Carina E zapłon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
poważny problem. Nie moge odpalić auta, mechanik na szybko stwierdził że nie ma iskry (coś wiecej będę wiedział dopiero w poniedziałek). Co może być przyczyną braku iskry?? mechanik powiedział ze to moze być jakiś moduł i że niestety jest drogi czy mozecie podać jeszcze jakieś ewentulane przyczyny braku zapłonu?? Pozdrawiam
  
 
Cewka.
  
 
Cytat:
2008-01-05 21:42:01, Ori83 pisze:
Witam, poważny problem. Nie moge odpalić auta, mechanik na szybko stwierdził że nie ma iskry (coś wiecej będę wiedział dopiero w poniedziałek). Co może być przyczyną braku iskry?? mechanik powiedział ze to moze być jakiś moduł i że niestety jest drogi czy mozecie podać jeszcze jakieś ewentulane przyczyny braku zapłonu?? Pozdrawiam


Zawsze jak nie wiadomo co to pada magiczne slowo modol ,cokolwiek by nie znaczylo.
Troche juz tych starych trupow naprawilem i przewaznie padalo jakies odciecie,alarmu czy immobilizera dokladanego,najczesciej padaly cewki,bo ludziska kabli i swiec nie wymieniaja.
Raz wymienilem MODOL i cewke HV ...cewka byla powodem ,a modol zepsuli garazowcy podczas diagnostyki.
Zawsze jak ktos mi mowi ze w Toyocie padl komputer albo modol ,to mi sie wlosy stawiaja na grzbiecie,i potem sie okazuje ze wcale nie to ,tylko diagnozujacy nie mial bladego pojecia co robi.
Albo cewke i komputer przemierzyli i jest dobra,zawsze mnie to bawi.
Tak ze...badz dobrej mysli

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam.
Mam podobny problem z Cariną E 1,6B +LPG. Jak ją odpaliłem miesiąc temu rano , to pochodziła z 20 sekund i zgasła.Do dzisiaj nie chce zapalić. Nie ma iskry na świecach, nie ma iskry po cewce( przed aparatem zapłonowy), a do cewki dochodzi napięcie 12V. Odkrecałem świece, czuć benzynę. Po przekreceniu kluczyka w stacyjce swieci sie kontrolka akumulatora, kontrolka ciśnienia oleju, kontrolka (okrągłe kółko z wykrzyknikiem) i kontrolka silnika, kontrolka ABS i kontrolka silnika, która przy kręceniu gaśnie.Auto odpala zawsze na benzynie, dopiero po nagrzaniu przełącza sie na gaz.
Zaprowadziłem samochód do elektryka.Posprawdzał cewkę, przewody wysokiego , aparat zapłonowy, świece, poprześwietlał- tak powiedział- wszystkie przewody, połączenia, bezpieczniki. Według niego na 90% padł komputer sterujący. Na szczęście nie wziął za to kasy(kolega kolegi), ale to małe pocieszenie bo samochód, jak stał tak stoi.
Do tego jeszcze mam kupca na samochód , ale na działający.

Zapomniałbym dodać , że na domiar złego rozładował mi się akumulator w samochodzie, tak więc pamięć mam czystą w kompie.
Czy to pech , czy złośliwość rzeczy martwych??
Ludzie pomóżcie!!

[ wiadomość edytowana przez: olo767 dnia 2008-02-18 23:27:49 ]
  
 
Cytat:
2008-02-18 23:17:40, olo767 pisze:
Witam. Mam podobny problem z Cariną E 1,6B +LPG. Jak ją odpaliłem miesiąc temu rano , to pochodziła z 20 sekund i zgasła.



Jak mi moja tak zrobiła to musiałem wymienić cewkę

Cytat:
[...]Posprawdzał cewkę, przewody wysokiego , aparat zapłonowy, świece, poprześwietlał- tak powiedział- wszystkie przewody, połączenia, bezpieczniki. Według niego na 90% padł komputer sterujący.[...]



Z tego co kojarzę, to w 1,6 padały też czujniki położenia wału.
Komputer sterujący i moduł sobie na razie odpuść.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-02-19 14:23:03, Perzan pisze:
Z tego co kojarzę, to w 1,6 padały też czujniki położenia wału. Komputer sterujący i moduł sobie na razie odpuść. Pozdro.


