Kolumna kierownicza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! od dawna wiem ze mam luz na kierownicy... Na przeglądzie powiedzialł ze sie juz wału kierowniczego dokręcic bardziej nie da. Maglownica bo to chyba o to chodzi jest do wymiany pytanie za ile moge takie coś nabyć najlepiej ze wspomaganiem albo naszykowane odrazu pod wspomaganie??
  
 
Fiat/Polonez nie mają maglownicy. Przekładnia ze wspomaganiem nie jest droga, reszta bebechów też nie. Pozostaje kwestia montazu tego utrojstwa - do silnika "fiatowskiego" 115C - bez bardzo dużego rzeźbienia niemożliwa, do starszych silników Poloneza (bez nadlewu pod mocowanie wspornika wspomy) - wysoce problematyczna.
  
 
mają maglownicę...

"Maglownica" potoczna nazwa przekładni kierowniczej... niestety tak się przyjęło.

  
 
Cytat:
2007-10-04 09:28:47, LifeGuard pisze:
mają maglownicę... "Maglownica" potoczna nazwa przekładni kierowniczej... niestety tak się przyjęło.

Owszem, ale zębatkowej.
  
 
Niestety nie. Nasi "świetni" mechanicy mówią maglownica na każdy typ przekładni.
  
 
Przekładnia to maglownica? a mi chodzi o kolumnę kierowniczą to chyba taki wałek czy cuś nie wiem bo nie widziałem na oczy Ale mam do wymiany a chce odrazu wspomaganie założyć czyli kolumna albo wał kierowniczy( może przekładnia lub maglownica) musi być ze wspomaganiem lub odrazu przygotowana pod założenie wspomagania.
Chce sie rozeznać cenowo ile moze kosztować nowa i np uzywane wspomaganie lub wszystko uzywane, lub wszystko nowe, wspomaganie to w granicach 200 zł ale "maglownica" nie mam pojęcia wiem ze regeneracja kosztuje 150 zł tylko czy opłaca sie to robić zeby zaraz ją przerabiać pod wspomaganie ??
  
 
Panie, użyj wyszukiwarki, przecież na tym forum jest tona wypocin na ten temat. Jaki masz silnik - fiatowski czy polonezowski?
  
 
Szukałem... Silnik polonezowski rocznik 89.
  
 
700 zł nowa kolumna za tyle to 2 fiata kupie...
400 zł regeneracja kolumny ze wspomaganiem
150 zł bez wspmagania
na szrotach pewno jest taniej
Czytam i czytam o tym wspomaganiu i końca nie widać
Największe problemy to chyba montaż pompy i jakieś problemy z rozrządem... Jaki ja mam rozrząd?? podobno wymienia sie go co 40tyś km zrobiłem 70 wiec chyba przydała by sie wymiana i podobno trzeba założyć pasek a nie łańcuszek jak sie chce wspomke??
Zna ktoś jakieś dobre szroty czy giełdy gdzie mogę kupić przekładnie (maglownice kolumnę wał) i wspomke?? a może ktoś z forumowiczów chce sprzedać ??

Przekładnia kolumna itp wygląda tak ?


przekładnia to to chyba nie jest bo patrze po allegro i wygląda całkiem inaczej i u siebie mam to wymienione.
[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-10-08 12:02:52 ]



[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-10-08 12:07:20 ]
  
 
Poprawiony link:


Na zdjęciu jest kolumna kierownicy. Nie jestem pewien, ale ona raczej jest taka sama ze wspomaganiem i bez. Pasek rozrządu masz jeśli masz silnik od Poloneza. Nie masz tylko gdzie przykręcić wspomagania tak jak ci Kaovietz pisał.

[ wiadomość edytowana przez: KinioPP dnia 2007-10-09 08:07:49 ]
  
 
Jak ja nie lubie czegoś nie wiedzieć... (nawet czasem sie wstydzę swojej dezinformacji) Czyli to jest kolumna, mam silnik fiatoski czyli z montażem pompy będzie ciężko może założę ta kolumnę jesli nie ma różnicy ze wspomką a bez i podjadę do kogoś kto robi mi nadlew. Mam luz na kierownicy czyli mam popsiutą kolumnę czyli to co na zdjęciu. Kupić i wymienić czy może to jednak coś innego?

