

wspornik pedałów - ja u siebie nie zmieniałem

coś do kolumny - patrz "dziwny drążek"

Co do nadlewek: to albo masz, albo nie masz i musisz robić ten wspornik z rysunku...

zrób fotkę bloku w okolicach pompy paliwa - łatwiej będzie coś powiedzieć.



Fotka na całość, niestety niewiele widać poza zbiorniczkiem, przewodami i paskiem

Fotka na pompe zamocowaną do bloku

Temat u Furiousów
  
 
Te fotki juz mam temat u furiosów tez czytałem
Czyli tylko dextron 2 i gitara.
A z tym wspornikiem pedałów podobno trzeba go uciąć czy coś moze lepiej kupić dopasowany?
Dziwna guma jest prostokontna ale uszczelnienie przejscia w ścianie grodziowej za duzo mi nie mowi pewno wyjdzie w praniu
Jutro zrobie foto bloku
hmm a ta nadlewka to takie cuś gdzie mozna sie w wwiercić i przykręcić pompe takie płaskie wypustki?
  
 
Cytat:
2007-11-01 18:01:48, faownik81 pisze:
Dziwna guma jest prostokontna ale uszczelnienie przejscia w ścianie grodziowej za duzo mi nie mowi pewno wyjdzie w praniu


teraz masz przy pedałach taką małą uszczelkę (przejście z kolumny kierowniczej na przekładnie, przez scianę grodziową)
Przy montażu wspomy trzeba będzie wyciąć kawałek przegrody (bo przekłądnia jest większa i wchodzi bardziej do wnętrza auta niż w wersji bez wspomy) i potem żeby to uszczelnić potrzebna jest ta guma.




Cytat:
Jutro zrobie foto bloku hmm a ta nadlewka to takie cuś gdzie mozna sie w wwiercić i przykręcić pompe takie płaskie wypustki?


Tak, takie zgrubienia bloku umiejscowione w miejscach gdzie powinna iść pompa wspomagania. Ja miałęm już nawet fabrycznie nawiercone i nagwintowane, więc wystarczyło przykręcić
  
 
to mam takie cuś tylko nie nawiercone Podobno śruby mają być M8 czyli kupić trzeba narzynki Z tą przekładnią to będę pisał później jak wykręcę starą bo teraz to za bardzo nie kumam jak to tam idzie a dzisiaj trochi nie wypada...
  
 
Jednak sie pomyliłem i nie mam chyba tych nadlewów...
oto foto






Podobno aluminium spawa sie urządzeniem o nazwie TIG (gazowo w osłonie argonu ?!)
Kto mi moze zrobic taki nadlew i powiercić tam dziury?
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale nadlew to jest ten wspornik jak na zdjęciu nizej przyspawany do bloku silnika i do tego przytwierdzam pompe





[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-11-05 19:12:58 ]
[ powód edycji: ;) ]
  
 
nadlew to ukształtowanie bloku tak aby można było tylko wywiercić otwory... a wg. definicji: Zgrubienie materiału.

ten wspornik z tego co pamiętam przykrecało się chyba pod łapę silnika i dodatkowo z przodu, a dopiero do tego przykrecało się pompę... jednak lepiej niech się wypowiedzą Ci którzy się bawili w taką wersję.

  
 
Kombinuje jak sie da Jak bede musiał robić nadlew to prace znacznie sie opuznią a chciałem w tym tygodniu wyjechać z garażu...
  
 
Kto moze mi zrobic odlew o ile go tam nie mam bo nigdy nie widziałem takiego odlewu nie wiem jak ma to wyglądac...
Bardzo prosze o pomoc.
  
 
Jaki odlew ty chcesz robic ??

Bierzesz odpowiednio grubą blachę i wycinasz wg. wzoru który sam wstawiłeś....

Naprawdę nie pamiętam kto u siebie montował wspomaganie na tym wsporniku... może Łazik ??
  
 
Cytat:
2007-11-05 19:01:54, Nomad pisze:
nadlew to ukształtowanie bloku tak aby można było tylko wywiercić otwory... a wg. definicji: Zgrubienie materiału. ten wspornik z tego co pamiętam przykrecało się chyba pod łapę silnika i dodatkowo z przodu, a dopiero do tego przykrecało się pompę... jednak lepiej niech się wypowiedzą Ci którzy się bawili w taką wersję.



Czyli nie wiem co mam zrobic... To jak robie wspornik to nie musze robić nadlewu? Jak tak to wyjade w tym tygodniu choćbym miał zarwać 3 nocki


[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-11-07 15:30:16 ]
  
 
Opcje były takie:


1. masz na bloku nadlew z otworami - przykrecasz pompę
2. masz na bloku nadlew bez otworów - wiercisz, gwintujesz, przykrecasz
3. nie masz nadlewu - robisz wspornik z odpowiednio grubej blachy, montujesz, przykrecasz



nie do końca mam pewność czy u ciebie zachodzi opcja 2 czy 3... dlatego musisz poszukać tych którzy montowali wg. 3 i się skonsultować
  
 
Nie masz nadlewu - za stary silnik.
Powstaje pytanie jak chcesz zrobic nadlew?
Przetopisz blok i odlejesz nowy z nadlewem?
Pozostaje Ci opcja 3) wg systemu Nomada
  
 
Robie wspornik
  
 


Jak zawalczyć z opadającą na kolana kierownicą (puszczająca regulacja kolumny kierownicy) ?