Lekkie koło zamachowe C30SE..... - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
4-5 dlugosci przekladajac na czas, to jest jakie 0.5- 0.7s wiec nie wiem czy to jest az tak wielka roznica.
Motor w drugim senku jest w porzadku i mozna wyciagac wnioski, przynajmniej ja wyciagnelem


[ wiadomość edytowana przez: -kudlaty- dnia 2010-03-10 16:06:48 ]
  
 
to podziel sie z nami nimi z checia poczytam
  
 
Łącząc treści dotyczące odelżonych kół zamachowych:

cytuję Andrzej MT:

Cytat:
.Padło koła dwu-masowe ehh, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło..

..Po konsultacji z Ilku zakładam koło jednomasowe oraz docisk od silnika C25XE (Calibra/Vectra).. Tarcza do tego silnika ma 228mm średnicy.. Średnicę 240mm (czyli taka jak org. dedykowana do omegi - a jednomas spokojnie je zmiesci) ma tarcza od silnika Y26SE (Vectra B).. Czy ktoś ma ewentualnie możliwość porównania grubości tych tarcz?..

Reasumujac jednomas z C25XE (Calibra/Vectra), tarcza z Y26SE 240mm(VB), wtedy docisk zostaje z omegi..

..Jedyne co przed chwila porownywałem to to ze docisk dla C25XE a X25XE - jest taki sam


u mię wygląda to tak:
lekkie koło zamachowe pałered baj ILKU
docisk LUK - dedykowany pod X30XE
tarcza - wielka niewiadoma nadal. Tarcza LUK/SACHS od Vectry 2.6V6 poza GM siecią niedostępna.
jakieś inne propozycje, ewentualnie namiary na tanie tarcze LUK/SACHS od Vectry 2.6V6?
złomega rozgrzebana, a wiosna już



[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2010-03-27 23:59:28 ]
  
 
składaj, nasze fury zawsze szły prawie równo, więc teraz zobaczymy jak bardzo lekkie koło poprawia osiągi

...jak odjedziesz daleeeko, od razu wywalam swój dwumas
  
 
O dżizas... ten tjunink jest za skomplikowany jak dla mnie.
  
 
..Wkładaj tarcze od 2.5.. Zerknij czy u Was nie maja tego samego dla Saaba

..Ewentualnie:

Cytat:
Firma Rafał Stachowiak
ul. Świebodzińska 19
60-162 Poznań

czynne od 9.00 do 18.00, w soboty od 9.00 do 14.00

KONTAKT:

Telefon: 0501587878
061 6619775, 6619706 (fax)
Adres e-mail: firma@stachowiak.pl

GG:
2447800 Rafał Stachowiak
2250466
6297397

Skype:
rafaellin Rafał Stachowiak
firma_stachowiak





Lub FOTA:

Cytat:
Indeks FOTA: 3000 950 618
Kod FOTA: SACHS-S-SK
Nazwa FOTA: SPRZEGLO KOMPLETNE
Opis FOTA: OPEL VECTRA B 2.6I V6 -03 BEZ LOZYSKA
ceny detaliczne: 802.40 / 978.93 [PLN]

KOMPONENTY (CZĘŚCI) ZESTAWU (CTRL+INSERT):
Numer producenta Identyfikacja
3082 600 514 Tarcza dociskowa sprzęgła
1878 600 817 Tarcza sprzęgła
4200 080 060 Smar



..Ja mam włozona tarcze i docisk z 2.5. Śmieszne jest to iż dla 2.5 170 KM i dla 2.5 i500 190 KM podają inne ceny czasem - mimo że jest to dokładnie taki sam zestaw.
Seryjne sprzeglo wytrzymuje wg. producenta do 250 KM. Możesz ewentualnie słać do Radzikowskiego lub do Łodzi do firmy http://www.inochi.pl/

Mają do sprzedania taki zestaw: http://allegro.pl/item935737271_sprzeglo_wzmocnione_opel_vectra_b_2_5_v6_x25xe.html

[ wiadomość edytowana przez: AndrzejMT dnia 2010-03-28 11:25:21 ]
  
 
Andrzej dobrze prawi.
Bierz TEN zestaw. Dobra cena
  
 
Fota ma online stan zero na poniższe graty.
dalej szukam wg waszych wskazówek.

