Fiat 125p hamulce

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie chcialbym ponownie prosic o wasza pomoc w kwesti hamulcow przednich mojego fiata mianowicie wiadomo ze seryjne hamulce raczej 2.0 dohc nie zatrzymaja zbyt szybko wiec chcialbym to poprawic.Wiem ze isitnieje mozliwosc zaadoptowania tarcz zaciskow dwutloczkowych oraz klockow z lady 2107 pytanie moje jest nastepujace a co w takich hamulcach trzeba przerabiac zeby one podeszly do fiata czy jakos szczeki trzeba przerobic mocowania ich czy co?? i kolejne moje pytanie czy sa jeszcze jakies inne metody polepszenia skutecznosci hamowania?? pozdrawiam i czekam na pomoc
  
 
Napisz może jakie chcesz mieć docelowe felgi,bo jak chcesz śmigać na 13' to niestety masz dwie sensowne opcje- lada lub lukas polonezowski.
  
 
Ja proponuje idealnie odnowić serie i zalozyc klocki ferodo racing. daj wspornik pompy hamulca i wobaczysz ze bedzie dobrze hamowalo.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
docelowe fele to 13 wiecej mi nie potrzeba myslalem o wpomagaczu sily hamowania a kolego Walezy bardzo sie ciesze ze znowu mi pomagasz powiedz mi jak odnowic te seryjne hamulce i jaki wspornik pompy hamulca zalozyc bo gdzies czytalem ze jest ich bardzo wiele rodzai pozdrawiam i przepraszam jezeli gdzies walnolem jakas gafe ale jestem naprawde dopiero baaardzo poczatkujacym fanem polskiej motoryzacji
  
 
odnowienie hamucow w fiacie 125p polega na:

(1) regeneracji zaciskow - nowe tloczki (jezeli stare padly przez wrzery ktore nie dadza sie latwo spolerowac), nowe gumeczki, wyczyszczenie, odsyfienie, nasmarowanie pasta do tloczkow i zlozenie razem z nowym plynem DOT 4

(2) opcja jak sie ukreci odpowietrzniki, lub jezeli sa juz ukrecone (czesto sie zdarza) - zakup nowych na allegro (okolo 100 - 150 zl za sztuke) lub odpowietrzanie pozniej na przewodach (lekki hardcore).

do tego nowe tarcze, klocki, wyczyszczenie jarzm itd, plus nowe przewody gumowe i jezeli jest taka potrzeba nowe przewody metalowe (najlepiej obecnie miedziane).

dobrze zrobiona seria hamuje bardzo przyzwoicie - przypominam ze fiat 132 mark I i mark II takze mial takie hamulce z silnikami 1600/1800 dohce i do tego byl ciezszy od 125p o okolo 100kg
  
 
tu jest link to d.forum FSO AK - gdzie jest opisane dokladnie jak to zrobic
  
 
Wspornik to taka prosta wydumka. potrzebujesz mala tulejke pasujaca srednica wewnetrzna na koncówke pompy hamulcowej. do tej tulejki musisz dospawac np plaskownik okolo 4-5mm gruby i np z 20mm szeroki tak aby przykrecic ten plaskownik do nadkola. plaskownik powinien isc poziomo aby przeciwdzialac odksztalcaniu sie sciany grodziowej przy deptaniu na hamulec. dodatkowo mozesz pomyslec o troche wiekszym serwie z fiata 132.
Ja mialem u siebie w poldku takie hample:
przod- zaciski seria, klocki ferodo racing(chyba ds 2000 czy jakos tak)
tyl - zaciski przednie
korektor sily hamowania w kabinie regulowany
reczny hydrauliczny- pompa z jakiegos daewoo- chyba nexia albo espero, lanos- wszystkie sa prawie takie same ale tylko jedna z nich ma oba wejscia gwintowane
serwo z f132
tarcze mikoda

ten zestaw spokojnie hamowal z predkoci okolo 190kmh i nie bylo z nim problemu, nigdy nie przegrzalem go na rajdzie ale tez nie uzywam lewej nogi na winklach. Mozna oczywiscie przegrzac te hample ale to juz nie wina zaciskow ale raczej tarcz bo nie sa wentylowane.
Plyn hamulcowy to raczej DOT 5.1 i najlepiej jakis dobry.
zaciski trzeba przejzec co jakies 3 miechy(wystarczy wypchnac tloczek troche i posmarowac) i beda dzialaly super.
Jezdzilem na lucasach u kumpla i nie zrobily na mnie zadnego wrazenia ale pewnie sa bardziej bezobslugowe. niestety stare hample z racji styku aluminium ze stalą beda sie z czasem zapiekały jesli nie bedzie sie ich smarowalo.
Po zalozeniu hydrorekawa odpada problem niedzialajacego recznego . pompe z poldka uzywam do dzis w fiacie i nigdy nie mialem awarii tego ukladu.


