Poliuretany - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2008-09-29 22:41:07, 3zeR_MDS pisze:
a że tak jeszcze spytam - ceny które podane sa na tym zdjęciu są od sztuki? tzn za jeden element poliuretanowy? [ wiadomość edytowana przez: 3zeR_MDS dnia 2008-09-29 22:43:34 ]



Za komplet. W przypadku elementów od łącznika (zew.)stabilizatora jest to cena za 2 tulejki, czyli komplet na jedną stronę, tak że tu trzeba wziąć 2 komplety.

Co do rozlatywania się budy: nie ma nic za darmo Mój kolega wsadził sobie bardzo twarde gwintowane zawieszenie do Renault 19 1.8 16V i po roku jazdy nie miał wewnątrz auta chociażby jednego elementu plastikowego, który by mu nie skrzypiał. Coś za coś.
Może nie doceniam zagadnienia, ale nie sądzę, żeby przez zamianę elementów gumowych na poliuretanowe buda aż tak bardzo dostała, że stanie się to wyczuwalne. Bądź co bądź nie są to uniballe Ale niech to każdy sam oceni. Mi mówić łatwo, bo ja mam tę sztywność wkalkulowaną, prędzej czy później buda będzie wyspanawana i usztywniona klatką. Można zawsze pójść na kompromis i z poliuretanu mieć tylko te elementy, które w wersji seryjnej mają najniższą trwałość.
  
 
Do klasyka mozna zakladac twarde na dol wahacza - gorne powinny pozostac seryjne(badz miekkie pur) bo nie wzmocniona buda sie rozleci.
Ja mam z tarnamidu-taki "plastik" nazwijmy to - tlumienie na tych elementach prawie zerowe- nie wiem czy czuc lepiej czy gorzej- bo odrazu z nimi przywedrowaly bilsteiny. Gore wahaczy mam serje - plomby sie gubi w kublach - ale wlasnie, cos za cos.
A wczesniejsze info o rozlatywaniu i pekaniu mialem na mysli te elementy z twardego puru.
  
 
Kowal00 kupilem Ci wszystkie tulejki jakie pisales na email oprócz 25347 - mieli tylko jeden komplet.

generalnie namierzam poliuretanową zawiechę do swojego megane .. po przekonaniu sie do "żółtego" poliuretanu (fajny w dotyku, miękko-twardy w porównaniu z gumą, guma bywa albo miękka albo twarda, a tu super w dotyku) i co znalazłem:
np. cały komplet do Nivy :
http://www.4x4shop.ru/index.phtml?a=a&action=tovar_item&tov_id=741

jakies alementy do Audi tez maja, do terenówek sporo:
http://www.4x4shop.ru/index.phtml?a=a&action=search&search_for=%EF%EE%EB%E8%F3%F0%E5%F2%E0%ED&page=1

sąw Moskwie tulejki do Alf, Toyot , Saabów

[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2008-09-30 13:31:24 ]
  
 
a nie ma tam czasem tez tulejek do przedniego zawiasu do klasyka?
  
 
auktualniłem fotografię.
dzięki waszemu zainteresowaniu i mojej prośbie sklep uzupełnił ofertę o poliuretany do Klasyki, cośchyba nowego też pojawiło sie do 8-mek itd.
Tylko tłumaczenie Kowal00 może się trochę niezgadzać, ale fotografie jest dużej rozdzielczości, więc możecie się przyjrzeć oc jest co.
kontakt do mnie na email.
  
 
ten poliuretan jest strasznie miekki, nie maja nic twardszego?
  
 
Cytat:
2008-10-22 05:59:23, bartixr pisze:
auktualniłem fotografię. dzięki waszemu zainteresowaniu i mojej prośbie sklep uzupełnił ofertę o poliuretany do Klasyki, cośchyba nowego też pojawiło sie do 8-mek itd. Tylko tłumaczenie Kowal00 może się trochę niezgadzać, ale fotografie jest dużej rozdzielczości, więc możecie się przyjrzeć oc jest co. kontakt do mnie na email.



Na pewno nie zgadza się jedna rzecz: pierwsze od góry po lewej tulejki, te białe, to tuleje do tylnej belki.
  
 
hmm skoro to do tylnej belki, to co w takim razie idzie do przedniego wahacza (poza 25354)??
znalazlem element o kodzie 2108-2904046... nie maja przypadkiem?



