Skoda Octavia- opinie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcę zakupić samochód tej marki więc interesują mnie opnie na jej temat.
Z góry dzieki za wszystkie komentarze.
Jarek
  
 
Również zamierzam kupić Oktavię ciężarową 1.6. sedan.

Po jazdach próbnych Renault Megan 1,4 kombi, oraz Oplem Astrą II - Oktawia w tej cenie jest moim faworytem ze względu na komfort, jakość prowadzenia. Co z bezpieczeństwem?
  
 
Myślę że jeżli chodzi o bezpieczeństwo to jest to konstrukcja bezpieczna poniważ crash testy przeszła podobno pomyślnie. Bardziej przejmuję się niezawodnością tego auta. Ze względu na 3 letni okres gwarancyjny biorę jeszcze
pod uwagę mitsubishi Spacestara- bardzo fajne auto, dobrze wyposażone jednak mniejsze od octavii. Sam mam obecnie citroena Xsarę i ze wszch miar nie polecam tego samochodu chyba że do jazdy niedzielnej. Z tego też powodu odrzucam wszystkie francuskie auta.
Jakie wrażenia z jazdy oplem?
  
 
astra II?
Miłe autko chociaż dla mnie trochę małe. jechałem hatchbackiem chyba 95 KM 16V ale oplem przejazd był tylko z ciekawości bo znajomy nie był zadowolony z opla (vectra chyba 96 rocznik od dealera po 15000 lanie oleju z silnika, wychodzenie uszczelek spod szyb po myciu) astra fajnie się zbiera od 130 km/h po redukcji na 4 bieg co nie jest dostępne w octavii 75 KM fajnie się trzymającym autku, wygodnym, niezbyt cichym. ta octavia pali koledze ok 7l/100. dużo osób nią jeździ - w promocji 2000 r. widziałem za 44000 brutto - ciężarowy, 2*ARB, może nawet z zimówkami.

ciekawy test był w auto-świacie "ciężarowe" (kombi) Renault Megane, Ford Focus, Volkswagen Golf, Opel Astra? (wszystkie około 100 KM) gdzie wygrał renault (przyspieszenie lepsze, zużycie paliwa lepsze, poziom hałasu 70 DB przy 130 km/h)

działając bez konsekwencji, ponad rok czytając (z zainteresowaniem ale nie bez zastanowienia) auto świat i te różne testy kupiłem i jutro odbieram octavię 1,6 101 KM 2000 rok w promocji z dodatkowymi zimówkami, ubezp, homologacją gratis. - chcę nim pojeździć dłużej więc ten rocznik bez niewielkich zmian na 2001 - co mi tam)

w piątek jadę w trasę (tarnów - sosnowiec z autostradą katowicką włącznie) to się chętnie podzielę.

Teraz jeżdżę peugeotem 405 1,9 D 71 KM. mułowate autko (mimo wszystko zawsze się spieszę i zwykle jeżdżę szybciej od innych (nie bezmyślnie), częściej wyprzedzam ale to może też ze względu na oszczędność spalania 6-6,5 l ON nawet na katowickiej (140-150km/h) i dla mnie bardzo wygodne. ale peugeot jest za drogi (406), a w klasie C w przyszłym roku będzie 307 a dziś nic.
Mam 29 lat i przejechałem tym 405 ponad 110 tys Km w ok. 3 lata.


  
 
można zobaczyć:

http://www.adam.comax.pl/prod02.htm - test skody 50000 km

http://www.motoforum.com.pl/Opinie/ - opinie użytkowników samochodów



  
 
witam, jestem posiadaczem skody octawi 1.6 75 km...ogolnie jet to bardzo przyzwoite auto tylko nie z tym silnikiem! jest zdecydowanie za slaby jak na taki asamochod. co do jakosci wykonczenia nie mam zastrzezen, auto ma przejechane ok 20 tys km, nic nie stuka, zadnych denerwujacych odglosow. przejechalem ten dystans bezawaryjnie i dalsza jazda rowniez sie tak zapowiada...
poprzednie auto - vw golf IV, ktory byl duz mniej komfortowy od octawi
( sztywniejsze zawieszenie) natomias jezeli chodzi o jakosc wykonczenia to golf byl o 100% lepiej zrobiony i mial lepiej dopracowane wszystkie szczegoly! .
mimo to bardzo polecam skode octawie ale z MINIMUM 100 KONNYM MOTOREM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! auto jest przestronne, wieeeelki bagaznik!!! naprawde ogromny , tania exploatacja (filtr do dmuchawy do golfa IV 90 zl, octawia 50 zl...) ten moj slimak spala ok 8,5 litra po miescie.
  
