Twarde węże układu chłodzenia. ( MK 7 1.6 16v Zetec 98r.)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, od nie dawna jestem posiadaczem escorta. Dwa dni temu pękł mi dolny przewód elastyczny układu chłodzenia. Myślałem że termostat umarł i silnik sie zagotował bo chłodnica wogóle sie nie nagrzewała a nagrzewnica nie grzała, ale po wymianie termostatu chłodnica działa nagrzewnica też ale za to węże robią sie twarde a po krótkiej jeździe silnik zaczyna sie gotować. co to może jeszcze być? dodam że jakiś miesiąc temu wymieniałem pompe wody bo ciekła a silnik był chłodzony zwykłą wodą. czy to możliwe że gdzieś sie kamień osadził? Za wszelką pomoc z góry dziękuje...

[ wiadomość edytowana przez: Gandy23 dnia 2009-04-08 21:31:11 ]
  
 
może uszczelka pod głowica i wali kompresję od wody ?? mas ślady oleju w płynie chłodniczym ?? lub na odwrót ??
  
 
Też na uszczelke stawiam
Może ci się poprostu wentylator nie włącza
  
 
Widzisz i tu zapomniałem jeszcze jedno dodać. Brak masła pod korkiem wlewu oleju i brak oleju w płynie chłodniczym, ale jutro jeszce dokładnie sprawdze sprawdze ten płyn. Po za tym zaczoł gasnąć na jedną świece. gar od strony termostatu nie pali. świece i przewody dzisiaj wymieniłem ale i tak dalej pali na 3 gary. Chyba masz race możliwe że to uszcelka pod głowicą, ale wole sie was poradzić i wysłuchać wszych opiń zanim wywale kolejną kase i swój czas na robienie czegoś co może nie jest uszkodzone...
  
 
Wentyl sie załącza do puki węże nie stwardznieją, możliwe że przepływ wody jest za wolny i poprostu nawet jak wentyl sie załączy a ja wcisne gaz do dechy to silnik sie zagotuje nawet jak wentyl zdąży wode schłodzić to pompa nie daje rady jej przepompować....


[ wiadomość edytowana przez: Gandy23 dnia 2009-04-08 21:54:02 ]
  
 
Na poczatek najprostsze rozwiazania, korek ze zbiorniczka wyrownawczego, czy ma sprawne odpowietrzenie! Jesli to nie ten trop to bardzo mozliwe ze uszczelka pod głowica! Czesto jak padnie uszczelka to handlarze wkladaja walniety termostat, albo wyciagaja go całkiem i auto idzie do sprzedania! Wtedy bez termostatu jeszcze troszke pochodzi taki silniczek zanim sie całkiem rozjedzie!
  
 
Cytat:
2009-04-09 08:39:42, FAROW pisze:
korek ze zbiorniczka wyrownawczego, czy ma sprawne odpowietrzenie!



Ma sprawny, nawet przekładałem od mojej starej fieściny mk3 korek i ciągle to samo robi, a jak odkręce korek to zaczyna wywalać wode z zbiornika wyrównaczego... Dziś pojade po uszczelke, jak nikt nie będzie miał innego pomysłu co to może być to w sobote wymienie ją, mam nadzieje że nie na darmo...
  
 
To nie jest takie proste jak Ci sie wydaje!
Jak bedziesz wymieniał uszczelke to od razu splanuj i sprawdz glowice w jakims zakladzie bo mozesz miec to samo po wymianie!!
No i oczywiscie wymiana oleju i płynu chłodniczego
  
 
Z planowaniem będzie ciężko. Zobaczymy, u kumpla też poszła uszczelka w audi 1.8 i nie planowaliśmy jej a działa i jaeździ jak nowe. Ale każde auto ma swoje...
  
 
Czasem sie tak uda, że bez planowania spasuje! Czasem trzeba splanowac a czasem nawet spawac, albo zmieniac głowice Ja bym zaraz planował! Tak na wszelki wypadek, zeby 2 razy nie robic
  
 
To jednak jest uszczelka pod głowicą. Przepaliła sie i zalewało świece temu chodził na 3 gary. Dam ją w wtorek żeby mi ją jednak splanowali...