-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
a, żeby odkręcić zapieczony odpowietrznik i nie wymienić odrazu zacisku potrzeba:

1. cztery nowe odpowietrzniki koszt ok 6 PLN za wszystkie
2. klucz "oczkowy" dziesiątkę - wyposażenie wrszrtatu (tu jedyny koszt to amortyzacja narzędzia)
3. motek średniej wagi (koszta jak punkt wyżej)

wykonanie:

na odpowietrznik założyć klucz - npierdzielać młotkiem w odpowietrznik aż się spłaszczy do klucza - odkręcić odpowietrznik i założyć nowy (przy tej operacji polecam użyć smaru pomiedziowego - będzie łatwiej wykręcić przy następnym odpowietrzaniu)

AHA: zaoszczędzoną na zakupie nowych zacisków kasę zainwestować w polski przemysł alkocholowy...
Z pozdrowieniami
  
 
a z tym ktos kombinowal ? Lada niva
http://photos04.allegro.pl/photos/oryginal/444/51/95/444519595
  
 
Takiego czegos nie dumalem, ale mialem w poldku zalozone przednie tarcze i zaciski z hondy civic 1993rok 1,3. sa to tarcze wentylowane ktore po delikatnej modyfikacji pasuja na piaste poldka. mocowanie trzeba zrobić ale nie jest to jakies trudne dla kogos kto dumał coś przy aucie konkretniej.
Do tego trzeba zalozyc tez pompe hamulcowa z hondy albo np z ducato bo ja mialem z poldka(19mm tloczek) i pedal byl za miekki bo trzeba bylo deptać hamulec na dwa razy zeby klocki scisnely tarcze wystarczajaco mocno.
powinienem miec jeszcze miec te mocowania zaciskow i nawet chyba zaciski z tarczami, pompe z serwem z hondy tez chyba mam.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
z ta niva to tak z ciekawosci ale wiecie co 3 tloczki to nie jeden
  
 
wspornik pompy - to podstawa w starym ukadzie.
do felgi 13" - heble z łady tylnonapędowej 251mm tarczy. Jak 14" to heble z PN trucka plusa tarcza 260mm, ew cos wentylowanego (zmiana zacisku na uno turbo)
tył - seria. można najwyzej wyregulować na większą siłę korektor ( o ile ma sie wzmocniony przód)
klocki ferodo premier - tanie i skuteczne


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Hample z hondy sa na 13 calowe fele

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
zaciski z nivy to nie jest taki super patent bo sa drogie, chyba ze 220 za jeden, lepsze sa z lady 2107 bo tansze. no i z nivy sa wieksze wiec trzeba by podumac a tamte pasuja bez wiekszych problemów
  
 
ewentualnie mozna do kanta zamontowac zwrotnice z argenty mk2 {inny rozstaw srub mocujacych jarzmo zacisku}, z lady wtedy nie pasuja ale albo seryjne hample z argenty mk2 257x12mm tloczek 54 pompa 20.5{moim zdaniem naprawde dobre}, albo do zwrotnicy z argenty mozna przykrecic na przyklad zaciski z cromy czy themy{pasuje rozstaw srub} pod wentylowane wersje tarczy 257mm{20 lub 22mm grubosci} lub cos fiata coupe czy delty typu 284mm, do tego jakas pompa 22.22mm, jedyna kwestia to odpowiednie ustawienie zacisku wzgledem tarczy, np podkladkami i tyle.

mozliwosci wiele
  
 
Walezy a gdybys mial te wszystkie graty z hondy to trzeba by bylo przy nich cos przerabiac zeby wpasowac je do fiata czy one bylyby gotowe do montazu i czy chcialbys to sprzedac a pompa hamulcow moze zostac czy powinieme ja wymienic i ewentualnie jest druga opcja koles ze sklepu internetowego moze sprzedac mi za 35 zl za sztuke tarcze brembo i tylko wtedy musialbym dopasowac jakies klocki w wlasnie jakie klocki i gdzie je kupic ?? pozdrawiam
  
 
to ja sie moze dolacze, co byscie polecali na tyl do podlubanego df z dohcem, mam bebny z 132 ale to sie nagrzewa, mosty kwadrat i jugol czekaja na podworku ale seria tez tam lipna jest, wiec co na co przerobic?
  
 
Możesz dać tarcze 251 z przednich od 132 i dorobić nowe płyty trzymajace jarzmo tak aby jarzmo z zaciskiem i klockami było w takiej samej pozycji w stosunku do krawedzi tarczy jak przy hebalch 227
Czyli to co włosi zrobili z przdenimi heblami z 132 2.0 Różni się jedynie tarcza i płyta. No i oczywiscie nimimum to 14"

[ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2008-10-15 15:49:26 ]
  
 
przeniose na ogolny, bo ze 131 to nic wspolnego nie ma
  
 
Ja rozumiem ze sie bebny przegrzewaja ale seryjne tarcze z kanta to chyba nie maja prawa Biorac pod uwage ze tyl masz o wiele lzejszy to tarcza powinna wystarczyc, kwastia najwyzej zacisku przedniego zamiast tylnego (nie wiem czy sa rozne??) i ustawienia korektora. Na bank przy rownym cisnieniu i takich samych zaciskach/klockach bedzie tyl lapal wczensiej niz przod i nie ma szans ze tarcza bedzie swiecic.