Awaria ukladu sprzegla

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przygotowania do zlotu szly pelna para, pucowania, usuwanie rdzy, lakierowanie, mycie itp itd. Rano mialem jechac do tlumikarza by mi zespawal odspawana rure od srodkowego tlumika by mi w koncu przestalo dzwonic i pierdziec (jak rajdowka ). Wciskam sprzeglo, wrzucam luz, odpalam silnik, chce wrzucic wsteczny i coz pedal wpada w podloge i tak juz pozostaje Pedal wisi sobie na sprezynie i jedynie recznie mozna go ustawic w dwoch polozeniach. Skrzynia jest caly czas zasprzeglona, wiec juz sobie nie pojezdze moja kochana Omeszka 3.0 poki co, a co gorsza nie pojade nia na zlot, tylko bede musial wziac 2.0 (rownie kochana, ale z mniejszym ogniem z dupy ). Podzwonilem troszke po ludziach i sa 2 mozliwosci:
- albo poszla pompka przy pedale (sprzeglo hydrauliczne nie linka)
- albo sam wysprzeglik
Niestety nie mialem kiedy tego sprawdzic, bo dopiero co wrocilem do domu i juz nie dam rady wjechac nia na kanal w garazu.

Moze komus lezy w garazu pompka albo wysprzeglik do R28 i moglby ja wziac na zlot? Wysprzeglik mozna kupic ale pompka to chyba tylko do naprawy, nie ma jej jako czesc do kupienia. Czy w ogole nie bawic sie w uzywki i kupic nowe, bo cena nie jest wysoka?

Obajwy jakie mialem wczesniej:
- ubywalo plynu hamulcowego (nie z hamulcy)
- przez ostatnie 2-3 dni przy wciskaniu pedalu sprzegla bylo slychac piszczenie (myslalem ze to piszczenie dobiega z nienasmarowanego mocowania pedalu, ale teraz to mogla piszczec rownie dobrze zacierajaca sie pompka)

Takie oto przygody przed zlotowe mnie spotkaly

PS.
Za to w 2.0 przestaly dzialac el. szyby, ale za to alarm sie naprawil sam po 4 miesiecznym nie dzialaniu Normalnie dzien jak rzadko kiedy
  
 
Hej

Przerabiałem temat w Evo
Jak dla mnie to 50%/50%
W moim przypadku była to pompa, choć wielu mechaniorów obstawiało uparcie wysprzęglik lub zapowietrzenie układu.
Robota z wymianą dość niewdzięczna - kiepski dostęp.
  
 
Jeśli ubywało płynu, to ogromna szansa na uwalony wysprzęglik.
  
 
Może wjedź na ten kanał, wysprzęglik jest z boku skrzyni i dość łatwo sprawdzić/wymienić to ustrojstwo.
Co do pompy sprzęgła to może z B by podeszło??
  
 
ze dosc latwo to sprawdzic/wymienic to wiem, ale i tak nie mam czesci na podmianke. Zagladalem do pedalu i nie widze zeby tam cos bylo mokre, uwalone plynem i wskazywalo na popsuta pompke, wiec na 90% obstawiam wysprzeglik. Dobrze zeby go wymienic nie trzeba zdejmowac skrzyni, bo to by bylo 3 jej wyjecie
  
 
hehehe
znam ten ból
Wymiana wysprzęglika to chwila moment, jedynie jeszcze odpowietrzenie schodzi...
  
 
Cytat:
2008-09-17 21:37:34, fatboy82 pisze:
Zagladalem do pedalu i nie widze zeby tam cos bylo mokre, uwalone plynem i wskazywalo na popsuta pompke, wiec na 90% obstawiam wysprzeglik.



