Jak wykręcić zapieczone świece?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ma ktos może pomysł jak wykręcić świece, które za żadne skarby nie chcą się wykręcić? :> Udało mi się wytargać jedną a na następnej ukręciłem klucz do świec Siedzą jak wmurowane!

Macie jakiś magiczny sposób?



  
 
podaj może jaki samochód, bo różne patenty są

Kup inny klucz ( lepszy ), bo nie świadczy to o nim za dobrze, że się ukręcił. Częściej ukręca się świeca

WD40 Twoim przyjacielem.

pzdr
  
 
WD - 40 to szajs
  
 
Rozgrzej silnik porządnie i jeszcze raz spróbuj. Kiedyś mi pomogło.
  
 
Nieeeee

Na zimnym silniku tylko bo pourywasz!!!!
  
 
Mialem ostatnio taki problem, bylem przerazony

Psikalem wd40, stukalem ale niechcialo pojsc. Zdesperowany na drugi dzien wzialem rurke 0.5 metra i nalozylem na klucz, ciezko ale sie wykrecila.

Nowa wkrecila sie bez problemu, gwint w glowicy caly.

Takze chyba zostaje ci wziasc ja sila.

Cytat:
2008-09-12 12:09:36, piotr0437 pisze:
Rozgrzej silnik porządnie i jeszcze raz spróbuj. Kiedyś mi pomogło.

Metal sie rozszerza pod wplywem ciepla, takze lepiej nie bedzie.



[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2008-09-12 12:29:39 ]
  
 
Dobry Klucz + dobra przedłużka powinno sie odkręcić jak się urie są wykrętaki nie ma stresu .
  
 
Cytat:
2008-09-12 11:17:43, Kafi pisze:
WD - 40 to szajs



No to podaj lepszą alternatywę. Tutaj kilka słów do Kafiego
----------------------------------------------------------------------

Rób tylko na zimno.

Nie polecam rozwiązań siłowych - świadomość, że gwint świecy pozostał w głowicy jest średnią przyjemnością, zwłaszcza w kostrukcjach z 4 zaworami na garnek.

Spróbuj polać jakimś super preparatem, który na pewno poleci kafi.

Możesz spróbować też kluczem udarowym - wiele "nieodkręcalnych" śrub puściło mi w ten sposób.

Tylko najpierw kup dobry klucz nasadkowy, najlepiej z magnesem.

Nowe świece dokręć momentem - u mnie jest to 18Nm, u Ciebie nie wiem, ale wątpię, żeby 30 przekroczyło.

Świece NGK zrywają się przy średnio 100Nm i wyglądają potem tak





pzdr



EDIT:
Panowie, bez takich


[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2008-09-12 18:23:19 ]
  
 
moje autko to Carina II, 1.6 16V 1989 r. i nie wiem czy ktos kiedys te swiece w ogole wymienial

Swiece sa umieszczone dosyc gleboko w glowicy i przewody maja cos w rodzaju korka przy koncu. Wpryskalem kiedys WD to jak sie silnik rozgrzal przewod specznial i mi wywalalo przewody jak ze strzykawki

Myslalem o plynie hamulcowym - wiele razy pomogl z zapieczona sruba tylko problem jak go potem wydostac z tego dlugiego gniazda swiecy

Wszelke sugestie mile widziane!
  
 
Cytat:
2008-09-12 12:38:30, marcinm pisze:
No to podaj lepszą alternatywę. [...]



Tu kilka słów do Marcina

WD-40 - Dla Mnie to badziewie i tyle!

Luquas kup klucz ( Dobry ) i zobaczysz co będzie spryskiwanie cudownym WD-40 może pomóc ale nie musi, podlej ON na noc i rano spróbój, WD-40 jak dostanie sie do Cylindra nie za ciekawie się potem spala, ON jakoś pójdzie, dobrze by było gdybyś odkręcał Dynamometrem ustawionym na 6-8 kg 50-70 Nm jak pyknie i sie nie odkręci będzie problem.

Proponuje wtedy spróbować pneumatem dobrze żeby miał regulację siły wtedy ustaw na podobne wartości jak pisałem wyżej jeśli dalej nie pójdzie Pisz.


EDIT:
Panowie, bez takich


[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2008-09-12 18:24:55 ]
  
 
Okej dzieki za pomoc!!! Bede probowal. Lece po dobry klucz najpierw

  
 
No to i ja moze doleje oliwy.
Primo nasadka musi byc do swiec, kosztuje w sklepie ok 10zl i musi miec w srodku gumowy oring ktory wyciaga swiece po odkrceniu.
Do tego przedluzka i grzechotka 1/2 cala.

Ja w dynanometrze nie mam wstecznego pomiaru a mam w miare niezle firmy Hans ze swiadectwem kalibracji.

Ja bym wlał banie tzn, 50-tke nafty na noc i rano na zimnym ciągnoł zwiekszajac coraz bardziej sile.
Jak nie pojdzie i nie dasz rady to moze byc bol ale nie zakadam tego bo to odosobnione przypadki kowalstwa.

No i nie walilbym mlotkiem w grzechotke bo swieca moze poleciec jak potraktujesz ja "udarowo"

pozdrowka gorace
  
 
Misiek Nie Pisz Panowie bez takich bo to nie Ja zaczołem!

I czemu edytujesz moje posty ?????




EDIT:
Edytuje po to, żeby nie pisać nowych postów dlatego teraz też tak robię. Przede wszystkim jednak chce, żeby nie było kwasów na forum. Chcecie obrzucać się mięsem - ślijcie sobie privy. Nie interesuje mnie kto zaczyna i jaki ma ku temu powód. W technicznym rozmawiamy o sprawach technicznych a w tym wątku o sposobie na zapieczone świece.

Misiek


[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2008-09-13 10:51:44 ]
  
 
Oj chlopy chlopy ..żółteczko nie weszło ?
  
 
A chiałem tylko świece wykręcić... zapieczone

Jak wykręce i nie urwę to wszyscy pójdziemy na WóDe ;]

Pozdrówka
  
 
Cytat:
2008-09-13 17:26:41, luquas pisze:
A chiałem tylko świece wykręcić... zapieczone Jak wykręce i nie urwę to wszyscy pójdziemy na WóDe ;] Pozdrówka


Ja tam wykrecam na silniku czesciowo rozgrzanym okolo 40 C temp wody,bo na calkiem zimnym mozna swiece ukrecic a na goracym mozna wykrecic z gwintem.Podstawa to pasowny klucz i rura dowolnie dluga zeby sobie stawow nie nadwyrezac

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
No a smarujecie te gwinty jakąś miedzia czy na sucho wkrecacie ?
  
 
Na sucho, ale z głową
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-09-14 22:36:03, Perzan pisze:
Na sucho, ale z głową Pozdro.


Nowa swiece wkrecasz dokrecajac dzwignia dlugosci na szerokosc dloni
Dokrecasz az przestaje isc miekko to swiadczy o tym ze nowa podkladka zgniotla sie odpowiednio do konca ....kiedys dokrecalem w ten sposob trzymajac klucz dynamometryczny i o dziwo moment sie zgadzal idealnie.
Po prostu trzymajac w ten sposob klucz raczej nieda sie dokrecic za bardzo.Jedno ale ...trzeba wkrecac zawsze na zimnym silniku bo na cieplum to sie potem wlasnie tak zapieka.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2008-09-14 23:14:08 ]
  
 
Beru produkuje jakieś smarowidło do świec, ale chyba tylko żarowych co by się nie zapiekały. Widziałem też kiedyś taki smar do sond lambda z drobinkami szkła. Jak stosuje się świece platynowe albo irydowe i nie wykręca się ich przez 80-100tyś to może warto w/w preparatami posmarować.
Miałem kiedyś problem ze ściągnięciem fajki ze świecy, na tą dolegliwość beru również produkuje specjalne smarowidło, którym smarujemy ceramiczną część świecy, prócz bezproblemowego zdejmowania fajek podobno przeciwdziała powstawaniu przebić.