Przyczyna pękającej szyby czołowej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie, sama od siebie pęka mi szyba bardzo proszę o podanie wszystkich sugestii które mogą to powodować, będę bardzo wdzięczny


[ wiadomość edytowana przez: bobas_sk dnia 2008-01-02 16:52:13 ]
  
 
jeżeli jest to szyba czołowa to może ramka szyby jest skrzywiona i powstają jakieś naprężenia
  
 
mozesz miec pod szybo rdze ktora rosnie wyciskajac szybe powodujac jej pekanie
  
 
albo moze byc ze mroz na dworzu a ty miales nagrzany silnik i dales gorace powietrze na szybe odrazu
  
 
Możliwe, że dostała się woda pod szybę (odwilż) a potem w nocy złapał mróz no i po sprawie. Wiadomo co potrafi zamarzająca woda.
  
 
w ramach wyjaśnień ta szyba zaczęła mi pękać pod koniec października, i nie było wtedy śniegu, auto garażowane, więc zamarznięta woda chyba nie chodzi w grę. W ciągu miesiąca szyba poszła ok. 20 cm w górę. Kupiłem samochód pod koniec września miesiąc później zaczęła szyba pękać
  
 
jedź do szklarza niech Ci nawierci szybę i wtedy sprawdź czy bedzie dalej pękać jeśli tak to są jakieś naprężenia a jeżeli nie to wstaw nową i bedzie dobrze
  
 
Nie rozumie. Zaczela pekac tzn juz np 3 z kolei?? Czy ta peknieta sie posowa dalej ?? Jesli to drugie to jest to normalne.
  
 
W takim razie, raczej się nie dowiesz co było powodem. Możliwe że rdza jak już napisano, albo jakieś naprężenie. A może była już pęknięta przy krawędzi i nawet tego nie było widać, a potem jak sam napisałeś, zaczęło pękać dalej.
Teraz pozostaje udać się do odpowiedniej firmy na wymianę i przedstawić sytuację. Zanim założą nową szybę sprawdzą co trzeba.
  
 
zacznijmy ile przebiegu km ma twój essi?
nie wiem jak w escortach ,ale np.w felicjach jest to norma[pękanie szyb]
biorąc pod uwage,że esii nie jest nową konstrukcją więc domniemywam że stabilność elementów karoseri nie jest jego mocną stroną.w felicjach po jakimś przebiegu ,zależnie jak się jeżdzi i gdzie,po prostu zaczyna pękać szyba i tyle.
wiadomo jak się jeżdzi generalnie na trasach to nie ma takich naprężeń.
suma sumarum karoseria się roztrzepuje i powstają naprężenia które powodują pękanie szyb czołowych.rarunkiem jest zamontowanie rozpórki przedniej ,na bank pomoże a nie zaszkodzi.
to jest jedną z przyczyn,ale też bywa różnie bo np.mój brat mył kiedyś focusa było na polu około 20 stopni ,może i polał wodą zimną ale nie powinna pęknąć szyba ,a jednak.
wiem ,że samochód był na gwarncji,skończyło się że pokryto szybe AC.
  
 
Coś jest na rzeczy. Mnie pękła 2 tygodnie temu. Pęknięcie idzie od górnego rogu na ukos i ma koło 7-8 cm.
Poprostu pewnego dnia rano podjechałem do pracy, zatrzymałem auto i olśniło mnie, że coś jest nie tak. Rozglądam się, a tu taaaka niespodzianka. Trzeba będzie wymienić.
  
 
Znajomy miał coś takiego bo miał konstrukcję pojazdu trochę naruszoną, czyli auto po dzwonie i na nierównościach jeżdząc po prostu pęka od spodu. On walczył z tym za pomocą wbijania jakiś kołeczków które zatrzymują pękanie
  
 
Aj tam pekla bo nie wytrzymala naprezen i tyle, nie lejcie wody.
A zima niektorzy ida z czajnikiem wrzatku odmrozic szybe, zeby nie skrobac i nie rysowaci im nie peka.
  
 
Wymień szybę i jeśli pęknie następna to się dopiero martw. Przy wymianie powiedz że pękła z nie bardzo wiadomych przyczyn to sprawdzą czy wszystko jest ok.
  
 
Odkręć plastikową osłonę pod szybą, zobaczysz tam dwie podpórki szyby ze specjalną gąbką, u ciebie nie ma już tej gąbki. Zdemontuj te podstawki i problem rozwiązany, nie ty pierwszy i pewno nie ostatni.
Rdzę i lód między bajki włóż
  
 
Całkiem niedawno (po dzwonie) pękła mi szybka przednia - było to następstwem naprężeń jakie powstały po uderzeniu w nadwoziu. Tak się nieszczęśliwie składa (a może szczęśliwie), że szyba w Essim jest elementem usztywniającym nadwozie. Dodatkowym przyczynkiem do pękania szyby była rdza na prawym słupku. Rysa posuwała się dość szybko od prawego brzegu do dołu. Wymieniłem ją. Trzy dni później dostałem kamyczkiem spod kół poprzedzającego pojazdu i lipa, najpierw mały odprysk, ale po kilku dniach i kilku stopniach mrozu rysa szybko się posunęła i już miałem drugą sztukę do wymiany. Wstawiłem nową szybkę i sprzedałem samochód.
W twoim wypadku ważne jest gdzie pojawiła się najpierw ryska, gdzie było pierwsze pęknięcie? Jeśli od Brzegu to może być to spowodowane naprężeniami jeśli na środku to może być wynikiem uderzenia.
Moja rada po wyjęciu szybki usuń ślady korozji, zakonserwuj i dopiero daj wkleić nową szybke. Jeśli przyczyną była naprężenia to po wycięciu szyby powinny ustąpić, a wklejona szyba na nowo usztywni nadwozie.
Jeśli pękła od uderzenia (niekoniecznie kamyczka) to sprawa jest prosta.
Powodzenia.
  