Wcale nie musi być uwalona czy ciec.
Moja była czysta i suchutka, ale wewnętrznie już wyłechtana.
Nie chcę prorokować, ale u mnie wysprzęglik był mokry i trochę przepuszczał (też wymieniłem) ale ostatecznie usterka ustąpiła dopiero po wymianie pompy.
  
 
dzownilem dzis do sklepu, ale cos nie moglem sie z nimi dogadac odnosnie tych czesci, a wiem ze byly wersje na linke i hydrauliczne, wiec wolalbym nie kupic zlego. Ma moze ktos oryginalny numer GM tych czesci?
Naszla mnie jeszcze mysl czy pompa sprzegla przy pedale jest zintegrowana z ta od hamulcy? Da sie ja wyjac bez zdejmowania pedalow?
  
 
Cytat:
2008-09-24 14:59:45, fatboy82 pisze:
... a wiem ze byly wersje na linke i hydrauliczne, wiec wolalbym nie kupic zlego.



A ja dalej uparcie twierdzę, że w trzyzeroersześć były skrzynie tylko chydrauliczne...
Ktoś nas pogodzi?
  
 
w 3000 Eryk ma/mial na linke, wiec moze to kwestia rocznika/silnika (C30NE i C30SE dawano im roznie)?
  
 
Służę numerem , tylko czego

Getrag był na linkę?
  
 
Cytat:
2008-09-24 18:22:48, omegolotC30NE pisze:
Służę numerem , tylko czego Getrag był na linkę?


R28 w C30SE
chodzi o wysprzeglik i pompke przy pedale (padlo jedno albo drugie)
  
 
Pompa SE/SEJ nr. GM 90344548 nr. kat. 679316 ; wysprzęglik SE/SEJ 90335983 kat 679307


edycja zakradł się chochlik

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-09-24 18:49:12 ]
  
 
Cytat:
2008-09-24 18:46:03, omegolotC30NE pisze:
Pompa SE/SEJ nr. GM 90344548 nr. kat. 679316 ; wysprzęglik SE/SEJ 90335983 kat 679307 edycja zakradł się chochlik [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-09-24 18:49:12 ]



dziekowac

to jak jest z pompa sprzegla, jest zintegrowana z hamulcowa? (jesli w ogole przy pedale tez takowa jest )
  
 
Cytat:
to jak jest z pompa sprzegla, jest zintegrowana z hamulcowa?


Nie. Wspólny mają zbiornik płynu.
  
 
Kuba w 3.0 R6 skrzynie były zarówno na linke i hydrauliczne,
jednak w 3.0 24v R6 byly tylko skrzynie z hydraulika.

Pod warunkiem ze nikt nie podmienil no i ze nie ma getraga

Pozdr
  
 
Cytat:
2008-09-24 20:25:44, Pabelo pisze:
Kuba w 3.0 R6 skrzynie były zarówno na linke i hydrauliczne, jednak w 3.0 24v R6 byly tylko skrzynie z hydraulika. Pod warunkiem ze nikt nie podmienil no i ze nie ma getraga Pozdr



A no właśnie. Tak też myślałem.
I nastała jasność
  
 
wyjmowal ktos ta cholerna pompke przy pedale sprzegla? moze ktos ma jakis rysunek tego ustrojstwa jak jest przymocowane? strzasnie malo tam miejsca, a cos mi sie zdaje, ze to gdzies u gory jest takze przymocowane.
Tak w ogole moze byc mozliwosc ze mi sie sprzeglo zapowietrzylo i sa takie efekty?
  
 
Samo sie raczej nie zapowietrzylo chyba ze miales przerwe w ukladzie...

ale to watpliwa sprawa
  
 
sprawa w koncu rozwiazana, poszedl wysprzeglik, rozsypal sie totalnie. W sumie dobrze ze to on, bo jego mozna bylo kupic i mam nowy, oryginalny Z pompami jest bardzo cienko i chyba jedynie mozna go w ASO dostac. Niestety cena jest malo przyjemna...
Wymiana i odpowietrzenie, to robota na 20min, wraz z oczyszczeniem i nasmarowaniem srubeczek 3.0 is alive!
Wielkie dzieki dla Ilka, ktory dal kilka rad jak porzadnie odpowietrzyc sprzeglo

Omesia w nagrode za dlugie czekania otrzymala nowe swiatelka Irmschera na tyl (nowe w znaczeniu inne uzywane )


[ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2008-10-21 16:25:05 ]