Dlaczego p³yn ch³odniczy ma kolor br±zowy?

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Szanowni Koledzy
Przed zim±, gdy kupi³em auto, zmieni³em p³yn ch³odniczy. Gdy go spuszcza³em mia³ dziwny br±zowy kolor. Wygl±da³o to tak jak woda w kranie po d³u¿szej jej nieobecno¶ci. Przep³uka³em nieco uk³ad i zala³em ¶wierzego p³ynu (o kolorze niebieskim).
Prawdopodobnie nie uda³o mi siê ca³kowicie obiegu tote¿ nowy p³yn po nied³ygim czasie tak¿e zmieni³ kolor.
1. Mo¿e kto¶ z Was mog³by mi co¶ poradziæ?
2. Sk±d ten br±zowy kolor? Nie s±dzê, ¿e poprzedni w³a¶ciciel u¿ywa³ p³ynu o takim kolorze, a mo¿e to po (pomarañczowym) borygo?
3. Jak prosto sprawdziæ, czy to aby nie uszczelka pod g³owic±?
Bêdê bardzo wdziêczny za wszelk± pomoc
  
 
Po prostu wyp³ukujsze kamieñ z ch³odnicy. Sprawd¼ po rozgrzaniu czy ca³a powierzchnia ch³odnicy jest równomiernie ciep³a. Je¿eli nie to musisz albo p³ukac ch³odnicê albo j± wymieniæ - zale¿y czy grzeje Ci siê silnik.
  
 
Spokojnie..spokojnie. ja mysle, ze to nic takiego i jestem tego prawie w 100% pewien. Otoz mialem identyczne objawy jak Piotr. Zlalem caly plyn chlodniczy, przeplukalem chlodnice woda z specjalnym srodkiem do czyszczenia chlodnic i po wymianie po okolo 2 tygodniach bylo to samo. Plyn przed wlaniem mial kolor niebieski - Dynagel -, a pozniej zmienil sie na zolty. Temperatura silnika ok, w zimie stosunkowo sie szybko grzeje, a w lecie sie nie przegrzewa. Nie zamierzam sie tym wcale przejmowac i Wam tez tak radze. Rjsunset
  
 
Piotr_W - jakby Ci wywali³o uszczelkê pod g³owic±, albo pêk³ blok, to robi³by¶ jad±c zas³onê dymn±.
A tak... trzeba siê wyluzowaæ
  
 
Dziêki
My¶licie ¿e nie nale¿y siê przejmowaæ rdzawym kolorem p³ynu ch³odniczego?
  
 
U mnie jest to samo, kojarzy mi siê to z jakim¶ rdzewieniem w uk³adzie ch³odniczym(mo¿e tak czêst wspominana tu pompa wodna?) , podobno te alkohole w p³ynie maj± zapobiegaæ rdzewieniu.
  
 
Muszê dodaæ, ¿e w poprzednim Espero z silnikiem 1.8 p³yn mia³ w³a¶ciwy kolor (niebieski). St±d mój niepokój
  
 
Nie chcia³ bym byæ upierdliwy, ale w moim Tico z 1997 toku jak w³a³êm ró¿owy p³yn tak po roku jest wci±¿ ró¿ówy, jak w swoim Espero rok temu znieni³em na Elfa te¿ jaki¶ taki pedalski ró¿owy to kolorek wci±¿ jest pedalski....
Skoro robi sie br±¿owa zupa to co¶ siê dzieje co mo¿e mieæ przykre skutki za jaki¶ czas dopiero....... nie wiem mo¿e i za dwa lata ale cos na pewno nie jest do koñca w porz±dku.
  
 
Jasne nic nie powstaje bez przyczyny. Zgodze sie z Toba. Moj znajomy mial cos takiego przez pare lat i nic sie nie stalo - potem zmienil samochod...wg mnie na gorszy.
Mozna spekulowac - skad ta rdza...czy co to moglo by byc? Chlodnica rdzewieje od srodka? Rurki...przeciez ich znaczna ilosc to guma...jest jeszcze cos po drodze?
  
 
Maæku, zgodzê siê z Tob±, ¿e co¶ nie jest tak. Pytanie tylko co? Je¶li nie znajdê przyczyny to przyjdzie mi je¼dziæ do skutku, a¿ sprawdzi siê przys³owie "Madry Polak po szkodzie:
rjsunset, ch³odnica nie jest aluminiowa?
  
 
Jasne - masz racje chlodnica jest z aluminium, dlatego nalezy wlewac plyn do chlodnic aluminiowych - teraz chyba wszystkie takie sa. Aluminium jak sie utlenia przypomina raczej bialy prszek niz rdze...
  