 
Cytat:
2008-01-02 17:57:50, marcin761207 pisze:
zacznijmy ile przebiegu km ma twój essi? nie wiem jak w escortach ,ale np.w felicjach jest to norma[pękanie szyb] biorąc pod uwage,że esii nie jest nową konstrukcją więc domniemywam że stabilność elementów karoseri nie jest jego mocną stroną.w felicjach po jakimś przebiegu ,zależnie jak się jeżdzi i gdzie,po prostu zaczyna pękać szyba i tyle. wiadomo jak się jeżdzi generalnie na trasach to nie ma takich naprężeń. suma sumarum karoseria się roztrzepuje i powstają naprężenia które powodują pękanie szyb czołowych.rarunkiem jest zamontowanie rozpórki przedniej ,na bank pomoże a nie zaszkodzi. to jest jedną z przyczyn,ale też bywa różnie bo np.mój brat mył kiedyś focusa było na polu około 20 stopni ,może i polał wodą zimną ale nie powinna pęknąć szyba ,a jednak. wiem ,że samochód był na gwarncji,skończyło się że pokryto szybe AC.



dokladnie tak felicje i faworytki tam szyby leca bardzo czesto. ja w faworytce wymienilem 2 szyby w ciagu 3 lat. od 2 lat jezdzi ojciec i jak narazie cisza. moze zwiazane jest to z stylem jazdy wiadomo dziadek nie pojedzie w zakrecie wiecej jak 40 km/h wiec niema tez takich naprezen o ktorych pisali koledzy rozporka jak najbardziej pomoze tym bardziej ze ja masz tylko pokombinuj z mocowaniem bo ciasniutko masz jak cholera.
  
 
Cytat:
2008-01-02 20:25:02, Kris75 pisze:
Odkręć plastikową osłonę pod szybą, zobaczysz tam dwie podpórki szyby ze specjalną gąbką, u ciebie nie ma już tej gąbki. Zdemontuj te podstawki i problem rozwiązany, nie ty pierwszy i pewno nie ostatni. Rdzę i lód między bajki włóż


Raz że nie widzę potrzeby demontowania tego elementu dwa że najczęściej ma on na swojej powierzchni cała masę plastikowych bolców , tak czy siak jego wpływ na pekanie szyby to tepria o wątpliwych korzeniach. Akurat rdzy bym nie lekceważył no w MKVII może nie poczyniła ona az takich zniszczeń ale zapewniam kolegę że niektóre MKV choćby potrafią kryć niesamowite tajemnice... po demontaży szyby okazuje sie że słupki sa cienkie jak papier a na podszybiu nie ma już prawie blachy....doświadczyłem tego w dwóch autach więc nie jest to przypadek. Inna sprawa jak pisza koledzy czasem może mieć na to wypadkowa przeszłość auta, czasem porostu jakieś naprężenia, niekiedy wystarczy wpaść w dużą dziurę , a czasem nawet mogło wydażyć sie coś na parkingu czego nie widzieliśmy...
Ale wracając do tematu autor nie napisał czy to pierwsze pęknięcie szyby w tym aucie, nie wiemy czy szyba jest oryginalna - założona jeszcze w fabryce czy tez może była kiedyś wymieniana po chociażby zbiciu kamieniem a później niewłaściwie wklejona co spowodowało że szybko uległa uszkodzeniu.
  
 
Czytając odpowiedzi odpowiem na pytania
Przebieg: 107tys.
Bity: Tak, prawa strona.
Miejsce pękania szyby: Prawy dolny róg i kieruje się na środek szyby.
Co do usztywnienia nadwozia probowałem nawet przerobić rozpórkę z MK6 żeby założyć do siebie tak jak pisał Robert, trochę zrobiłem to za ciasno i drgania bija od rury od powietrza silnika. Z tego co wiem to szyba ostatnim razem była wymieniana w 2005 roku. Wiec przypuszczam że może wtedy było to uderzenie. Byłem u kolesia co niby sie zna na rzeczy i powiedział ze nawiercenie nic nie da, bo jak to samo pęka to i tak dalej będzie. Wiec obawiam się że zostaje opcja założenie nowej i z gwarancją, jak zacznie pękać to reklamować ehh
  
 
Cytat:
2008-01-03 08:40:16, bobas_sk pisze:
...Wiec obawiam się że zostaje opcja założenie nowej i z gwarancją, jak zacznie pękać to reklamować ehh


Z tym, że jak dojdą, że masz bity i nie trzyma sztywności, to może być kiepsko z gwarancją...