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-10-10 01:47:15 ]
  
 
A jaki masz ten luz? Możliwości są takie:

- Kiedy koła przednie masz ustawione do jazdy na wprost, a kierownicą możesz sobie pokręcić na boki, to jeśli końcówki drązków kierowniczych masz w porządku luz jest na przekładni kierowniczej. Jeśli nie da się podregulować to przekładnia na ogół jest do zmiany.

- Jeśli zaś luz jest tego typu, że można sobie kierownicą (nie kręcąc) poruszać na boki, to znaczy że masz luz na kolumnie kierownicy, a dokładniej jej łożyskach - wtedy je zmieniasz i masz gotowe. Ze zmianą na wspomaganie nic to nie ma wspólnego.

Kolumna na fotografii to jest od Poloneza i to z nowszej serii i bez przeróbek do 125p się jej nie założy.


Na przeglądzie się nieściśle wyraził koleś - powinien był powiedzieć, że skończyła się regulacja na przekładni, a nie gadać o wałkach.

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-10-10 02:28:23 ]
  
 
Cytat:
- Kiedy koła przednie masz ustawione do jazdy na wprost, a kierownicą możesz sobie pokręcić na boki, to jeśli końcówki drązków kierowniczych masz w porządku luz jest na przekładni kierowniczej. Jeśli nie da się podregulować to przekładnia na ogół jest do zmiany.



Luz mam taki ze jak jade 80-100 i są koleiny to samochód sam sobie wybiera droge koła same skręcają a ja kierownica nie ruszam... Końcówki wymienione miesiąc temu, w miejscu jak samochód stoi tez moge sobie kręcić kierownicą a koła stoją...
  
 
To do wymiany/regulacji jest przekładnia kierownicza,

Są zarówno ze wspomaganiem jak i bez.

Co do wspomagania to w skład kompletu wchodzą:
-przekładnia
-pompa
-zbiorniczek
-przewody ciśnieniowe do połączenia
-ew. chłodniczka
-płyn
-a także łącznik kolumny kierowniczej z przekładnia (jest krótszy niż w wersji bez wspomy)

Tylko że jeśli masz silnik z łańcuchem rozrządu to raczej daruj sobie przerabianie na wspome, za dużo problemów z przeróbką samego rozrządu - cała reszta to pikuś.
  
 
Zrobiłem foto przekładni z lewej i prawej strony, dlaczego jedna jest większa a druga mniejsza?
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Mam silnik polonezoski wiec podobno mam pasek rozrządu, wiem ze będą problemy z montażem pompy
czy takie coś by pasowało?
wspoma & przekładnia

[ wiadomość edytowana przez: faownik81 dnia 2007-10-10 13:55:02 ]

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-10-10 14:59:42 ]
[ powód edycji: linki do fotek poprawiłem ]
  
 
To z prawej to jest wspornik dźwigni pośredniej. Przekładnia jest tylko po jednej stronie.
  
 
Wpisz w szukaj'kę "wspomaganie" i masz sporo opisów co i jak trzeba w jakich przypadkach, oraz jakie problemy możesz napotkać.
  
 
heh umiem korzystać z wyszukiwarki i szukałem i czytałem i patrzyłem ale dokładnej odpowiedzi nie ma. Czyli musze zminić przekładnie kierowniczą i przestane mieć luz i sa 2 typy przekładni jedna do wspomagania a druga bez wspomagania.
  
 
Jeśli byłeś na regulacji i powiedzieli że trzeba wymieniać (u mnie tak było - przekładnia trzymałą olej max 1dzień, potem pracowałą na sucho) to zostaje Ci tylko wymiana

co do typów:

-zwykłą (chyba nie ma podtypów)
-wspomagana (ZF)
-wspomagana (JKC)
  
 
Zwykła owszem ma podtypy - są do wersji z lepszym skrętem i z gorszym.