Podłączenie alternatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć....kolejn moje pytanie tyczy alternatora, bo ze schematów nie udalo mi sie wyczytać co i jak podlączyc, dokladniej złącza 15 i 0 chyba te na wsówki takie, jeden jest chyba do kontrolki ładowania (tylko który ? a drugi do czego sluży ? z gory dzięki za odpowiedz.

[ wiadomość edytowana przez: MisUszatek dnia 2008-10-10 14:32:38 ]
  
 
to zalezy gdzie miesci sie Twoj regulator napiecia, i czy masz kontrolke ladowania(dzialajaca-podpieta fabrycznie) czy tylko voltomierz.
  
 
...regulator to na alternatorze jest, woltomierz na desce działa, ale kontrolka ładowania się nie świeci :/
  
 
Wszystko sie zgadza, a kontrolka od ladowania jest niepodpieta fabrycznie, wlasnie dla tego ze masz woltomierz.
W skrocie musisz podlaczyc tak:
sruba-(chyba +30) ma byc "podlaczone" do + akumulatora.
"jeśli masz szczotki z regulatorem to 67 wsuwasz regulator (wsuwka)" wg.SheriffNt.
Ciezko mi podpowiedziec bo ja mam przestawione to na regler na blotniku i jest deko inaczej.
Oo- ale mam altera na polce !

30 altera -> akumulator(kabeloczko grubsze-chyba czerwone)
0 altera -> zostawiasz wolne-bo fabrycznie w Twoim modelu kontrolka ladowania nie byla podpieta-bo masz woltomierz.

to kabel wsowke(zenska)z auta dajesz na regler (wsowka meska) na alterze(jesli dobrze pamietam to jest to + po stacyjce)

kabel oczko z reglera zapinasz na 30 altera
kabel oczko z kondziola tez dajesz na 30 altera

Finisz- pamietaj ze jest bezpiecznik od altera-zdaje sie wzbudzenia. przynajmniej u mnie w 2107
  
 
Panowie. sorry ze odgrzewam takiego kotleta. ale mialem w 2106 stary typ alternatora z trzema kablami przychodzacymi do niego. te z oczkiem to wiadomoze na styk 30 oraz dwa inne: zolty (z duza wtyczka) oraz czarny (z wtyczka zenska) wpinany na szczotkotrzymacz.
kupilem alternator (bo stary nie laduje) ale nowego typu z regulatorem na nim i chcialem to wsadzic, tylko ze nie mam gdzie podpiac zoltego kabla (on chyba jest od lampki ladowania) bo w tych nowych altkach jest niewyprowadzone lacze.
moje pytanie jest takie ze moge ten kabel (zolty) nie podpinac i oprocz tego ze lampka mi bedzie swiecic (lub tez nie) to ladowanie bedzie w porzadku?
  
 
Wiem, ale nie powiem.
  
 
Cytat:
2012-10-15 23:07:11, SzokoLada pisze:
Wiem, ale nie powiem.



Dzieki za pomoc. Wygrales u mnie konkurs na najlepszy post roku !

Notabene, podlaczylem alternator nowszego typu zostawiajac zolty kabelek nie podpiety i niestety ladowania dalej niet. Chyba jednak podjade do jakiegos elektryka.
  
 
Chytry dwa razy traci
  
 
bylem u elektryka i mowi ze trza gdzies tam instalacje przerobic zeby dzialalo z alternatorem nowego typu? nie wie ktos jak to zrobic?

Szokolada
powstrzymaj sie od pisania w tym poscie dopoki nie bedziesz w stanie podzielic sie merytoryczna odpowiedzia na zadane pytanie przeze mnie. glupie komentarze wystawiaj na onecie itp
  
 
Na lewym fartuchy jest regulator. Wyciągni przewody i połącz ze sobą. Powinno działać.

A moje "glupie" komentarze, to niestety odbicie w lustrze na cwaniackie odpowiedzi, wiesz na które!.... Bez odbioru.
  
 
To teraz ja mam pytanie. Podobno alternator od Samary jest lepszy od tego np. z 2107 i w związku z tym mam pytanie, czy jest możliwa podmiana? Do 2107 włożyć od samary. Jeśli jest jakaś lepsza możliwość, to proszę o wskazówki
  
 
Od samary pasuje, ale trzeba też przerobić instalacje, jeżeli masz 2106. Jeżeli 07, to od ręki. Alternator samary ma 60A, klasyka 45A, natomiast Niva po lifcie ma 80A, ale ten alternator kosztuje 350zl, trzeba zmienić uchwyt do silnika, koszt 85zl i uchwyt do naciagania paska, nie wiem ile kosztuje, bo nigdy go nie widziałem. Mam taki zestaw do sprzedania, jeżeli kogoś interesuje, pisać na priva, dogadamy się.
  
