Problem z brc sequent 24 - avensis 7afe lean burn 1.8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
iestety mam problem z gazem. Otoz samochod od momentu zatankowania na statoil w sobote strasznie szarpie i robi kangurki - nie wiem moze mi go wsadzili przy tankowaniu
Powazanie szukam przyczyny, wczesniej bylo szarpanie ale wymiana kabli i swiec na oryginaly pomogla. Samochod po wymianie kabli byl skalibrowany ponownie i mulil na 2 biegu ale reszta byla ok tj. spalanie, obroty itp. Dzisiaj z rana testowalem samochod i na zimnym kiedy przelacza sie na gaz (wskazowka temp jest w 1/3) samochod szarpal, tracil moc, nie chcial wogole ruszyc. Przeczekalem chwilke i ponownie przelaczylem na gaz i jest ok. Poszarpuje od czasu do czasu na cieplym. Sorki za enigmatyczny opis ale tak wlasnie sie dzieje.
Gazownik podal kilka przyczyn i jedna mnie zaniepokoila, otoz kolektor ssacy w 7afe ma splaszczenie na koncu i 2 wyloty (plik w zalaczeniu) z tego co widzialem wtryski od gazu sa wbite nie ponad to zwezenie i rozdzielenie powietrza i paliwa ale wlasnie pomiedzy nimi. Sprawa jest o tyle dziwaczna, ze ja na tej instalce (brc sequent 24) zrobilem juz 11tys.km i pierwsze szarpanie zdarzylo sie po tankowaniu gazu na orlenie w sieradzu jakies 2tys.km temu.
Jak sie wpisze w google co moze byc przyczyna to patentow mechanicznych jest od wuja a gazowe tylko 3: zla instalka i montaz, zle wtryski (ja mam pomaranczowe a ponoc niebieskie sa do mniejszych pojemnosci) oraz zly soft. Gazownik odrzucil wszystkie ale mnie nasunela sie jedna rzecz. Wtryski od gazu sa nawiercone na kolektorze od gory, nie wiem jak oni to zrobili ale skoro nawiert byl od gory to gdzie sie podzialy opilki metalu, moim zdaniem wlecialy do srodka. Gazownik twierdzi ze samochod wtedy byl nie chodzil na gazie, ale sam przyznal ze nie zdejmowal kolektora.

Jak macie jakies sugestie albo jakiegos magika w okolicach warszawy i do 50km stad to dajcie mi znac. Nie chce ladowac kasy w kazdy element mechaniczny i miec dalej tak samo. Instalka jest na gwarancji - ostatnia mozliwosc jaka padla - troche komiczna to zmiana instalacji na 2 generacje z mikserem. Ale to juz wtedy zrobie jak nikt mi nie pomoze.

Pozdrawiam
  
 
Masz zainstalowaną lubryfikację zaworów?? Ja mam 4a-fe 1,6 LB i mam nawiercony kolektor przed rozdzieleniem na te 2 kanały.
  
 
Te nawierty moga byc przyczyna ale dziwne ze to nie wyszlo wczesniej.
Mam tez zgryza odnosnie faktu ze jak nawiercali sie od gory bez zdejmowania kolektora to gdzie podzialy sie opilki metalu po nawiertach, moim skromnym zdaniem wpadly do srodka do kolektora i teraz sieja zamet.
Samochod testuje a gazownik konsultuje sie z czakram i aso toyoty co to moze byc. Rano jak wskazowka temp dojdzie do 1/2 jest kiepsko a potem pare min pozniej jest idealnie i plynnie i to mnie zadziwia.
Caly czas ludze sie ze to ten gaz ze statoil jest do d...

Mam lubryfikacje zaworow mimo ze nie byla potrzebna, jest raczej zalecane dla toyot po 2000roku.
  
 
Adamie,ja mam też Ave LB z silnikiem 7a-fe(listopad 99)i problem mam podobny,mimo iż jest od samego początku założenia gazu.Też poszarpuje w dolnym zakresie obrotów.Będę chyba niedługo podmieniał wtryski gazowe(mam czerwone valteki) na coś szybszego i zobacze czy to coś pomoże.Kable nowe,świece,filtry też.Wymieniono mi też reduktor na mocniejszy.Robiłem kompletną kalibrację z regulacją(100 km na pb i lpg)trwało to ze trzy godz ale nie ma wymiernego efektu.Spróbuję wkleić zdjęcia montażu w kolektor i jakbyś mógł dać swoje i skomentować to byłoby okej.