 
Piotr a jaki wcze¶niej mia³e¶ p³yn? zielony???? Je¿eli tak to niczym siê nie przejmuj.... normalka
Ja u siebie mia³em zielony, spu¶ci³em autko ca³± noc sta³o bez pompy wody co mog³o wyciek³o, reszte wydmucha³em....nalalem pedalsko ró¿owego...i po 2 godzinkach pracy zrobi³ siê br±zowy

po czym waln±³ mi rozrz±d jeszcze raz wszystko zwala³em tym razem znowu wszystko wydmucha³em , nala³em zielonego.....i znowu jest br±zowy.

w espero zawsze troche starego p³ynu zostanie - musia³ by¶ przelaæ uk³ad parena¶cie razy aby zielony by³ zielony a ró¿owy ró¿owy

wa¿ne aby p³yn by³ ¶wie¿y i niezamarza³.....a kolor olej
  
 
tak zrobiê
  
 
Piotrze_W zgadzam siê z Tomkiem-Mydlowskim.....
P³yn nigdy nie zejdzie tak do koñca z uk³adu.........
Te¿ to przechodzi³em i denerwowa³em siê ¿e co¶ jest nie tak,
bo dwa dni po jego wymianie, jego kolor znowu stawa³ siê lekko
brunatny (stosujê koncentrat MOBILa, oczywi¶cie w odpowiednim
rozcieñczeniu)..........
My¶lê wiêc, ¿e nie masz siê czym przejmowaæ.
  
 
czyzby to tylko zabawa kolorami...?? Przyzbaje przy wymianie zostaje znaczna czesc plynu, ale zeby ona wplywala tak bardzo na zmiane koloru...
  
 
A ja my¶lê, ¿e jadnak tak............
Chyba ¿e ch³odnica jest zasyfiona do potêgi.......
Innych przyczyn nie widzê........
  
 
Dziêki ch³opaki
Z Waszych postów wynika, ¿e nie ma siê czym przejmowaæ, bo to norma w naszych autach . Wobec tego pozostaj± mi inne rzeczy do zrobienia takie jak:
1.Wymieniæ pasek (w razie potrzeby rolkê) rozrz±du
2.Wymieniæ uszczelkê pokrywy zaworów
3.Wymieniæ uszczelkê miski olejowej
4.Wymieniæ oring aparatu zap³onowego
5.Wymieniæ sworzeñ lewego przedniego ko³a
6.Wymieniæ nadkole ko³a tylnego prawego
7.Wymieniæ kopu³y amortyzatorów przednich
8.Wymieniæ Tuleje gumowe tylne wahacza przedniego prawego i lewego
9.Ustawiæ rozbie¿no¶æ kó³ przednich
10.Wymieniæ oleje i p³yny
-Olej skrzyni biegów
-P³yn do wspomagania
-P³yn hamulcowy i sprzêg³owy
11.S³abo hamuje prawe tylne ko³o
12.Wymiana amortyzatorów

Mam ju¿ prawie wszystko zakupione, wiêc pozostaje znale¼æ dobry i tani warsztat , w którym mi to zrobi±. Jak to zrobiê to nareszcie wyprowadzê auto "na prost±", pozostanie mi jedynie kosmetyka (pranie tapicerki, za³o¿enie pokrowców, poprowadzenie przewodu z gniazdem zapalniczkowym do baa¿nika i inne drobiazgi) A potem je¼dziæ, je¼dziæ, je¼dziæ,...
  
 
Potem znajdzie sie zawsze cos...ale z czasem jak juz sie wszystko naprawi to przechodzi sie w kolejne stadium....np tuning
  
 
rjsunset, ja go jednoczesnie tuninguje
W³a¶ciwie to sprawiam aby by³ wygodniejszy (o ile to mo¿liwe ). Szczególn± uwagê przywi±zujê do bezpieczeñstwa. Mo¿e kiedy¶ bêdê móg³ opublikowaæ zdjêcia to siê pochwalê

[ wiadomo¶æ edytowana przez: Piotr_W dnia 2003-07-30 20:19:04 ]
  
 
[quote]
2003-07-29 16:39:37, Piotr_W pisze:
Dziêki ch³opaki
Z Waszych postów wynika, ¿e nie ma siê czym przejmowaæ, bo to norma w naszych autach . Wobec tego pozostaj± mi inne rzeczy do zrobienia takie jak:
1.Wymieniæ pasek (w razie potrzeby rolkê) rozrz±du
2.Wymieniæ uszczelkê pokrywy zaworów
3.Wymieniæ uszczelkê miski olejowej
4.Wymieniæ oring aparatu zap³onowego
5.Wymieniæ sworzeñ lewego przedniego ko³a
6.Wymieniæ nadkole ko³a tylnego prawego
7.Wymieniæ kopu³y amortyzatorów przednich
8.Wymieniæ Tuleje gumowe tylne wahacza przedniego prawego i lewego
9.Ustawiæ rozbie¿no¶æ kó³ przednich
10.Wymieniæ oleje i p³yny
-Olej skrzyni biegów
-P³yn do wspomagania
-P³yn hamulcowy i sprzêg³owy
11.S³abo hamuje prawe tylne ko³o
12.Wymiana amortyzatorów


Witam
ta lista to dla mnie osobi¶cie szok mnie by to zrujnowa³o.


PZDR