Jak zamontować pompę paliwa?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam już pompę paliwa teraz trzeba tylko podmienić. I pytanie, da się to jakoś w miarę sprawnie zrobić? Bo z tego co się dowiadywałem to istnieją dwa wyjśćia - albo ściągać bak i pie.. się z tym niewiadomo ile albo pociąć blachę w podłodze i zrobić to od góry.. Znacie jakieś trzecie wyjście??
  
 
Cytat:
Znacie jakieś trzecie wyjście??



kolego zastanów się...nie ma trzeciego wyjścia
  
 
klik
  
 
ja mam tylko pytanie, co zrobić z tą pompą? wyszarpywać ją? czy ona się odkręca, może ma gdzieś jakiś zatrzask?, mam dostęp od góry, ale jak ją palcami obracałem to mocno trzyma.
  
 
1) niepolecam cięcia blachy, to zawsze narusza konstrukcję pojazdu a po drugie raz ruszona blacha będzie rdzewieć,
2) wiem że wyjęcie baku to troche roboty i łatwiej by od góry ale to jedyna słuszna metoda
3) jak już mamy dostęp do pompy (wycięty otwór czy zdjęty bak) trzeba odkręcić pierścień który dociska zały układ pompy,, tam gdzie wychodzą przewody paliwowe one wychodzą z takiej okragłej metalowej pokrywy, ta pokrywa jest dociśnięta do baku za pomocą metalowego pierścienia który trzeba obrócić w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, po odkręceniu wyjmujemy cały mechanizm z pompą, UWAGA! niewyszarpywać na siłę! filtr pompy lub pływak mogą nieco się blokować o plastikową miseczkę w zbiorniku, trzeba delikatnie wyjąć a nie na siłe bo można łątwo uszkodzić
  
 
wyciagnelismy bak bez kanalu ale i tak cielismy bo...niechcialy sie odkrecic nakretki po bokach poniewaz sie krecily dookola,.
  
 
ja mam teraz niezły "texas", pompa wymieniona na nową (używkę) i nie działa, po podłączeniu do aku bezpośrednio to pompuje, ale w układzie w aucie już nie, bezpiecznik dobry i tak myślę co tu teraz zrobić. mam auto na gaz i nie wiem co jeszcze sprawdzić.
  
 
a napięcie na przewodzie od pompy masz ,jeśli nie prawdopodobnie centralka gazowa padła ,lub sprawdz wyłącznik wstrząsowy ,znajduje się obok nóg kierowy na słupku
  
 
Osobiście kupno nowej używanej to dla mnie nie porozumienie. Lepiej kupić nową nie śmigana z gwarancja. Zawsze można próbować dopasować od innego samochodu.
  
 
sprawdź przekaźnik od pompy paliwa.
  
 
Zobacz kolego wyłącznik "antywstrząsowy" jest pod nogami kierowcy po lewej stronie pod plastkiem czerwony przycisk musi byc wcisniety juz "naprawilem" w ten sposób kilka dobrych papek
  
 
Po zdjęciu osłony pod bezpiecznikami, okazało się, że nie mam czujnika bezwładnościowego, w miom pierwszym essim był.
Czy jest to możliwe, żeby nie było czujnika?
Po przełączeniu na benzynę, auto przez jakieś 20s jeszcze sobie chodzi.
Czy tak powinno być, jak nie działa pompa?



[ wiadomość edytowana przez: Deaco dnia 2008-04-19 16:52:01 ]
  