[ wiadomość edytowana przez: glubka75 dnia 2008-09-23 10:35:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: glubka75 dnia 2008-09-23 10:36:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: glubka75 dnia 2008-09-23 10:38:09 ]
  
 
I jeszcze jedno.Na innym forum(Toyoty)admin odpisał mi na ten temat w ten sposób:


Co do szarpania na 3 biegu. Ponieważ mój dobry kolega (w avensis 1,8 LB) także ma problem ten sam z poszarpywaniem co ty (w szczególności pzy stałej prędkości 50 km/h na 3 biegu) ale także przy puszczeniu pedału gazu. Po wielu wizytach u gazownika wielu kombinacjach z ustawieniami kompa (osiągnął nawet spalanie na poziomie 16 litrów LPG po mieście), wielu bataliach, debatach z gazownikami mam pewną teorię na ten temat.
Według mnie poszarpywanie występuje w skutek kwesti mechanicznych a nie elektronicznych tj tego, iż na dolocie (konkretnie w 4 z 8 kanałów dolotowych) są zamontowane przepustnice (taki dystans między kolektorem a głowicą z dodatkowymi 4 przepustnicami), które tak naprawdę odpowiadają po części za proces zubożenia mieszanki czyli proces LB.
To one wprowadzają zakłócenia do pracy silnika na LPG.
Owszem są przecież 1,8 7A-FE które jeżdżą na LPG bez poszarpywania ale...

przy tychże przepustnicach "dolotowych" jest też zawór/czujnik podciśnieniowy, który w zależności od podciśnienia panującego w dolocie otwiera lub przymyka przepustnice w kanałach. Sądzę, że wypadałoby zacząć od podmiany czujnika lub najlepiej demontażu całego dystansu z przepustnicami. Mechanizm przepustnic także może posiadać pewne niedomagania w postaci luzu. To w połączeniu z zjawiskami falowania w dolocie może powodować właśnie poszarpywanie.

Inną z przyczyn według mnie bardziej prawdopodobną myślę że nawet przy sprawnym mechanizmie przepustnic może występować takie poszarpywanie a to dlaetego, że fabryczny wtrysk PB jest w głowicy i to nie przypadkiem. Miejsce to celowo zostało tak dobrane aby wtrysk był za przepustnicami (przepustnice wprowadzają zmiany w powietrzu dolatującym a nie w mieszaninie powietrzno-paliwowej) ... przy LPG wtryski gazowe montowane są przed przepustnicami czyli przepustnice już tutaj sterują mieszaniną paliwowo powietrzną).

Systematyzując: przede wszystkim miejsce montażu wtrysków gazowych za przepustnicami (to niewykonalne raczej w 1,8 LB chyba że wywalić przepustnice) a nie przed.
Po drugie ewentualne niedomagania mechanizmu przepustnic.




To zastanawiające,nieprawdaż???Moje mapy są niemal idealne,dużo punktów zebranych,męczarnie przy regulacji i co??I nic,czekam jeszcze za tymi innymi wtryskami może to pomoże?Oczywiście na benzynie jedzie super.Może to jednak ten nieszczęsny dolot????

[ wiadomość edytowana przez: glubka75 dnia 2008-09-23 10:54:11 ]
  
 
Ja myślałem swego czasu żeby na wężyku z podciśnieniem otwierającym te przepustnice zamontować zawór przeciwzwrotny
np:
http://www.allegro.pl/item439683563_zaworek_pzeciwzwrotny.html
(albo np w silnikach vw były takie zaworki na rurkach z podciśnieniem miałem kiedyś golfa 2 z silnikiem gaźnikowym 1,6 i miał takie)

Wtedy jak już otworzy te przepustnice to będą otwarte przez cały czas jazdy. Widziałem już kiedyś takie coś w jednej carinie z motorem 4afe 1,6LB. Nie wiem tylko czy był to zawór całkowicie odcinający powrót powietrza czy tylko w jakiś sposób stabilizujący jego przepływ. Wałkowałem ten temat w którymś z moich postów a szanowny BIELEKTRON pisał w nim jak sprawdzić dokładnie system tych przepustnic.
  
 
Cytat:
2008-09-23 10:43:56, glubka75 pisze:
I jeszcze jedno.Na innym forum(Toyoty)admin odpisał mi na ten temat w ten sposób: Co do szarpania na 3 biegu. Ponieważ mój dobry kolega (w avensis 1,8 LB) także ma problem ten sam z poszarpywaniem co ty (w szczególności pzy stałej prędkości 50 km/h na 3 biegu) ale także przy puszczeniu pedału gazu. Po wielu wizytach u gazownika wielu kombinacjach z ustawieniami kompa (osiągnął nawet spalanie na poziomie 16 litrów LPG po mieście), wielu bataliach, debatach z gazownikami mam pewną teorię na ten temat. Według mnie poszarpywanie występuje w skutek kwesti mechanicznych a nie elektronicznych tj tego, iż na dolocie (konkretnie w 4 z 8 kanałów dolotowych) są zamontowane przepustnice (taki dystans między kolektorem a głowicą z dodatkowymi 4 przepustnicami), które tak naprawdę odpowiadają po części za proces zubożenia mieszanki czyli proces LB. To one wprowadzają zakłócenia do pracy silnika na LPG. Owszem są przecież 1,8 7A-FE które jeżdżą na LPG bez poszarpywania ale... przy tychże przepustnicach "dolotowych" jest też zawór/czujnik podciśnieniowy, który w zależności od podciśnienia panującego w dolocie otwiera lub przymyka przepustnice w kanałach. Sądzę, że wypadałoby zacząć od podmiany czujnika lub najlepiej demontażu całego dystansu z przepustnicami. Mechanizm przepustnic także może posiadać pewne niedomagania w postaci luzu. To w połączeniu z zjawiskami falowania w dolocie może powodować właśnie poszarpywanie. Inną z przyczyn według mnie bardziej prawdopodobną myślę że nawet przy sprawnym mechanizmie przepustnic może występować takie poszarpywanie a to dlaetego, że fabryczny wtrysk PB jest w głowicy i to nie przypadkiem. Miejsce to celowo zostało tak dobrane aby wtrysk był za przepustnicami (przepustnice wprowadzają zmiany w powietrzu dolatującym a nie w mieszaninie powietrzno-paliwowej) ... przy ...




Dobra prosciej bedzie zmienic instalacje z sekwencji na IIgen. Wtedy zaslepiasz wtryski gazowe, laczysz sie do miksera i masz wszystko gdzies. To jest tanszy sposob niz ta cala kombinatoryka o ktorej piszesz. Ja tez to rozwazam i nie bede sie bujal z diagnozami przez tyle czasu

I jeszcze jedno ja zrobilem 10 tys km bez szarpania i szarpie mi dopiero po dwoch tankowaniach gazu (ale nie nastepujacych jedna po drugiej) jedna to orlen w sieradzu, druga to ostatnia sobota statoil warszawa. Na razie chcialbym wyjezdzic ten syf co mam u siebie i dopiero szukac dalej - jestem w stalym kontakcie z gazownikiem

U mnie szarpie tylko na zimnym a na cieplym muli sie na 2 biegu wiec nie do konca wszyscy mamy identyczne objawy

[ wiadomość edytowana przez: adam_ch dnia 2008-09-23 12:45:38 ]

[ wiadomość edytowana przez: adam_ch dnia 2008-09-23 12:48:21 ]
  
 
Dzisiaj wieczorem jadę na obejrzenie problemu do starego, znajomka od gazu. Dam znać wieczorem jaka ocena i być może wynik oglądania. Razem z nim będzie armia specjalistów
  
 
Cytat:
2008-09-23 14:20:36, adam_ch pisze:
Dzisiaj wieczorem jadę na obejrzenie problemu do starego, znajomka od gazu. Dam znać wieczorem jaka ocena i być może wynik oglądania. Razem z nim będzie armia specjalistów



Kombinuje tez jak spuscic ten gaz ze statoil to mi troche psuje mozliwosc odnajdywania problemu. Mam obok domu zaklady ursusowskie, myslalem zeby wziasc ceglowke i potrzymac ja na gazie przez 30min to moze wyleci to scierwo )))
  
 
Bylem u znajomego.
Teoria zlego miejsca wtryskow odpada bo przeciez jak jezdzilem wczesniej to bylo wszystko OK
Mam wyjezdzic wszystko co mam w zbiorniku (do dna), zatankowac orlen i obserwowac. Jak dalej bedzie zle to mam namiary na kolejnego fachowca - podziele sie opiniami
Dzisiaj rano nie bylo zadnego szarpania - samochod zachowuje sie normalnie na gazie - byc moze jednak ja mialem farta i to tylko gaz ze statoil namieszal

Pozdrawiam
  
 
Chacha,dopatruję się chyba swoistego deża-wi hihhi,bo mój gazownik też kazał mi tankować tylko gaz z Orlenu.(Czyżby kontaktowali sie ze sobą podświadomie)hehehe?Powiem,że z 10 zbiorników tak zalałem i spalanie było nienajgorsze a po wizycie w stacji w Hipermarkecie to zeżarł jak smok.A tak zupełnie a-propos to Adamie ile Tobie Ave pali tak średnio?Mi na reduktorze,który wymieniłem(Tomasetto Alaska do 90KM)palił ok 8,5l/100km a teraz na Tomasetto Artic (do 200KM) pali ok 10,5-11 l/100km(trochę dużo według mnie) a był regulowany...
Zobaczymy...