[ wiadomość edytowana przez: kruchy_ezg dnia 2008-10-22 10:58:14 ]
  
 
Cytat:
2008-10-22 10:46:51, kruchy_ezg pisze:
hmm skoro to do tylnej belki, to co w takim razie idzie do przedniego wahacza (poza 25354)?? znalazlem element o kodzie 2108-2904046... nie maja przypadkiem? [ wiadomość edytowana przez: kruchy_ezg dnia 2008-10-22 10:58:14 ]




Na mój rozum - choć są to czysto teoretyczne rozważania, bo nie miałem szansy porównać tych elementów poliuretanowych z elementami seryjnmi zamontowanymi na aucie - część 25354 to tulejka wahacza montowana w miejscu, gdzie wahacz łączy się z budą. Nie wiem dlaczego nazywają ją dolną, ale kto ich tam wie.

Natomiast tulejki na obu końcach drążka reakcyjnego - ta przy wahaczu oraz ta przy mocowaniu na pasie przednim - powinny moim zdaniem dwuczęściowe. Tak jak te: http://www.pasker.ru/catalog/goods.php?id=27092.

  
 

wszyscy bali się, że nadwozie im sie rozleci.. a proszę 3zera komentuje, że tulejeczki są za miękkie
żółte występuje tylko w takiej twardości. Mi bardzo podeszły do gustu i chętnie bym wsadził na ciągle wybijające sie tulejki stabilizatora i wachaczy w megane. ( wogole odradzam te wynalazki francuskie, jak ktos chciałby abym go zniechęcił do zakupu RENO to piszcie dzwońcie!)
spróbuje namierzyć czwerwone .. ale zajmie to sporo czasu więc nie czekajcie.
Ale myślę, że chodzi tu o elastycznośc poliuretanu, dlatego wydaje się miękki. przecież to nie plastik, żeby "było twarde jak guma"

Kowal00 zakupił kilka sztuk, pytajcie jego jak to sie sprawuje...

co niektórzy nie mają do mnie kontaktu email, proszę: Bartek.R@avtotex.com
ewentualnie kute@FelgiKute.pl

powodzenia i przyczepności.
  
 
te zolte sa miekksze od gumy seryjnej, moze nie wybija sie tak szybko jak guma ale sa za miekkie, jak beda czerwone, ewentualnie cos z ertalonu to byloby ok
  
 
3_zerMDS; nie jstem spejalistą od zawieszeń, lecz porównując tylko własciwości chemiczne poliuretany i gumy to nie możewy właściwie ich porównać, ze względu na zupełnie inne pólki jakości materiału/towaru.
Sam chce teraz założyć poliuretan "żólty" do swojego megane gdyż, już mam dośc wymieniania ciągłego gumowych ( różnego rodzaju twardości) łączników i tulejek.
Oczywiście namierzę Wam materiał "gęstszy" czyli czerowny, lecz nie oczekiwałbym mega twardo0ści, tu chodzi o właściwości fizyczne a nie o samą twardośc materiału. (chcesz twardy kup gumowy)
Pozostajemy w kontakcie email.
Przyczepności koledzy, FelgiKute i Bartek R. pozdrawia.

[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2008-10-23 00:10:24 ]
  
 
Bartkku, jeśli meganka, którą jeździsz to pierwsza meganka, phase I lub II, to masz tam wahacze takie jak mają Renówki 19. I w temacie silentbloków najtrwalszym rozwiązaniem jest kupienie tych dedykowanych do Renault 19 1.8 16V - są wzmocnione względem tych dedykowanych do słabszych silnikowo wersji. Ja takie założyłem w swojej i wymienić je musiałem dopiero po 120 000 km. Wiecznie wybijające się zewnętrzne gumy stabilizatora zastępuję gumami od Renault 5 - w tym aucie stabilizator fabrycznie jest cieńszy, więc w sam raz pasuje na wyrobiony już stabilizator w mojej 19tce. Drugim rozwiązaniem, które widziałem, ale którego nie praktykowałem, wiec nie wiem czy przynosi zadowalające efekty, jest nabicie na końcówkę stabilizatora tulejki. Tylko trzeba znaleźć taki sklep, w którym ma w swojej ofercie tulejki o różnych średnicach, bo średnica będzie siłą rzeczy wieksza od seryjnej.

Dodać należy, że gumy stabilizatora kosztują jakieś 20 zł, więc ich wymienianie przy każdej wymianie oleju nie jest jakimś strasznym obciążeniem finansowym. Ja starych Renówek (sprzed Laguny II, Megane II) będę bronił do upadłego