 
Można wsadzić od samarki do klasyka - ja tak zrobiłem. Stary model nazywał się bodaj G222, a nowy to już nie wiem jak - różnica jest taka, że jeden wzbudza się sam, a drugi potrzebuje napięcia w obwodzie wzbudzenia (szukajcie zagadnienie pt. altek 6-diodowy i 9-diodowy). Szczegółów nie podam, bo sprawę rozgryzałem dość dawno (czyli nie pytajcie który kabelek gdzie - jak ktoś rozgryzie różnicę w budowie to poradzi sobie z podłączeniem). Jaja były tylko takie, że jak już podłączyłem co trzeba, to silnik nie chciał zgasnąć. Ja mu kluczyk won ze stacyjki a maszyna dalej działa
Powodem był brak obwodu kontrolki ładowania w autku. Stworzyłem takowy i wszystko działa jak trzeba, a na dodatek kontrolka świeci kiedy trzeba. Szczytem wszystkiego jest fakt, że w miejscu do tego przeznaczonym była już żarówka, ale kabelków nie dali
  
 
alternator dostaje prad wzbudzenia ze stacyjki bo sprawdzalem napiecie na wsuwce co przychodzi na jedna ze szczotek jest. ale altek dalej nie laduje. laczylem juz przewody przy starym regulatorze (tak zeby go ominac) tak jak sugerowano wczesniej, a ladowania jak nie ma tak nie ma dalej.
juz jedyne co mi przychodzi do glowy to ze alternator kupiony od andrysa nie jest sprawny,
a drugie, w co naprade watpie, to uklad kontroli ladowania (przekaznik i lampka), ktory jest odlaczony, blokuje w jakis cudowny sposob ladowanie w calym obwodzie.
  
 
Jezeli tak piszesz, to wygląda jednak na to że alternator jest uwalony, a przynajmniej regulator.
  
 
Cytat:
2012-10-19 06:45:48, SzokoLada pisze:
Od samary pasuje, ale trzeba też przerobić instalacje, jeżeli masz 2106. Jeżeli 07, to od ręki. Alternator samary ma 60A, klasyka 45A, natomiast Niva po lifcie ma 80A, ale ten alternator kosztuje 350zl, trzeba zmienić uchwyt do silnika, koszt 85zl i uchwyt do naciagania paska, nie wiem ile kosztuje, bo nigdy go nie widziałem. Mam taki zestaw do sprzedania, jeżeli kogoś interesuje, pisać na priva, dogadamy się.



to założę od Samary, bo gdybym miał się bawić w coś zupełnie konkretnego, to wolałbym kminić nad altkiem 120A od jakiegoś VW, ale elektrowni na masce nie będę zakładał, więc nie będzie takiej potrzeby Dzięki za info
  
 
AD.Gregoryj.
Nie wiem czy problem rozwiązany już czy nie ?
Żółty przewód od kontrolki ładowania może być nie podpięty i nie będzie to miało wpływu na działanie nowego alternatora.
Swoją drogą to być może stary alternator jest dobry a przyczyną braku ładowania było co innego.
Co to jest za alternator ten nowy, jaki typ ?
W jaki sposób wiadomo tutaj czy alternator ładuje czy nie ?
To napięcie na jednej ze szczotek jest jak silnik pracuje czy jak nie pracuje ? Ten nowy alternator był podłączony przy podłączonym starym zewnętrznym regulatorze na lewym fartuchu ? Strasznie mętnie to napisane i trudno zrozumieć ?

Ad Szokolada
Zwarcie przewodów od starego regulatora napięcia nie jest dobrym pomysłem bo może uszkodzić się alternator i jest mało praktyczne poza tym . Jeśli już to połączyć je żarówką np. 5W .
  
 
Cytat:
2012-11-04 20:52:28, milko pisze:
AD.Gregoryj. Nie wiem czy problem rozwiązany już czy nie ?


tak. problem rozwiazany. nie bylo masy na regulatorze, ale nie pytajcie dlaczego. tzw wlasna glupota. niestety przez to ze nie da sie podlaczyc lampki kontrolnej ladowania to chyba musze pomyslec nad jakims voltomierzem wmontowanym w kabinie.
stary alternator mial skonczone szczotki i niestety przy probie odkrecenia srubki oderwal sie kawalek obudowy. kleilem to, poskladalem ale jak wlozylem to ladowania nie ma. mozliwe ze te szczotki nie sa w takiej pozycji jak trzeba ale teraz juz sie nie da rozebrac.
Cytat:
Ad Szokolada Zwarcie przewodów od starego regulatora napięcia nie jest dobrym pomysłem bo może uszkodzić się alternator i jest mało praktyczne poza tym . Jeśli już to połączyć je żarówką np. 5W


a tu to mnie zaskoczyles?! przeciez jesli na styk 15 idzie napiecie ze stacyjki na stary regulator, to czemu nie moze isc na styk o takim samym oznaczeniu na nowy regulator na alternatorze. na logike nie ma przeciez zadnej roznicy.i tu i tu regulator napiecia.
  
 
Cytat:
przeciez jesli na styk 15 idzie napiecie ze stacyjki na stary regulator, to czemu nie moze isc na styk o takim samym oznaczeniu na nowy regulator na alternatorze. na logike nie ma przeciez zadnej roznicy.i tu i tu regulator napiecia.



Pomyślałem identycznie, ale nie jestem najmądrzejszy, więc nie dyskutowałem.
  
 
Pytałem wcześniej , jaki to jest typ alternatora, powinien mieć jakąś tabliczkę znamionową zarówno stary jak i nowy. W jakim kraju wyprodukowany ?
Moja uwaga dotyczyła alternatora samowzbudnego, myślałem ,że ten nowy jest taki ? Zwykle te obco wzbudne miały wyprowadzenie do przekaźnika kontrolki ładowania.
Podobnie z alternatorami do klasyka i innych.
Do 2107 były alternatory 45 i 55 A, samowzbudne i obcowzbudne. Podobnie podobno do Samary były 60 i 80 A.