Łada Niva-kilka pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam ,chciałem zapytac obeznanych w temacie z nivami , zastanawiam mniej jedna rzecz.A mianowicie to czy niva cały czas stały naped 4x4 czy da sie go rozłączyc (zeby np ciagła tylko jedna os?) jak to jest w rzeczywistosci?
  
 
Cytat:
2009-03-18 20:04:26, maxers pisze:
witam ,chciałem zapytac obeznanych w temacie z nivami , zastanawiam mniej jedna rzecz.A mianowicie to czy niva cały czas stały naped 4x4 czy da sie go rozłączyc (zeby np ciagła tylko jedna os?) jak to jest w rzeczywistosci?

nie da sie
  
 
Da się - ale do tero trzeba wykręcic przedni wał napędowy i załączyć blokadę- działa ciągnie tylko tył - wypróbowane z koniecznieczności
  
 
NIE NIVA MA STAŁY NAPĘD NA 4X4
TO SIĘ NIE ROZŁĄCZA
  
 
Tak.Łada Niva ma stały naped na cztery koła ale to jest napęd niezależny.Po chłopsku pisząc to jest tak-jakbyś ustał trzema kołami na twardej nawierzchni i je podklinował,a tym czwartym na lodzie to te na lodzie będzie się obracało a reszta nie i Niva będzie stała w miejscu.Dopiero gdy włączysz blokade mechanizmu różnicowego (międzyosiowego które jest w reduktorze) to wał przedniego mostu i tylnego będą zblokowane i kręciły się jednocześnie przenosząc napęd.Ja kiedyś też myślałem,że Niva fabrycznie ma blokade mechanizmu różnicowego w mośtach (tak jak ciagnik rolniczy) ale niestety nie ma jej.Czyli nie można zablokować obu kół jednej osi.Prawdopodobnie są dostępne do Nivy mosty (tylne) z samoczynnie zaciskającym się mechanizmem różnicowym ale to już kosztuje.
  
 
Witam, oczywiście stały napęd, może mniej ekonomiczny niż rozłączany, ale wygodny, nie wymaga tych ceregieli z przekręcaniem sprzęgiełek manualnych, lub zabiegów, cofania żeby rozsprzęgliły "automaty" żeby właczyc lub wyłączyć 4x4. Gdyby Niva miała w standardzie blokadę chociażby tylnego mostu była bezkonkurencyjna w swojej klasie.
  
 
Powtarzam jeszcze raz,że Niva ma cały czas naped na cztery koła.Kolega Uliczny Opryszek bardzo dobrze pisze.Janusz35 też ma racje.jeżeli jedziesz bez włączonej blokady to z reduktora wałami napędowymi jest przekazany napęd na przedni i na tylny most i w tym momencie wały mogą się obracać z różnymi prędkościami.Teraz jak włączysz blokade to oba wały są zblokowane i obracają sie z takimi samymi prędkościami.Jak ktoś nie wierzy to niech wejdzie na strone "Illustration Album Łada Niva" i tam jest przekrój reduktora w którym jest zainstalowany mechanizm różnicowy międzyosiowy który można blokować.Jeżeli wymontujesz choćby jeden wał i nie włączysz blokady to nie pojedziesz i Janusz35 ma racje.