Problem z odpalaniem 19TD dziwna sprawa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam i proszę o pomoc bo już nie mam pojęcia co jest grane z moim escortem. A mianowicie w czym rzecz, od pewnego czasu miałem trudności z odpaleniem jak chwile postał, więc wymieniłem wszystkie filtry ale to nic nie pomogło i z biegiem czasu było tylko coraz gorzej. Później przestał w ogóle odpalać i tylko był w stanie ruszyć gdy ja pompowałem paliwo a ktoś w tym czasie kręcił rozrusznikiem. zregenerowałem pompkę paliwa i się trochę poprawiło ale tylko na tyle że już mogę sam go odpalić ale musze najpierw podpąpować paliwo a później szybko kręcić rozrusznikiem(tak żeby nadal pąpka była twarda), jeżeli postoi chwile to mogę wyładować akumulator do zera a on nawet nie ruszy. I jeszcze jedna sprawa jak już odpali to przy wyższych obrotach niesamowicie kopci na czarno (nie tak dawno przy wyprzedzaniu ciężarówki tak zadymiłem drogę że aż się inne samochody zatrzymały bo nić nie było widać przez chwilę) byłem już u kilku mechaników i nikt nie wie co mu jest, wiem tylko że pompa wtryskowa jest sprawna i daje odpowiednie ciśnienie. chciał bym nim jeszcze trochę pojeździć bo to naprawdę fajne autko więc jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to z góry dziękuje.
  
 
Witam.
Co do optymizmu ze pompa sprawna.... (nie chce być złośliwy)
Jeśli Ci niesamowicie kopci na czarno, mogą być to wtryski, ale i pompa ,a to ze Ci sama nie zasysa paliwa to już nie wina wtrysków ...
  
 
najprostsze rozwiązanie ,wstaw zawór zwrotny przed pompę ZAWÓR dodatkowo sprawdz szczelność przewodów paliwowych.
  
 
a co to 19TD ??
  
 
hehehe 1,9 to jakif francuz albo szmelcwagen?
  
 
eee... się czepiacie, możliwe że masz dostęp lewego powietrza do układu, załóż między filtrem a pompą zaworek zwrotny(tylko prawidłowo go załóż) i zobaczymy, zawsze to paliwo nie będzie się cofać a co za tym idzie w zimie nie będziesz musiał go długo kręcić.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
taki zawor jest elementem recznej pompki paliwa.
  
 
i zaworka zwrotnego(oryginalnego który sie psuje) umieszczonego tam gdzie pisałem.


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Cytat:
2008-09-06 17:45:45, Kleszczak pisze:
i zaworka zwrotnego(oryginalnego który sie psuje) umieszczonego tam gdzie pisałem.



nie to odpowietrznik - nic tam w srodku nie ma w oryginalnym TD
  
 
Cytat:
nie to odpowietrznik - nic tam w srodku nie ma w oryginalnym TD



To nie jest odpowietrznik i w środku coś jest
Tak na marginesie niejaki DoktorB miał opublikować na forum swoje "niezależne" badania nt tego co to też jest, znalazł się tu już taki jeden dla którego to był odpowietrznik, jakoś do dzisiaj stówki nie widzę to też na marginesie. Ten układ zasilania w paliwo (Lucas Cav Rotodiesel) odpowietrza się samoczynnie! Nie komplikujcie sobie życia, ponadto jak można wymyślić że to jest odpowietrznik, ile trzeba się nakombinować aby to rozebrać, już bardziej w tych okolicznościach podchodziłoby to pod napowietrzacz.
  
 
Co do zaworka zwrotnego to już próbowałem i nic to nie dało. A w ręcz było jeszcze gorzej bo po kilku sekundach gasł i trzeba było pąpować paliwo ręcznie to wtedy chodził.
Słyszałem też że te stuki i kopcenie może być spowodowane podwieszaniem się zaworów czy to możliwe??
  
 
A rozrząd to ty jakiś wymieniałeś?
  
 
Zacznijmy od tego, że skoro strasznie Ci kopci to albo mocno bierze olej silnikowy albo masz bardzo bogatą mieszankę i występuje spalanie niecałkowite (wtedy jak najbardziej możesz mieć problemy z rozruchem). Nie wykluczone, że obydwa przypadki występują razem.
Ja bym polecał sprawdzić skład spalin na dymomierzu (na każdej stacji kontroli pojazdów), następnie poprawność rozpylenia palliwa przez wtryskiwacze a dopiero później brałbym się za pompę.
Z tego co się orientuję to porządne sprawdzanie pompy polega na jej demontażu, podłączeniu na stanowisku kontrolnym i przeprowadzeniu testu. Dosyć droga usługa niestety i wykonywana przez nieliczne warsztaty z odpowiednimi stanowiskami...

[ wiadomość edytowana przez: KomorniK dnia 2008-09-07 15:04:16 ]
  
 
Paski miałem wymieniane jakiś miesiąc temu a co do oleju to trochę bierze ale tak nieznacznie. Byłem wczoraj w specjalistycznym warsztacie diesla i powiedzieli mi że regeneracja pompy i wtrysków to koszt w moim przypadku 2,5tyś zł do tego trzeba jeszcze doliczyć niestety regenerację turbiny(kolejne 600zł) bo okazało się że jest martwa. Ale panowie z serwisu nie są pewni na sto procent co mu jest i obawiam się najgorszego czyli że pompa wtryski, turbina, i silnik są na wykończeniu.
  
 
Duże szanse że masz rozrząd przestawiony, podjedź do jakiegoś warsztatu niech ci to sprawdzą, tylko może już nie tam gdzie paski ci wymieniali.
A propos turbiny - za 600 zet to można ją dobrze ale wypiaskować a nie zregenerować....
I dlaczego sądzisz że jest martwa? Nie kręci się w ogóle? Zaolejona jakoś bardzo jest, nie pompuje?
  
 
Sorry Kris75 ale za 600zł można zregenerować ja zapłaciłem za tą usługę 650zł. I działa jak natura chciała, 2 lata(40 tys km) i wszystko jest ok. Ja na giełdzie w Gliwicach chciałem oddać swoją do regeneracji a koleś, że poco 2 razy jeździć, jak on ma taką samą już zrobioną i w porównaniu z moją widać było różnicę- brak luzów i jeszcze u mnie były lekko pokrzywione te łopatki a tam wszystko OK.
  
 
Po pierwsze 2 lata temu po drugie zwozi się takie turbinki z UK lub Germany, pucuje, moczy w ropce itp itd, a potem na wymianę na giełdzie a twoją i owszem do regeneracji ale już na innych zasadach i za inne pieniądze. Sam zestaw naprawczy Garetta to wydatek ok 500 zet netto, a gdzie reszta...
  
 
Cytat:
2008-09-08 10:18:07, Kris75 pisze:
Duże szanse że masz rozrząd przestawiony, podjedź do jakiegoś warsztatu niech ci to sprawdzą, tylko może już nie tam gdzie paski ci wymieniali. A propos turbiny - za 600 zet to można ją dobrze ale wypiaskować a nie zregenerować.... I dlaczego sądzisz że jest martwa? Nie kręci się w ogóle? Zaolejona jakoś bardzo jest, nie pompuje?

Załęże się że problem zaczął się po wymianie rozrządu, kiedyś u siebie miałem tak że koło wałka rozrządu przestawiło się o ociupinkę i z czasem zaczęło się coraz bardziej przesuwać aż mi się odkręciło i rozrząd poszedł.....
Jak miałem przestawiony to takie miał objawy wraz z dymieniem na czarno.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach