Wolny temat, czyli spokojne rozmowy klubowiczów - Strona 87

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No cóż, ale nie demonizujmy, skoro spód się rozłazi, a nie znalazł się amator na całe auto to co robić?
Szkoda Ładzianki ale to tylko zwykłe 07, na szrotach można znaleźć znacznie ciekawsze auta. Jeżeli prawo zezwalałoby na wyrejestrowanie auta to przynajmniej można byłoby kupić na części a tak to zarobi złomiarz.

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2017-09-27 08:15:17 ]
  
 
zastanawiam się nad zakupem i przerobieniem silnika. Lokalni ukraińscy mechanicy doradzili aby kupić 1.3 na łańcuchu i przerobić go na "1,7". Ile może kosztować taki silnik? Nie piszę w tematach giełdowych bo jeszcze się nad tym zastanawiam.
  
 
Właśnie się kapnąłem, że jedna osoba ze Śląska usunęła mnie z grona znajomych. Trochę mnie to dziwi bo nie przypominam sobie, żebym wchodzi z nią "na wojenną ścieżkę". Ja wiem, że to tylko internet, że nie trzeba się wszystkim przejmować ale... Trochę przykro się zrobiło. :/

Nie przypominam sobie, żebym kogoś stąd usuwał ze znajomych (co najwyżej raz straszyłem ). Myślałem, że mimo różnic tworzymy jedną, ładowską rodzinę. No cóż, głowa do góry i żyje się dalej...

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Cytat:
2017-10-11 08:06:44, BigRomek pisze:
zastanawiam się nad zakupem i przerobieniem silnika. Lokalni ukraińscy mechanicy doradzili aby kupić 1.3 na łańcuchu i przerobić go na "1,7". Ile może kosztować taki silnik? Nie piszę w tematach giełdowych bo jeszcze się nad tym zastanawiam.


Jak dla mnie bez sensu, sztuka dla sztuki.
Kupujesz dosyć rzadki ( w Polsce) 1,3 na łańcuchu, bierzesz wał z 1,5/1,6/1,7, wiercisz cylindry na ok 82 mm. I teraz masz 2 opcje: zastosować krótsze o 7mm korby (czyli stosujesz z któregoś starego Fiata 1,6dohc i przerabiasz tłoki od 1,7 na pływający sworzeń, ew. szukasz skracanych oryginalnych korb, być może tez przerabiasz przeciwwagi walu bo mogą zawadzać w DMP, albo zostawiasz normalne korby i adaptujesz niskie tłoki z calkiem innego auta- tu trzeba pogrzebać w katalogach albo zadzwonic do Morphio 😏 )
Rozumiem jeszcze przeróbkę 1,3 na pasku, bo silnik będzie cichszy ale tu dojdzie jeszcze uszczelka pod głowicę do dorobienia na zamówienie (przy łańcuchu bierzesz uszczelkę od silnika 1,7).

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Właśnie dla tego się zastanawiam. Z rozmowy z nimi zrozumiałem, że ten na pasku nie daje takich możliwości przerobienia jak na łańcuchu.
Rozważam inne opcje jakiegoś sensownego swapu czegoś innego, nie koniecznie od łady. I nie koniecznie stary Fiatowski (fiat 132, 133?) 2.0 dohc. Myślę co tu innego można wsadzić, aby nie było wycinania połowy samochodu jak pod 1JZ

Może coś takiego ? https://www.olx.pl/oferta/silnik-lancia-thema-2-0-i-e-84-94r-delta-fiat-croma-132-CID5-IDphNYp.html#08642fa363

Chciałoby się coś około 100-129KM

[ wiadomość edytowana przez: BigRomek dnia 2017-10-11 09:50:51 ]
  
