Problem z odpalaniem - sonda lambda - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Biały dym krótko po odpaleniu to normalny objaw,oczywiscie po nocnym postoju ale po kilku minutach powinien znikać, no i nie powinno go być za dużo.
To wilgotność która ucieka z układu wydechowego.
  
 
Nie dymi od razu, zaczyna chwile po odpaleniu, po 1-2 min ustaje, wiec chyba norma

Wraz z zimnem powrocil problem z gasnacym silnikiem.
Odpala od razu, chwile dziala, gasnie, chce odpalic i nie zapali zeby nie wiem co, zaczekam 2 min i odpala od razu i juz nie gasnie.

Nikt tak nie miel nigdy nikt nie wie co to moze byc?
  
 
Znalazłem rozwiązanie, mam urwaną sondę lambda. Kabel wisi luźno i to jest przyczyna.
Mechanik stwierdził że tam można jeździć, ale radził założyć nową (250zł), auto będzie mniej palić i nie będzie problemu z gaśnięciem jak zimny
Czy jest sens kupować używaną sondę?
Czy jeśli ją założę będę musiał jechać i kasować błędy w module?
  
 
Cytat:
2009-03-15 16:43:41, jurek-k pisze:
Znalazłem rozwiązanie, mam urwaną sondę lambda. Kabel wisi luźno i to jest przyczyna. Mechanik stwierdził że tam można jeździć, ale radził założyć nową (250zł), auto będzie mniej palić i nie będzie problemu z gaśnięciem jak zimny Czy jest sens kupować używaną sondę? Czy jeśli ją założę będę musiał jechać i kasować błędy w module?



a nie d się przylutować owego kabelka
  
 
ja też miałem taki problem ale wymiana krokowego z innego silnika przyniosła efekt. Tylko zalałem go benzyną ekstrakcyjną i założyłem. Ktoś pisał że trzeba siknąć na niego 007 ,jak tego nie zrobiłem to może się coś dziać?? bo jak odpale to ssanie jest tylko przez jakieś 15 sek. i potem spada do 1000obr i po chwili na 900, niezależnie od temperatury. Kumpel wżucił mi ten stary krokowiec do jakiegoś kwasu czyszczącego w robocie ,wygląda jak nowy ale czy trzeba go zpryskać przed założeniem tym 007??? dla smarowania?? czy nie powinien się wieszać??pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: adrian_mk6 dnia 2009-03-15 18:55:36 ]
  
 
Cytat:
2009-03-15 17:24:26, DriF pisze:
a nie d się przylutować owego kabelka



Ułamana sonda jest, po prostu urwana.
  
 
Cytat:
2009-03-15 18:54:14, adrian_mk6 pisze:
ja też miałem taki problem ale wymiana krokowego z innego silnika przyniosła efekt. Tylko zalałem go benzyną ekstrakcyjną i założyłem. Ktoś pisał że trzeba siknąć na niego 007 ,jak tego nie zrobiłem to może się coś dziać?? bo jak odpale to ssanie jest tylko przez jakieś 15 sek. i potem spada do 1000obr i po chwili na 900, niezależnie od temperatury. Kumpel wżucił mi ten stary krokowiec do jakiegoś kwasu czyszczącego w robocie ,wygląda jak nowy ale czy trzeba go zpryskać przed założeniem tym 007??? dla smarowania?? czy nie powinien się wieszać??pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: adrian_mk6 dnia 2009-03-15 18:55:36 ]


odnośnie 007, to chyba mojego posta czytałeś - ja użyłem tego co miałem pod ręką i pomogło. 007 jest na teflonie i całkiem fajnie sobie radzi. Jeśli masz krokowca w dobrym stanie to powinno wystarczyć benzynką wymyć i wyczyścić dokładnie w środku - nie tylko wypłukać.
Ale jeśli wrzucił do jakiegoś kwasu, to nie wiem czy będzie to działać. Zalecałbym psiknięcie czymś żeby przesmarować. Jeśli był w kwasie, to nie wiem czy będzie to w ogóle działać.
Odnośnie ssania, to mam bardzo podobnie - chwila na 1500 - 1700obr. Później mniej więcej 1100 i spada na ok 900. Tak chyba ma być.

[ wiadomość edytowana przez: przemkowal dnia 2009-03-15 22:13:16 ]
  
 
Ten krokowy co założyłem był w środku troche czarny ale chodził ładnie. Pokaże wam zdięcie jak wygląda ten co się popsuł/wieszał po wyczyszczeniu w gotującym się kwasie


Byłem pod wrażeniem jak zobaczyłem to Nawet ślady starej zapieczonej uszczelki zniknęły ..

i chyba w sobote tak z ciekawości założe ten wyczyszczony tylko nie mam tego 007 i dawno nie widziałem w żadnym sklepie mogę go założyć tak na sucho?? czy będzie się wieszał?

I jeszcze pytanie do fachowca : Jak jest lepiej , jak ten bolec co wchodzi w to silniczek chodzi twardo na sprężynie ,czy lekko?? bo ten co teraz mam w aucie chodzi luźniej, jak ten wyczyszczony .jest on jakby twardszy.. i jego firma to HITACHI i mam w związku z nim mieszane uczucia ... Może dlatego falowało bo był za twardy


[ wiadomość edytowana przez: adrian_mk6 dnia 2009-03-15 22:39:11 ]