 
Jak tam po trasie z nowym samochodem?
  
 
Dzięki za cenne uwagi
  
 
Witaj, z przyjemnością o tym samochodzie napiszę. Zgadzam się z Czarkiem - za nie tak dużą dopłatą do 1,6 101 KM to już przyjemna jazda - kolega od 75 KM stwierdził że nie mógłby go docierać. Warte dopłaty jest też wykończenie wnętrza.

Jeżeli chodzi o jazdę - jak zapytasz czy się jechało fajnie to odpowiem że w instrukcji obsługi napisali żeby nie przekraczać 3/4 dozwolonej prędkości przez pierwsze 1000 km - ja starałem się nie jechać więcej niż 120 na autostradzie a to męka nie przyjemność. Auto chce jechać a ja mu nie pozwalam - sam się śmieję, ale miło przyśpiesza i nie naciskając zbyt mocno jest cichy. Co zauważyłem szczególnego i polecam sprawdzić przy testowaniu samochodów przed zakupem - nie słychać (albo bardzo mało w porównaniu do czegoś w tej cenie słychać) szum opon w czasie jazdy - a co więcej - jeżdżę od początku na zimówkach (jakieś słowackie Matador) i koła są 15". Prowadzi się (wg mnie) cudnie. Tam gdzie chcę. Zawieszenie mnie zafascynowało. Hamulce są. Polecam przetestować auto w całości.

Co mnie nie cieszy:
1. brak poduszki dla pasażera jakoś za mną chodzi.
2. Man dwójkę dzieci 5 lat i 8 miesięcy - dla 5 letniego jest tam miejsce ale krzesełko dla 8 miesięcznego z tyłu i tyłem do kierunku jazdy niezbyt wygodnie jest mi umiejscowić. Ja mam 175 cm wzrostu a fotele wydają mi się za krótkie. Mi jest wygodnie ale ktoś wyższy ... Jeżeli z tyłu często i daleko mają jeździć dorosłe osoby to przemyślałbym ten zakup - z tyłu na nogi jest niezbyt dożo miejsca.

Ile za to?
Samochód ciężarowy rocznik 2000 - 49670 brutto, alarm, radio, dywaniki, wygłuszenie, coś na progi - ~1300 brutto, ubezpieczenie 1600.
Jadąc z 200 km zatłoczonymi, krajowymi, jednopasmowymi drogami, 120 km autostradą, nie cisnąc ale też nie bojąc się od czasu do czasu wyprzedzić zużył 7,5 l etyliny 95 na 100 km (według jego komputera pokładowego). Pół trasy jechałem sam, z powrotem autostradą w 3 osoby z bagażem, dalej w dwie osoby. Mam dość ciężką nogę po przejechaniu 110 km dieselem (nie do końca ekonomicznie jeżdżę benzynowym).

Po dotarciu ma spaść troszkę zużycie i wzrosnąć przyspieszenie. Kolega od oktavii 75 Km mówił że po 6000 km przejechanych dopiero w pełni samochód się rozkręcił.

Cóż - jestem zachwycony jazdą chociaż dopiero jej napocząłem. Autko ciche, żywotne, brak kłopotów z wyprzedzaniem, estetyczne wnętrze.
Dla mnie jeszcze bardzo ważne - daleko od tylnego zderzaka do dzieci.

Pozdrawiam. Czy masz jakiś preferowany model na dzień dzisiejszy?



  
 
To co napisałeś odnośnie dzieci jest b. istotne ponieważ często będę woził moja
obecnie 1,5 misięczną córeczkę
W kwesti siedzenia z tyłu to rzeczywiście "kanał" , ja mam 185cm i odsuwam przedni fotel na maxa więc jak z tyłu usiadłem to kolanami wbiłem się w przednie oparcie. Pocieszam się tym że prawdopodbnie rzadko będę miał komplet pasażerów. Natomiast bagżnik jest wielki.
Co to jest to wygłuszenie?
Wersja twojego auta to combi GLX?
Przymierzam się do modelu combi 2.0.
Jeżeli go zakupię to napiszę również o moich odczuciach.
Pozdrawiam
Jarek
  
 
Witaj.
Wygłuszenie - coś tam wsadzają żeby było ciszej w środku - chyba do komory silnika. Kosztowało to dokładnie 65 złotych.

Moja wersja to 1,6 glx sedan.

Nie znam silnika 2,0 natomiast był test oktavii z silnikiem 155KM w zestawieniu z BMW "3", chyba alfą 156?, i jeszcze jakiś - wszystkie ze 150 konnymi silnikami i oktavia zajęła 2 po bmw miejsce (Autoświat - jakby Cię interesowało to znajdę numer).

