OGRZEWANIE - TOYOTA COROLLA 1,4 D4D - POMOCY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
mam toyotke 14 D$d z 2005 hatchback, jestem z niej zadowolony tylko zinma strasznie długo sie nagrzewa ogrzewanie, czuć dopieo po dobrych kilkunastu kilometrach,juz teraz muszę przejechac kilkanscie kilometrów,a co będzie jak przyj atakie mrozy. W serwisie po zeszłej zimie powiedzieli ze diesle tak mają,
prosze o jakies informacje co zrobic ,załozyc jakąs nagrzewnice do klimy czy cos innego
prosze o pomoc
pozdrawiam
  
 
ja bym sprawdził termostat czy czasem nie jest od razu duży obieg cieczy chłądzącej włączony
  
 
Cytat:
2007-10-26 13:59:41, toma1974 pisze:
witam mam toyotke 14 D$d z 2005 hatchback, jestem z niej zadowolony tylko zinma strasznie długo sie nagrzewa ogrzewanie, czuć dopieo po dobrych kilkunastu kilometrach,juz teraz muszę przejechac kilkanscie kilometrów,a co będzie jak przyj atakie mrozy. W serwisie po zeszłej zimie powiedzieli ze diesle tak mają, prosze o jakies informacje co zrobic ,załozyc jakąs nagrzewnice do klimy czy cos innego prosze o pomoc pozdrawiam


a czy masz na środkowej konsoli, za dźwignią zmiany biegów jakiś klawisz? Jeżeli masz, to jest to dodatkowa nagrzewnica, która powoduje szybsze nagrzewanie wnętrza zaraz po uruchomieniu silnika.
  
 
tak ,ma ten przycisk,a le raczej to nie za bardzo daje rezultat. próbowałem w tamtym roku w zime zasłonic chłodnice kartonem,ale to tez nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, marzlismy!!!
Jak moge sprawdzic sam ten termostat

czytałem gdzies ,ze moze jest za młao płynu w chłodnicy, szczerze nuie zagladam do samochodu, serwisuje go jak trzeba i moze to jest tez jakas przyczyna

dziekuje za odpowiedzi
pozdrawiam
  
 
Jeśli sprawdzisz i wszystko będzie ok to.. diesle tak mają.. Lepiej przecież czuć Nm ze spalanego paliwa niż ciepło, które idzie do atmosfery..

Pzdr
  
 
Cytat:
2007-10-26 21:45:41, MisiekII pisze:
Jeśli sprawdzisz i wszystko będzie ok to.. diesle tak mają.. Lepiej przecież czuć Nm ze spalanego paliwa niż ciepło, które idzie do atmosfery.. Pzdr


I tak to wlasnie jest.... w zimie jest zimno w d4d zwlaszcza Corolli.Zaloz dewasto i bedzie git

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Chyba Webasto
  
 
Cytat:
2007-10-27 18:55:03, Kafi pisze:
Chyba Webasto


Slusznie ..dewasto robia podczas montazu

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 


Ej z Webastem to chwila roboty jak jest suche, Mokre to dopiero jadka.

Zakładałem wczoraj do Trucka 1,5h i chodzi

Myślę też nad załaożeniem do osobówki fajna sprawa
  
 
kafi gdzie zakładałes te dewasto, ja jestem z ursusa ty widze ze z ożarowa,moze poleciśz mi jakiś zakład i ile to kosztuje
pozdro
  
 
Kupiłem w Łodzi założyłem sam
  
 
ja siemmm tak zastanawiam o czym wy mówicie spod domu do poznańskiej mam 3 km z malum hakiem i to już wystarczy żeby małżonka krzyczała "przykręć to"
  
 
witam ponownie, zaczełem czytac o tej fabrycznej nagrzewnicy i mam takie pytanko, czy w tej wersji 1,4 d4D ta nagrzewnica jest, ja mam ja ale dzis właczyłem jalampka sie pali i nic poza tym ciepło zaczeło leciec dopieop tak jak pisałem po kilkinastu km,,pze mam to posute.
ludzie piszą ze ciepło im leci od razu,la e w silnikach 2.0 .
juz sam nie wiem, chyba znów ASO odwiedzę niech mi to wyjasnia do końca
dziekuj e i pozdrawiam