228 mm ze "wzmocnieniem" powinno podołać idiocie
  
 
więc graty wzięte pod "lekkie" koło, łącznie z tym "wzmacnianym dociskiem, mimo, że nie widać tego wzmocnienia (koło pozostanie 9 kg, mniej już jest problem z tego wyciągnąć)
a teraz pytanie.
jak taka tarcza ma być założona, tzn którą stroną skierowana do silnika (tę grubszą - bardziej wystająca, czy tą węższą?)
w dwumasie tarcza jest symetryczna więc takiej zagadki nie było

  
 
pomalowane to nie widac hehe
sprawdz bo odrazu przy montazu widac ze tak jest zle
Wedlug mnie z tego co pamietam to ta odstajaca do skrzyni
  
 
Część bardziej odstająca do skrzyni
  
 
a jakim "momętem" w Nm dokręca się koło zamachowe jednomasowe w złomegach R6, V6 do wału korbowego?

P.S.
Ilku dzięki wielkie za te sprytne krótsze śruby do wału
obowiązkowy dystatns założyłem na łożysko dociskowe/oporowe. (był w zestawie z lekkim kołem)
  
 
koło zamachowe z wałem skręciłem na 55 Nm.
nie wiem ile ma być wg fabryki.

całość też zmontowana i bangla bez zarzutu.
zobaczymy niebawem co daje profi kpl sprzęgła INOCHI MOTORSPORT
i niebawem hamownia i kontrola z chipsem i bez
  
 
Dobrze, że kółko znowu się obraca
Ja do wału dokręcałem na oko
  
 
Cytat:
2010-05-23 18:25:25, ilku pisze:
Ja do wału dokręcałem na oko


A ja na siłę i kroplę Loclite
  
 
Ciekawe obliczenie dotyczące odchudzenia koła zamachowego.
Ktoś obliczył, jaka masa wrzucona do bagażnika odpowiada masie zdjętej z koła zamachowego na poszczególnych biegach.
Do obliczeń przyjął odchudzenie z 15kg na 5kg.
Wyniki są bardzo interesujące:
KLIK
  
 
Znalazłem fotki ładnego koła zamachowego, jest to wersja do Z22SE lub X20XEV.
Ogólnie doskonale przedstawia najważniejszą koncepcję - mocne w środku, gdzie działają duże siły i coraz cieńsze na obwodzie. Jak widać nie jest płaskie, jak koło z C20XE, ale troszkę grubsze, aby można było zastosować seryjne sprzęgło i wysprzęglik...
Prawdopodobnie jest prawie w całości wykonane CNC (łącznie z wieńcem). Duża precyzja, co widać po bardzo małym otworze do wyważenia. Jedyne do czego można by się przyczepić to podstawki docisku - można ich krawędź ściąć w taki sposób, aby przy ruchu obrotowym wtłaczało powietrze chłodzące okładziny.
Niestety niema danych co do masy...
Fotki:


BTW: cena 226 funtów.
  
 
a co powiecie o czyms takim?
odchudzanie kola
przejdzie taka przerobke z Omegowym kolem z dwumasa na jednomas lekki? Bo jak rozumiem odchudzaja, ale reszta pozostaje bez zmian. Zastanawia mnie tez wytrzymalosc po takiej operacji...
  
 
Chyba jednak taniej przerobić kółko z C20XE...
  
 
np takie? cos tanio?!?!

czy moze taki zestaw zalatwia temat czesci?



[ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2013-12-19 16:37:31 ]