Fiat DOHC - charakterystyki zapłonu - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co do AVG - 100-104...
Cytat:
chętnie kupię AVG lub zamienię za ON/E95/E98 jak ktoś lata i może ując przepustnicy na pusto.


Na każdym lotnisku - aeroklub- kupisz bez problemu.
Tylko zakup - Toluen. Jest w bańkach po 20 litrów.
Na 20 litrów AVG - około 0,4 litra.
z resztą sam sobie wydozujesz.,
Praktycznie likwiduje stukowe spalanie.
Masz na 100 % pewnośc, że nie wyjara dziury w tłoku.
Fajnie jest na długich ujęciach - i międzygazach .
A przy takim stopniu sprężania - to stukowe w granicach 1,5-2,0 stopnia będzie się pojawiało.
Aha i mam pytanie,..
Jak sobie poradziłeś z zapłonem, przy ujęciach. Cofa się na 0-10
( opóźnia) ????
  
 
No trochę nie tak miało wyjść z tym dohcem jak finalnie wyszło - miał być trochę spokojniejszy setup. Pierwotnie plan zakładał założenie tłoków z 1756 z małym garbem i seryjnej głowicy z 1756 splanowanej. Później okazało się, że głowica się do niczego nie nadaje bo jest cholernie zwichrowana, do tego po kolizji - no ale miałem przecież głowicę z 1592 (najmniejsza komora spalania) - no dobra niech będzie. Później wpadły mi w ręce tłoki z tipo z garbem 4,5 mm (tyle, że ten garb jest szerzej "rozlany" niż w 1585) - ryzyk fizyk zakładamy doprzężmy. Po odebraniu głowicy ze szlifierni i pomierzeniu komór spalania okazało się, że mają pojemność w okolicach 42 - 43 (seryjna pojemność to ok. 48 cl) ale tłoków z małym garbem się pozbyłem w międzyczasie. Głowica była tyle razy splanowana po drodze (ja sam planowałem ze dwa razy), że zawory, które są wpuszczone trochę w kanał i tak wystają. Blok jeszcze jak robiłem 1592 to też kazałem uciachać "nieco" - uciachali skubańce do denka, do tego uszczelka pod głowicę jest cienka. Tłoki są z grupy selekcyjnej B i C - wymiar bez luzu na pierścienie miały po 84mm.
Jak wziąłem kalkulator Geja i wprowadziłem te dane to się przestraszyłem bo było powyżej 14:1 - dałem dane do sprawdzenia via kolega z polibudy - jemu wyszło ok 13:1. Przyjął kilka wariantów bo po drodze nie byłem pewny dokładnej przekątnej krzywizny garba i wcięć na zawory - ale jemu wyszło dwa razy poniżej 13 raz 13. Trochę mnie to uspokoiło. Pierwsze odpalenie zrobiłem na E95 - to była całkowita porażka jak to rzęziło strasznie.

Dlatego właśnie między innymi zdecydowałem się na DET z mapsensorem i pierwszą korektę po map. Na wolnych obrotach niby trochę lata krzyżyk po skali (na szczęście w poziomie - map a nie w pionie - obroty) ale za to w dół spada bardzo szybko. Zakładam, że na sygnał z TPS będzie trzeba dłużej czekać, na pewno to sprawdzę niedługo.
Po odpuszczeniu z 6-7 tysiaków plunie w wydech tylko na luzie - na biegu jakoś se radzi.
Wczoraj jeszcze poprawiłem trochę mapę - oczywiście pod stetoskop i dupohamownię. Mimo wszystko jestem zadowolony bo jak pod górkę na czwartym biegu biegu wskazówka minęła 4 tysiaki to miałem banana na ryju
  
 
Coś za duży mu ten stopień sprężania wyszedł.
  
 
i tak mniejszy jak mnie
  
 
.Jaką pojemność garba na tłoku przyjęliście ? Denko tłoka masz na równo z blokiem ? Czy wystaje ? Jaką dokładnie masz uszczelkę ? Jakie masz zawory ? Jak 43.5, obrabiałeś kieszenie pod nie ?

[ wiadomość edytowana przez: bing17 dnia 2015-08-05 10:28:58 ]
  
 
Tłok z Tipo lekko wystaje - tak ze dwie setki. uszczelka jest maks 1,5.

Rozmiarów garba właśnie nie pamiętam zbyt dokładnie. Kiedyś miałem to pospisywane na kartkach w garażu (mój błąd nie nosić laptopa do garażu albo notatek do domu) i przy którymś tam sprzątaniu poszły w pi$Du.
Z tego co pamiętam to:
1. rozmiar tłoka bez ofsetu na pierścionki jest 84mm
2. garb ma 4,5mm wysokości
3. garb zaczyna się 4mm od krawędzi tłoka
5. na dzień dzisiejszy nie pamiętam właśnie średnicy górnej płaszczyzny garba (wygaje mi się, ze liczyłem oblętość z wzoru na prostopadłościan oparty na trójkącie równoramiennym o kącie rozwarcia 90st)
6. skok jest 79,2

EDIT: zawór seria - całkowita - nie byłem pewny czy ta komora wyda na większy i nie chciałem ryzykować ostatniej głowicy.


[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2015-08-05 10:41:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2015-08-05 10:44:34 ]
  
 
.Sprawdzę wieczorem w notatkach co to są za tłoki ale to i tak nie zmienia faktu, że w tym zestawie 13:1 to jest dużo za dużo. Mam rysunek tłoka który daje w 2L 8v ok. 11:1 i tam jest garb 10mm.
Swoją drogą, dlaczego Twoja głowica miałaby "nie wydać" na większe zawory ? Niezależnie od typu głowicy od DOHC 8v można tam wstawić bardzo duże zawory, kwestia obróbki. Co nie zmienia faktu, że jeżeli masz zawory 41.7 lub 42.4mm to i tak moim zdaniem one są odpowiednie.

[ wiadomość edytowana przez: bing17 dnia 2015-08-05 11:54:53 ]
  
 
Są 42 - czyli 42,4 jak napisałeś - też mi się wydaje że styka. Jak możesz to policz CR może będę spokojniejszy. Choć praca silnika na E95 nie pozostawia złudzeń co do sporawego sprężu. Kąt wyprzedzenia na wolnych jest taki sam 10st.


[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2015-08-05 11:10:41 ]
  
 
Sądzę, że masz teraz stopień sprężania pomiędzy 10 a 10.5 i w związku z tym osobiście stroiłbym to na sprawdzonej 98 i nie cudował z Avgasem itp. Jak masz starą książkę Crofta to poszukaj sobie strony o silniku który z tego co pamiętam stopień sprężania 13.7:1 i zobacz jak tam wyglądał tłok, a jak wyglądają Twoje Szkoda że nie zmierzyłeś objętości denka tłoka tak jak np. Croft pokazuje w swoich publikacjach, jest to dość precyzyjne, a zarazem pomocne właśnie przy okazji żonglerki tłokami
  
 
No dlatego ja te wyliczenia przyjąłem ze sporym przerażeniem i niedowierzaniem. A że jestem humanistą to mi matematyka sprawia kłopoty. Ale koleś z samolotów z polinudy rzeszowskiej coś już powinien umieć... hahaha
  
 
Sorry że się wtrącę, nie łatwiej było to zmierzyć przy składaniu zamiast teraz gdybać ??