 
Najlepszy w stosunku do mocy ( i kosztów) efekt to Rover. Co nie zmienia faktów że bardzo tanie to nie będzie.
Kupujesz kompletne zwłoki silnika (zapewne z wywalona UPG) 1,4 16v z Poloneza wraz ze skrzynią, wiązką, kompem itp.
Do tego kupujesz z jakiegoś anglika porządny i nie zamordowany 1,6 16v K-series. W wale kombinujesz z tulejką na wzór z 1,4.
Osprzęt zostawiasz z 1,4, ew. zakładasz jakieś wydajniejsze wtryski.
No chyba że 103 KM wystarczają to zostawiasz bez kombinacji po prostu silnik 1,4.
Pokombinujesz z wyspawaniem łap, wydechem i masz nowoczesną, mocna i lekka jednostkę.
Z dodatkowych atrakcji - musisz odrobinę pokombinować z grodzią przednią i raczej trzebaby przerobić układ kierowniczy na listwę - tutaj patrz na wątki Morphio. Skrzynia, sprzęgło, itp z Poloneza 1,4 16v. Oczywiście trzeba będzie przerobić górę tunelu na skrzynię - najlepiej wspawać góre tunelu z Poloneza.

Ale pytanie do czego potrzebujesz to auto, jak nie potrzebujesz nie wiadomo jakich osiągów i zastanawiałeś się nad kombinowaniem z 1,3 ładowskim to po prostu kup silnik 1,7 Nivowski na wielopunkcie i tyle.
Będzie to najprostsze i najtańsze.




-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2017-10-11 10:15:18 ]
  
 
Do czego potrzebuje? Do upalania na mieście właściwie, czasem do wkurwienia kolesi w bmw i do sprawnego wyprzedzenia na trasie auta które jedzie 92km/h bo obecnie muszę mieć "trochę" miejsca by taki manewr wykonać.

Próbuję przekalkulować czy robić obecne auto na małego miejskiego zawadiakę czy sprzedać to w cholerę i mieć chociaż na lakierowanie mojej 2103 która stoi w garażu i czeka.
  
 
Pokażesz tą Trójkę ?

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
No właśnie - foto trójeczki poprosimy...

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
szukałem na tel ale nie mam. jak będę w rodzinnych stronach to zrobię.
  
 
łady
prl garage
najbardziej aktualne

taki znalazłem

[ wiadomość edytowana przez: BigRomek dnia 2017-10-25 08:59:37 ]
  
 
tak patrze to bardziej jak 2106 ale ten zderzak mnie myli.. brak zagłówków i w dowodzie napisane 2103 to mówię na nią "trójka"
  
 
Cytat:
2017-10-25 09:01:32, BigRomek pisze:
tak patrze to bardziej jak 2106 ale ten zderzak mnie myli.. brak zagłówków i w dowodzie napisane 2103 to mówię na nią "trójka"


Jak dla mnie to skundlone 2103, np. pas tylny masz od 03 a raczej nikt nie wspawywałby do nowszego modelu (06) starego pasa z lampami (od 03).
A błotniki przednie jak najbardziej mogły być wymieniane, atrapa również, w ramach unowocześniania auta.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
też tak myślałem. Gdyby nie to, że wcześniej właścicielem był straszy profesor białorutenistyki i nie w głowie mu były tuningi. Inna sprawa, ze malowane są błotiki itp a wspominał coś, ze było bite. Może chwycili grill itp od tego było bliżej/łatwiej
  
 
Może to marny argument (bo przecież zawsze mógł to ktoś zmienić) ale zerknij może na boczki i kierę. Masz tam te motywy ludowe ?



-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Jak dla mnie tylny pas jest tu wyznacznikiem, mali prawdopodobne, nawet przy remontach żeby ktos wspawywal stary pas do nowszego modelu

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Muszę kiedyś podjechać z Czarkiem i obejrzeć na żywo. O ! I pretekst do odwiedzenia Podlasia jest !



-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
zapraszam! aczkolwiek mówię odrazu, że autko nie stoi w Białymstoku
  
 
Ja bym nawet wolał, żeby nie stało w Białymstoku.

Mniejsze miasta bardziej urokliwe.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
A gdzie? W Hajnówce?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986