Podłączenie alternatora - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ten typ alternatora to chyba jakaś tajemnica handlowa ?

Jeśli chodzi o 2107 to były też montowane alternatory rosyjskie typ 372.3701.03 -73A jeśli komuś brakuje mocy.
  
 
Wczoraj podmieniałem alternator w swojej 2106
Wyjąłem oryginalny 221 w to miejsce poszedł 222
Na altenatorze trzeba grubszy ciemny kabel podłączyć pod zacisk 15.żółty do pozostałego.
Na lewym nadkolu zlutowac razem kabnle które idą do regulatora napięcia.Lamka ładowania działa.
  
 
Wiem, że odgrzewam kotleta ale szukałem i nie znalazłem odpowiedzi. Zmierzyłem napięcie na klemach przy ładowaniu i bez obciążenia (tzn przy wyłączonym co się da) było ok 13.8V natomiast przy zapalonych światłach na wolnych spadało do ok 13.2 a momentami nawet mniej. Mam taki alternator:


Wiem że słabe zdjęcie ale z tyłu wygląda to tak jak tutaj:


Chociaż to nie Iskra (a przynajmniej nie widziałem takiego napisu na nim).

Zauważyłem, że podłączony jest kabel do śruby, żółty zakończony kostką wpięty w prostokątne gniazdo ale obok dynda sobie czarny kabel zakończony żeńską złączką. Nie jest nigdzie podpięty i szczerze mówiąc nie mam pojęcia gdzie powinien być podpięty. Czy ktoś może mi powiedzieć co to za kabel i gdzie go wpiąć? I czy to może być przyczyną słabego ładowania? Jeśli to nie to, to zakładam upaloną diodę i niepełne ładowanie - czy to dobry trop?

Z góry dzięki

Pozdrawiam

Edit:
Jeśli znalazłem dobry schemat to ten czarny kabel wychodzi z regulatora. Dobrze mi się wydaje?

Znalazłem też zdjęcie sprzed rozbiórki silnika czyli jak to było w momencie zakupu auta:


(czyli jednak Iskra) i widać tutaj, ze ten kabelek nie był nigdzie podpięty. Czyli albo od początku ktoś coś namieszał albo tak ma być (choć to dla mnie dziwne). Jeśli tak ma być to czemu ładowanie takie słabe.

[ wiadomość edytowana przez: Michau87 dnia 2016-04-27 23:30:45 ]
  
 
Cytat:
2012-10-19 06:45:48, SzokoLada pisze:
Od samary pasuje, ale trzeba też przerobić instalacje, jeżeli masz 2106. Jeżeli 07, to od ręki. Alternator samary ma 60A, klasyka 45A, natomiast Niva po lifcie ma 80A, ale ten alternator kosztuje 350zl, trzeba zmienić uchwyt do silnika, koszt 85zl i uchwyt do naciagania paska, nie wiem ile kosztuje, bo nigdy go nie widziałem. Mam taki zestaw do sprzedania, jeżeli kogoś interesuje, pisać na priva, dogadamy się.




Odkopuję. Kupiłem ten alternator: Alternator. Mimo, że napisane 2108 w Jacarsie twerdzili, że do 2107 się nada.

Alternator ma z tyłu 2 złącza: śruba +12V do akumulatora oraz wzbudzenie. Po podłączeniu wszystko śmiga aż miło, ale... po wyłączeniu stacyjki auto nie gaśnie. Domyślam się że jest to spowodowane tym, że altek nadal podaje na wyście od wzbudzenia +12V.

Co zrobić? Ktoś tu pisał o lampce ładowania, ale jak ona ma być podłączona?
  
 
OK, temat ogarnięty. Szeregowo z bezpiecznikiem nr 9 trzeba podłączyć żarówkę.

Schemat

Niestety w fabryce nie chciało im się doprowadzić kabli do kontrolki ani zrobić nawet gniazda na żarówkę kontrolki, tak więc żarówka wyląduje w komorze silnika .




[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2017-04-05 21:27:55 ]
  
 
Wystarczy wstawić diodę.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2017-04-06 08:33:03, SzokoLada pisze:
Wystarczy wstawić diodę.



A w sumie nie pomyślałem o tym . Dzięki za poradę.