Jest jeden fakt - nie wiem jak skoda ceni sobie model o którym piszesz - ale pewno w tej cenie można wybrać już samochód z klasy naprawdę średniej wyższej - w skodzie czuje się ten mały rozstaw osi z klasy golfa i lanosa.

Pocieszające jest że w modelu 2001 oktavii z tyłu jest o 2,2 cm więcej miejsca na skutek wsadzenia cieńszej tylnej kanapy (z tego co pamiętam).

A co powiesz na siedzenie kierowcy (długość) przy Twoim wzroście ...

Pozdrawiam

Adam

  
 
Miesiąc temu kupiłem Octavię 1,9 TDI (90KM) Ambiente. Fantastyczny samochód. Dwie poduszki powietrzne, ABS, EDS, ASR, elktryczne lusterka itp. Brak było elektrycznych szyb, ale zamontowałem natychmiast w serwisie. Auto spisuje się doskonale. Spalanie na trasie (wg. wskazań komputera pokładowego) - 4,3/100. Największa zaleta!!! - silnik.Jest bardzo dynamiczny (jak na diesla), ale przede wszstkim jest bardzo elastyczny. Aby kupić Vectrę, Borę, 406, Xantię z silnkiem Diesla trzeba wydać grubo ponad 70 ty. Samochód prowadzi się doskonale. Wszyscy narzekający na twarde fotele nie jechali nigdy francuskim samochodem bez podparcia lędźwi. Minusy - brak miejsca na tylnej kanapie (chociaż i tak jest go o 22 mm więcej niż w poprzednim modelu).
Toledo z takim samym silnikiem i wyposażeniem kosztuje ok 67 tys. ze o Golfie czy Borze nie wspomnę. Poza tym silnik ten napędzał Audi A4, i VW Passata, więc jestem pewien że jest to konstrukcja sprawdzona.

Ogólnie - pokażcie mi większy samochód, z takim silnikiem i wyposażeniem za takie pieniądze?? (58 190 zł)
 
 
Co chodzi o Octavię to tylko z silnikeim 1,8.
  
 
Więc w nowy wiek wjechałem nową skodą octavią combi 2,0.
Ogólnie samochod b. przyzwoity, silnik jest super.
Fura ma dobre przyśpieszenie a silnik jest elastyczny - na V biegu
śmiało można jeździć od 50 do 150 Km/h i prawdopodobnie więcej
ale nie jeździłem bo auto jest na dotarciu. Ponieważ jest to 2,0-
benzyna to spalanie tez ma słuszne 7-8l trasa (120 km/h) i około
10-11l w mieście.
W porównaniu z citroenem Xsarą ma mniej komfortowe zawieszenie,
jest znacznie głośniejszy wewnątrz i biegi wchodzą dużo gorzej.
Moze mam jekiś problem ze skrzynia bo czasami zdarza mi sie
że nie mogę wrzucić biegu (1/wsteczny -brak synchronizacji?)
Na razie oprócz biegów nie mam żadnych problemów.

pozdrawiam
Jarek
  
 
Kupiłem TDi GLX w 1998 roku. Przejechałem dotychczas 84000km. Ogólnie samochód spisuje sie dobrze, faktycznie jak na diesla jest dynamiczny. Z usterekwystąpiły:
1. Uszkodzenie złączki elektrycznej -wymiana na gwarancji.
2.Dwa razy zniszczone lusterko wsteczne- 2x500 złotych.
3. Urwane cięgno klamki - 80 złotych.
Droga jest wymiana paska rozrządu, u mnie następiła po 60000km, gdyż w instrukcji obsługi jest błąd merytoryczny dotyczący czasokresu wymiany ustalonej na 90000km. Koszt to prawie 700 złotych. Zuzycie paliwa minimalne w/g wskazań komp. 3,9 l/100 km. W rzeczywistości użytkując samochód głównie w trasie osiągam faktyczne zużycie 4,9-5,0l/100 km zmierzone ręcznie.
  
 
Proponuję skupienie się na modelach nowych fabia octavia , to po preostu są tańsze wersje VW. serwis jest tani obsługa dobrac ,cent=y atrakcyjne . Samochody sprawuję się bardzo dobże wiem po swoim OCT.1,6 GLX 101 KM, i z opinni innych.Po prostu rozsądny zakup i dobre auto pozdrawiam
  
 
Panowie właśnie stoję przed dylematem Octavia kombi TDI
(można ztuningować silnik chipem za 2 tys. zł ok 30%-owy przyrost mocy, bez wzrostu zużycia paliwa)
czy Xsara Picasso z silnikiem 1,8 benz. 117 km.

Proszę pomóżcie.