Dziwne wskazania kontrolki Check Engine

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taki dziwny problem z kontrolką check engine, ponieważ często ale nie zawsze zapala mi sie ona po rozgrzaniu silnika i po jakimś czasie gaśnie i za jakiś czas znowu się zapala. Byłem w serwisie, na skanerze pokazał błąd czujnika EPG i immobilajzer. Mechanik sprawdził to i stwierdził że wszystko jest ok. Skasował błędy ale na drugi dzień znowu to samo, ten sam mechanik powiedział, że może tak się dziać przy instalacji gazowej, ale tu nic się nie dzieje strasznego. Pytanie-olać to? czy dalej ten temat drążyć?
  
 
Cytat:
2008-05-08 12:03:41, majkel2420 pisze:
Mam taki dziwny problem z kontrolką check engine, ponieważ często ale nie zawsze zapala mi sie ona po rozgrzaniu silnika i po jakimś czasie gaśnie i za jakiś czas znowu się zapala. Byłem w serwisie, na skanerze pokazał błąd czujnika EPG i immobilajzer. Mechanik sprawdził to i stwierdził że wszystko jest ok. Skasował błędy ale na drugi dzień znowu to samo, ten sam mechanik powiedział, że może tak się dziać przy instalacji gazowej, ale tu nic się nie dzieje strasznego. Pytanie-olać to? czy dalej ten temat drążyć?



Kolego nie EPB a EGR czyli recyrkulacja spalin...
Mozesz z tym jezdzic tyle ze jak cie to wkurza to jedziesz do gaziarza i placisz mu za ustawienie emulacji sondy tudziez emulacji wtryskiwaczy = zalezy jaki masz komp do LPG.
Tylko jak juz to jedz do dobrego gazownika bo polowa z nich nie ma o tym zielonego pojecia - pozdro
  
 
no właśnie EGR, pomyliło mi sie. Ok, dzięki tak myślałem,że to coś z gazem, pojadę na regulację. Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2008-05-08 12:03:41, majkel2420 pisze:
Mam taki dziwny problem z kontrolką check engine, ponieważ często ale nie zawsze zapala mi sie ona po rozgrzaniu silnika i po jakimś czasie gaśnie i za jakiś czas znowu się zapala. Byłem w serwisie, na skanerze pokazał błąd czujnika EPG i immobilajzer. Mechanik sprawdził to i stwierdził że wszystko jest ok. Skasował błędy ale na drugi dzień znowu to samo, ten sam mechanik powiedział, że może tak się dziać przy instalacji gazowej, ale tu nic się nie dzieje strasznego. Pytanie-olać to? czy dalej ten temat drążyć?


Nie ma to jak pojechać do serwisu i zabulić za coś co można w domu spinaczem sprawdzić

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
no faktycznie, ale zabuliłem, całe 40 zł
  
 
Cytat:
2008-05-08 14:26:34, majkel2420 pisze:
no faktycznie, ale zabuliłem, całe 40 zł


Skanerów w postaci spinaczy biurowych miałbyś za to cały wagon (zakładając oczywiście, że nie zap...lisz jednego z roboty).
A 40 zł mogłoby wystarczyć na regulację LPG
  
 
Zakryj zawor EGR i bedziesz mial spokuj.Sam tak mam zrobione.
  
 
z tego co się zorientowałem, błąd egr pokazuje się, gdy przy niskich obrotach mieszanka jest zbyt uboga w stosunku do tego co zapisane w pamięci komputera, a przy wysokich zbyt bogata, lub odwrotnie. Najczęściej taka sytuacja ma miejsce na gazie.