  
 

kowal00 ja mam wersje w pierwsze jbudzie i dzięki bogu, ojciec ma megane 2 , mial z 2005, sprzedal bo ciegle mial proablemy z kolami rozrzadu i cos jesze kupil.. megane2 Extreme .. szok po co. Narazie działa ale do czasu, ma klimatronic i fajne bajery ale za kase nie wiem.
kupilem auto 95r. classic, 2.0 8V z przebiegiem 145 tys w super cenie, liczylem sie ze trzeba je robic, ale to co wylazilo przeszlo moje oczekiwania,
Czemu nie megane i nie reno. Ja w swojej wyminielm juz rozrusznik przy 165tys km. Wszytkie amorki, ale to normalne. Wszytkie tulejki gumki i pierdoly.
Martwie sie i czopy amorków przednich - dziwnie skrzypia i chrupia.
Wszystkie łozyska , przedni 2 razy.
Na 170kkm pompa wody, potem weze klimatyzacji, i szukanie wyciekow plyno, nabijalem 3x.
Kilka razy poduszki pod silnikiem ,zwlaszcza tylna.
Sprzeglo koplet, tarcze przednie.
Silniczek krokowy, czujnik map sensor (cisnieniowy)
Teraz zepsuta jest klapka recyrkulacji, mam caly czas obieg zamkniety, ale w megane ! i megane 2 zawsze sie psuje przy jakims prebiegu auta.. a zeby to zrobic trzeba rozebrac cale podszybie i klimatyzacje (ktora w polowie tego lata naprawilem, polowe lata ją naprawiałem)
Stukaja lekko drązki kierownica na przekladni, trzeba bedzie zamienic ..
krzypie tylna belka !! cudo. inzynierskie.. zawieszenie bez sprezyn i resorów.. reakcyjne drożki
poza tym kila drobniejszych rzeczy ktore nie bede wyminial bo mieszcza sie w granicach 50-100 pln a jest ich za duzo.

Auto ma 10 lat , ocynk pelny, nigdy nie bite a tylne blotniki wyżarte na wylot, naprawialem kawasem antykoryzjnym i szpachla.

Genrelanie oprocz klapki recyrkulacji powietrza i malego luzu/stuku na kierownicy teraz auto jest w stanie technicznym 4+.

Ale trzeba sie go pozbyc w przyszlym roku. Mam nadzieje ze dojezdzi.. no oczywiscie tulejki zawieszenie trzeba wymienic bo juz sie wybily.
reasumujac - nie polecam Reno, od 95 roku i mlodszych.
  
 
Cóż, robi się lekki offtop, ale chyba nikt nas z tego powodu nie ukrrzyżuje

Co do Meganki Twojej: zdarzają się marne egzemplarze. Ale tak samo zdarzają się w Toyocie (wiem, co mówię, mam kilka toyot w firmie, dodatkowo nieustającym źródłem opowiastek o ,,bezawaryjnych" toyotach jest mój kolega pracujący w ASO Toyki), Volkswagenie (handlowcy z jednej z firm konkurencyjnych wobec mojej jeżdżą olbrzymią flotą Golfów - posłuchać ich, to każdego z miłości do VW wyleczą). Za to VW lub Toyota przy zakupie są znacznie droższe

Co do Megne II, to przynajmniej w pierwszych latach produkcji była to porażka straaaaszna. Krzywe tylne belki tnąće opony (i absolutna niechęć do uznania jej reklamacji ze strony Renault Polska), nieszczelne boczne szyby, ciągłe problemy z elektryką. Sama radość
  
 
kilka osób pytało mnie o poduszki stabilizatora przód do klasyki 01-07
to kod 25340 .. w tłumaczeniu kowala nie ma wszystkiego, gdyż fotografia się zmieniła..

co do ich twardości (żółtego polimeru) to przy temp +5 stawał się dość sztywny. (odczucia przy ściskaniu dłonią)
Podejrzewam, ze producent wziął to pod uwagę i przy -20 st. czy nawet -35.. i więcej w azjatyckiej części Rosji zastosował właśnie taka mieszankę poliuretanu celowo.
  
 
kolejna pozytywna informacja.
Jest sklep auto częsci który oferuje w detalu CZERWONY poliuretan (z pasker biorą), oraz żółty.

zestawienie tutaj > tabelka poliuretanu, w tym CZERWONY < , jeśli ktoś ma ochotę możemy spróbować nich zakupić. >>>
Bartek.R@avtotex.com <<<<



[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2008-11-26 15:52:01 ]
  
 
To w przypadku 2107 które będą lepsze do codziennej jazdy?
Żółte czy czerwone?
  
 
to zalezy jak chcesz jezdzic
  
 
Cytat:
2008-11-26 15:48:14, bartixr pisze:
kolejna pozytywna informacja. Jest sklep auto częsci który oferuje w detalu CZERWONY poliuretan (z pasker biorą), oraz żółty. zestawienie tutaj > tabelka poliuretanu, w tym CZERWONY < , jeśli ktoś ma ochotę możemy spróbować nich zakupić. >>> Bartek.R@avtotex.com <<<< [ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2008-11-26 15:52:01 ]



Się chyba pomyliłeś, Bartku, w tłumaczeniu ostatniej pozycji. Szarnir rucziaga pieredniej podwieski 2108-09 przetłumaczyłeś jako połączenie tylnej belki.