Wymiana zawóru odpowietrzenia skrzyni wału korbowego.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mojego essiego również dopadła typowa przypadłość – tzw. kangórki przy nierozgrzanym silniku (na początku odczuwane tylko podczas jazdy na LPG, w tej chwili również na benzynie) oraz delikatne falowanie obrotów. Test pisaka wykazał walnięty zawór

Wracając do tematu – jak to wymienić? Nowy zawór nie ma gwintu (czyżby montowane było na wcisk?), starego jeszcze nie wyciągałem. Czy potrzebne są jakieś dodatkowe uszczelki?

Samochód to FORD ESCORT 1.6 16V (ZETEC), 1996 (MK VII).

Tak to u mnie wygląda (to chyba właściwy zawór?):

  
 
wszystko jest na wcisk
ciagniesz do gory za rurke gumowa w ksztalcie L i po krzyku (jesli ta rurka gumowa nie jest w dobrym stanie to moze peknac, wiec delikatnosci nigdy nie za wiele
  
 
Ale ze mnie gapa – zmyliła mnie gumowy kołnierz wokół zaworu. Wyszedł bez problemu. Czyszczenie niewiele pomogło (nadal przepuszcza w obie strony).

Radekbox, dzięki za informacje