Pozdrawiam
  
 
Mowimy o spalaniu w miescie czy w trasie
Miasto do 12,5l z klimatyzacja w korkach
Trasa 8,5l -10l z klimatyzacja

Silnik 1.8
Kolega odbiega troche od tematu
  
 
Jeżeli uraziłem,to przepraszam ofcourse za OT ,abstrahując jednak nieraz moje auto szarpie samo z siebie a niekiedy to trzeba Je sprowokować ,czyli to szarpanie nie jest jakoś jednostajne,tylko wybiórcze i nie wiem co to może być.Od gazu raczej to nie zależy,od zapłonu też(WSZYSTKO NOWE),więc jak pisałeś to może być kolektor,ale żaden mechanik nie potrafił mnie oświecic w temacie dolotu(byc może z własnej niewiedzy).
  
 
Zero urażenia - ja ze starej szkoły.
Mamy dobre wieści. z samochodu który też szarpał przenieśli wtryski w inne miejsce i samochód zupełnie inaczej jeżdzi. Więc wbicie się z tymi wtryskami pomaga. Jak chcesz zrób zdjęcia i wyślij mi je na meila acharazinskamalpagmail.com to ci powiem jak masz. Mechanika sam oswiecisz i bedzie dobrze

Jutro oddaje moja ave do gazownika i bedzie kombinowac u mnie. Moim zdaniem u mnie wtryski sa w miare ok, ale on pamieta swoja robote i uwaza ze zle wszczepil sie z wtryskami

Zobaczymy
  
 
Zdjecia moich wtryskow + zdjecia kolektora (z allegro) ponizej:

http://picasaweb.google.pl/Charnas74/AvensisLPG#

Na 3 pierwszych zdjeciach sa wtryski od mojej instalacji - widac na nich ze gazownik wbil sie za wczesniej na tzw kolnierzu czyli pomiedzy rozdzialem tych dwoch kanalow. Taka sytuacja powoduje ze gaz nie jest wtryskiwany w 100% i czasem powoduje to szarpania i zla mieszanke. Oczywiscie teoria jest juz potwierdzona jedna zmiana u klienta gazownika i czlowiek jest zachwycony zmiana. Ja bede wiedzial cokolwiek jutro wieczorem lub w sobote w ciagu dnia.

Jak macie jakies "ale" do tego ci pisze (i co uwaza moj gazownik) dajcie znac - nie twierdze ze mi sie uda. Wyznaje zasade ze jak instalka jest na gwarancji to moge sobie pozwolic na rozne cuda

  
 
Ja mam podobny kolektor (4afe) i mam wtryski "wszczepione" przed tym rozdzieleniem na 2 kanały. Myślę że po przełożeniu miejsca wtrysku będzie ok.
  
 
Adam odpisał mi,że jest okej po przełożeniu dysz dalej od głowicy,znaczy się,że ja będę musiał to samo zrobić bo u mnie to dopiero jest maniana .Może w przyszłym tyg.się tym zajmę i zrobie tak jak ma być(przed rozgałęzieniem)i oby to auto chodziło jak należy bo przyjemność z jazdy jest duża ale niestety to szarpanie wszystko psuje
  
 
Zgadza sie jest inaczej.
Zdjecia po macie na tej samej stronce. widac tam zaslepienia ampulami i nowe miejsce wtryskow - za zdjeciem kolektora

Od zmiany zrobilem niewiele km ale bede sie z wami dzielil informacjami jak przejde przez 2 tankowania gazu. Sprobuje nawet zatankowac na tym feralnym statoil i zobaczymy.

Dla tych co nie maja gwarancji dowiem sie ile moj gazownik wzialby za taka przekladke - zebyscie mieli dodatkowa wiedze.

Jesli jest ktos kto ma inne zdanie o calej operacji prosze pisac w tym watku - zawsze moge sie mylic

Pozdrawiam serdecznie

[ wiadomość edytowana przez: adam_ch dnia 2008-09-28 20:46:00 ]
  
 
No i niestety
Samochód czasem poszarpuje, głównie na 1 i 2 - jest to delikatniejsze szarpanie. W zbiorniku Gaz z Orlenu - więc chyba dobry.
Na razie obserwuje dalej - nie zrażajcie się do przekładania wtrysków, jak ja widzę wasze zdjęcie to widać że odrazu partacze się do tego zabrali

Pojeżdzę tak max miesiąc i potem oddaje samochód do gazownika. Jakbyście chcieli mieć ze mną kontakt piszcie na acharazinskimalpagmail.com - obiecuje odpisać na każdy email
  
 
Adamie,nie wyszło mi dzisiaj to co planowałem najbliższy termin to przyszły tydzień ale oczekuje z niecierpliwością wiadomości odnośnie Twojej Ave i tej drugiej,która poprawiano.Dowiedziałem się także,że kąt wejścia dysz w kolektor powinien wynosić ok 60 stopni lub byc jak najbardziej zbliżony do kątu montażu wtrysków benzynowych.
Hmm w naszych autach to raczej niewykonalne,bo nie pójdzie pochylic wiertarki pod takim kątem(taka budowa kolektora).

Pozdrawiam Darek.