 
Ja mialem problemy z pompa paliwa ale bezwladnosciowy byl ok, prawdopodobnie mi padlo cos w skrzynce.
tobie jak chodzi przez 20s jeszcze to cos dziwnego jest, bynajmniej dla mnie. Przekrecasz kluczyk wylaczajac i sam. chodzi jeszcze 20s czy co?
Jak nie masz czujnika bezwladnosciowego, tzn ze mozesz miec podpiete bezposrednio pod skrzynke. Ja tak zrobilem w swoim, tzn podpialem '+' na pompie do bezpiecznika od stacyjki. POMPA CHODZI WTEDY CALY CZAS JAK MASZ WLACZONY SILNIK co nie jest dobre dla niej bo mozesz ja szybko spalic, ja mialem super pompe bo przejezdzilem tak conajmniej pol roku + nowy wlascicel tez na tym tak jezdzi. Praca pompy jest cykliczna, tzn wytwarza cisnienie paliwa tloczac je w silnik, jesli nie zuzyjesz tej dawki i cisnienie nadal jest wysokie, pompa sie wylancza i czeka az cisnienie spadnie wtedy zalancza sie ponownie na krotki czas.
  
 
Cytat:
2008-04-17 22:25:07, yezXR3i pisze:
Znacie jakieś trzecie wyjście??


sprzedac essa i kupic, ze sprawna pompa

a ile to sciagnac bak
  
 
po wymianie pompy nic się nie zmieniło, jak mam odpalonego essa na gazie to po przełączeniu na benzynę chodzi 20s, czasem na benzynie mogę odpalić nawet auto, podczas jazdy po włączeniu na benzynę auto chodzi po depnięciu na gaz buczy jakby obroty szły lekko w górę, ale nic się nie dzieje, auto cały czas zwalnia.

postaram się zrobić filmik
  
 
Cytat:
2008-04-20 12:42:10, radekbox pisze:
sprzedac essa i kupic, ze sprawna pompa a ile to sciagnac bak


Czwarte wyjście: oddać do mechanika...
  
 
Cytat:
2008-04-20 13:32:38, Deaco pisze:
po wymianie pompy nic się nie zmieniło, jak mam odpalonego essa na gazie to po przełączeniu na benzynę chodzi 20s, czasem na benzynie mogę odpalić nawet auto, podczas jazdy po włączeniu na benzynę auto chodzi po depnięciu na gaz buczy jakby obroty szły lekko w górę, ale nic się nie dzieje, auto cały czas zwalnia. postaram się zrobić filmik



sprawdź skrzynkę bezpieczników, też po wymianie pompy niechciał mi dalej działac, napięcie na przewodach do pompy było a pompa niedziałała, przyczyną była nadpalona ścieżka w skrzynce bezpieczników, sprawdź skrzynkę czy nie jest przyczyną
  
 
Cytat:
2008-04-20 18:22:36, DzikusPL pisze:
sprawdź skrzynkę bezpieczników, też po wymianie pompy niechciał mi dalej działac, napięcie na przewodach do pompy było a pompa niedziałała, przyczyną była nadpalona ścieżka w skrzynce bezpieczników, sprawdź skrzynkę czy nie jest przyczyną


sam sobie przeczysz...
jeżeli było napięcie to powinna działać....
gdyby nie było napięcia to może skrzynka...wtedy...
  
 
jakoś tą skrzynkę wydłubię i sprawdzę przy okazji przekaźnik, teraz autko jest mi cały czas potrzebne i poza tym muszę poszukać na forum jakiegoś opisu jak to wyciągnąć.

Ehh z tym essim, problemy są jak go masz, a jak go nie masz to gul skacze jak ci taki gdzieś śmignie na mieście sentyment do pierwszego auta.
  
 
Cytat:
2008-04-20 22:24:30, djtados pisze:
sam sobie przeczysz... jeżeli było napięcie to powinna działać.... gdyby nie było napięcia to może skrzynka...wtedy...



nie przecze sobie, trzeba troche znac się na elektryce i elektronice a stanie się to jasne, układ EFI jest układem równoległym do układu zasilania pompy paliwowej, nadpalona ścieżka stawiała duży opór, jednak przewodziła, to powodowało że na końcach przewodów było napięcie (czyli różnica potencjałów która jest ZAWSZE jeśli jest przejście prądu) jednak układ EFI stawiał mniejszy opór dlatego prąd szedł tam a nie na pompe mimo że było napięcie, bodajże druga klasa ogólniaka się kłania