Jakby padl czujnik GMP to wtryskow tez nie taktuje.
Jak juz strzelac to na 90% stawiam na cewke zaplonowa,9% instalacja ,1%komputer.
Jak sprawdzil cewke HV bo jak przemierzyl to znaczy ze guzik sprawdzil
Stare komputery w Toyotach mogly pasc tylko w przypadku zrobienia tegiego zwarcia przez gaziarzy.Samoistnie ...nigdy. Po 2000 roku oczywiscie rzecz wyglada odwrotnie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2008-02-18 23:17:40, olo767 pisze:
Witam. Mam podobny problem z Cariną E 1,6B +LPG. Jak ją odpaliłem miesiąc temu rano , to pochodziła z 20 sekund i zgasła.Do dzisiaj nie chce zapalić. Nie ma iskry na świecach, nie ma iskry po cewce( przed aparatem zapłonowy), a do cewki dochodzi napięcie 12V. Odkrecałem świece, czuć benzynę. Po przekreceniu kluczyka w stacyjce swieci sie kontrolka akumulatora, kontrolka ciśnienia oleju, kontrolka (okrągłe kółko z wykrzyknikiem) i kontrolka silnika, kontrolka ABS i kontrolka silnika, która przy kręceniu gaśnie.Auto odpala zawsze na benzynie, dopiero po nagrzaniu przełącza sie na gaz. Zaprowadziłem samochód do elektryka.Posprawdzał cewkę, przewody wysokiego , aparat zapłonowy, świece, poprześwietlał- tak powiedział- wszystkie przewody, połączenia, bezpieczniki. Według niego na 90% padł komputer sterujący. Na szczęście nie wziął za to kasy(kolega kolegi), ale to małe pocieszenie bo samochód, jak stał tak stoi. Do tego jeszcze mam kupca na samochód , ale na działający. Zapomniałbym dodać , że na domiar złego rozładował mi się akumulator w samochodzie, tak więc pamięć mam czystą w kompie. Czy to pech , czy złośliwość rzeczy martwych?? Ludzie pomóżcie!! [ wiadomość edytowana przez: olo767 dnia 2008-02-18 23:27:49 ]


Zakladam oczywiscie ze nie urwal ci sie pasek rozrzadu...co??

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam.
Toyota Carina E 96r produkcji.
Cewkę sprawdzał elektryk . W książce do tego modelu napisano: rezystancja uzwojenia pierwotnego:0,42 do 0,54Ohma, a wtórnego od 7,9kOhma do 12.3 kOhma. U mnie na pierwotnym jest 1 Ohm na wtórnym 11kOhmów. (między wyjściem wysokiego nap. , a jednym z wejść).
Paska nie sprawdzałem , zrobię to rano.
Samochód kupiłem przy przebiegu 117000km ,mam książkę serwisową(samochód kupiony w Polsce od nowości, jestem drugim właścicielem) , więc myślę że go chyba wymienili w serwisie. Teraz ma ok 150000km

Dzisiaj rozmawiałem z innym elektrykiem i powiedział że to może być Czujnik położenia wału korbowego, tak jak napisał PERZAN.
  
 
Cytat:
2008-02-19 21:55:46, olo767 pisze:
Witam. Toyota Carina E 96r produkcji. Cewkę sprawdzał elektryk . W książce do tego modelu napisano: rezystancja uzwojenia pierwotnego:0,42 do 0,54Ohma, a wtórnego od 7,9kOhma do 12.3 kOhma. U mnie na pierwotnym jest 1 Ohm na wtórnym 11kOhmów. (między wyjściem wysokiego nap. , a jednym z wejść). Paska nie sprawdzałem , zrobię to rano. Samochód kupiłem przy przebiegu 117000km ,mam książkę serwisową(samochód kupiony w Polsce od nowości, jestem drugim właścicielem) , więc myślę że go chyba wymienili w serwisie. Teraz ma ok 150000km Dzisiaj rozmawiałem z innym elektrykiem i powiedział że to może być Czujnik położenia wału korbowego, tak jak napisał PERZAN.