  
 
Witam! A u mnie to było tak że jak włączyłem grzanie to włanczały sie wysokie obroty dopuki się silnik nie zagrzał na maxa no i wiadomo że nie dało rady tak jechać . W praktyce oznaczało to brak grzania nawet po kilkunastu km w zimie bo silnik się ochładzał w czasie jazdy. Ale ostatnio jakiś "magik" odkrecił jedną śrubke i teraz już jest grzanie jest po kilku km i nie wpada w wysokie obroty. Inni mówili że termostat do wymiany i takie tam ...
Jeszcze inni radzili jakieś tam tekturki wkładać na chłodnice jak w fiacie dawniej byly, coś tam pomagało ale nie do końca ) Teraz grzanie mam na full i nie narzekam)
Pozdro.


[ wiadomość edytowana przez: PiterK dnia 2007-10-29 20:57:56 ]
  
 
nowe diesle... w zimie nawet moja dieslowska rodzina docenia uroki zagazowanej benzynki... jak po 2-3km już jest w środku ciepło, a D4D przez 10-20km zagrzać nie idzie
  
 
Cytat:
2007-10-29 20:48:35, PiterK pisze:
Witam! A u mnie to było tak że jak włączyłem grzanie to włanczały sie wysokie obroty dopuki się silnik nie zagrzał na maxa no i wiadomo że nie dało rady tak jechać . W praktyce oznaczało to brak grzania nawet po kilkunastu km w zimie bo silnik się ochładzał w czasie jazdy. Ale ostatnio jakiś "magik" odkrecił jedną śrubke i teraz już jest grzanie jest po kilku km i nie wpada w wysokie obroty. Inni mówili że termostat do wymiany i takie tam ... Jeszcze inni radzili jakieś tam tekturki wkładać na chłodnice jak w fiacie dawniej byly, coś tam pomagało ale nie do końca ) Teraz grzanie mam na full i nie narzekam) Pozdro. [ wiadomość edytowana przez: PiterK dnia 2007-10-29 20:57:56 ]



Totalnie nie rozumiem. Ta "śrubka" to "idle up" i służy do tego, żeby silnik się szybciej nagrzał to raz a dwa żeby alternator miał większą wydajność żeby zasilić świece (zimny silnik) i dmuchawę/ogrzewanie tylnej szyby. Śrubkę należy ustawić tak, żeby obroty zimnego silnika rosły o jakieś 50-100rpm. Japońce kiedyś naprawdę dobrze projektowali..

Pozdrawiam
  
 
Tyle że to działa w ten sposób iż obroty wzrastają w momencie gdy silnik jest powiedzmy nie nagrzany a włanczam ogrzewanie. Pomijając już kwestie grzania to było to bardzo nieprzyjemne (a może niebezpieczne) gdy jedziesz sobie a nagle silnik zaczyna dostawać większe obroty i momentalnie rzuca cie do przodu ! Tak jakby ktoś naciskał ci pedał gazu bez twojego udziału ! W zimie to naprawde można było zapomnieć o grzaniu. Pozdro.
  
 
Witam,
Mam problem z ogrzewaniem (corolla 1.4 HB)....działa dopiero po dobrych kilku przejechanych km i to nagle a wcześniej widac że temp już dawno na wskańniku jest wysoka. Chyba ze to tak ma byc??
  
 
Witam kolegów
mam Avensisa 2,0 D4D z 2002 i mam podobny problem. Strasznie wolno się nagrzewa. Muszę przejechać z 10km zanim wskazówka temp płynu zacznie iść do góry, a zanim silnik osiągnie normalną temperaturę to muszę i z 15km przewalić. Nie wiem jak jest w lecie bo auto mam dopiero 3 tyg. Którys z poprzedników pisał o jakiejś śrubce, czy jechać z tym do serwisu na regulację ogrzewania ? Czy rodzaj płynu ma tu znaczenie (np woda w układzie lub Petrygo). Wszelkie sugestie mile widziane.
pozdrawiam