I co z tego ze uzwojenia maja rezystancje jezeli bedzie przebicie i cewka generuje wysokie napiecie tyle ze iskra zamiast na swiecy przeskakuje wewnatrz obudowy cewki HV-tylko podmianka daje pewnosc niestety.
Napisales ze smierdzi benzyna a wiec wtryski podaja,ale sprawdz czy swiece sa mokre po kreceniu.Jezeli by padl czujnik walu to wtryski nie podawalyby paliwa.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam.
Na temat cewki mówie to co mi powiedział elektryk. Postaram sie gdzies załatwic drugą i podmienić. Czy to musi być idealnie taka sama??
Co do świec to były mokre kiedy wykrecałem i czuć było benzynę. Przypomniał mi sie jeden szczegół .
Z pół roku temu pojechałem na myjkę automatyczną i już z niej nie wyjechałem. Musiałem scholowac samochód na parking koło domu. Nie chciała odpalic. Rano na drugi dzień posprawdzałem iskre , poczyściłem świece i jakoś zaczęła palić , chociaz był kłopot z obrotami na biegu jałowym- falowały, a własciwie to jakby gdzies gubił się zapłon.
mniej więcej po tygodniu pojechałem do autoryzowanego zakładu diagnostyki samochodowy i tam zrobili mi diagnostykę- mam wydruk w domu.
  
 
c.d.
W pamięci były dwa błędy: jeden czujnika położenia przepustnicy- wyczyścili, bo był niezły syf w środku, a drugi z sondy lambda- sonda "leniwa" wolna. Błędy skasowano.Na wydruku jest:
- komputer sterujący- dobry
-układ podciśnieniowy- dobry
-świece zapłonowe- dobre
-przewody wysokiego napięcia- dobre
-sygnały sterujące- prawidłowe
wyniki końcowe: stan silnika dobry
Zalecenia i uwagi: stała kontrola sygnalu sondy lambda
  
 
Cytat:
2008-02-19 23:07:07, olo767 pisze:
c.d. W pamięci były dwa błędy: jeden czujnika położenia przepustnicy- wyczyścili, bo był niezły syf w środku, a drugi z sondy lambda- sonda "leniwa" wolna. Błędy skasowano.Na wydruku jest: - komputer sterujący- dobry -układ podciśnieniowy- dobry -świece zapłonowe- dobre -przewody wysokiego napięcia- dobre -sygnały sterujące- prawidłowe wyniki końcowe: stan silnika dobry Zalecenia i uwagi: stała kontrola sygnalu sondy lambda


Zawsze mnie bardzo ciesza takie wydruki sa takie szczegolowo ogolne i ogolno szczegolowe
Jak zwykle wszystko dobre tylko auto nie pali.
Podejrzewam ze jezeli po myciu nie odpalil to problem byl juz wtedy z kablami.Jak kable sa stare i swiece to czesto cewka nie wytrzymuje i dostaje przebicie,nie twierdze ze tak jest w tym przypadku ale jest to bardzo prawdopodobne.
Kody z TPS i sondy pewnie beda nadal bo masz gaz.Niektore instalacje gazowe powoduja wyrzucanie kodu bledu wszystkiego w co sie wpieli gazownicy.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam
Wydruk robili mi jak samochód jezdził, tylko był problem z obrotami. Mówiłem wtedy elektrykowi o tym przypadku na myjni i kazał mi przyjechac jak samochód rzuci palenie.
Teraz nie wiem czy holowac samochód do niego, czy bawic sie samemu dalej.
Apropo cewki: kupic nową , czy używaną?? Tylko jak sprawdzic czy ta używana będzie dobra??
  
 
Najlepiej wepnij ją komuś znajomemu z dobrym autkiem i sprawdzisz.Znajdziesz chyba kogoś z klubu w Lublinie.
  
 
mam putanko czy Ori83 i olo767 doszli dlaczego nie chca autka zaplac?

wydaje mi sie ze u mnie wynikła podobna sytuacja i tez w warsztacie nie wiedzą co jest
  
 
witam
u mnie tęż poległa cewka a objawy takie same zapalił zgasła...............i następnym razem odpaliła po wymianie cewki pozdrawiam