AVE 2.0 TD 1999 r. przegrzewa się

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich i proszę o pomoc.

Wczoraj omc zagotowałem płyn chłodzący w mojej ave. Oczywiście sprawdziłem.... wentylatory chłodnicy nie włączają się!!!!!!!
Bezpieczniki oki, przekaźniki oki, wentylatory również kręcą przy spięciu na stykach przekaźnika. Brak napięcia na stykach sterowania przekaźników. Pozostaje sprawdzić wyłącznik(i) termiczny(e) wentylatora(ów) - nie mogę ich znaleźć nie widzę ich na chłodnicy???????
Znalazłem i sprawdziłem czujnik temperatury silnika ten na bloku, który steruje wskaźnikiem na desce rozdzielczej i jest oki.

Proszę o pomoc, coraz cieplej i korki nie da się jeździć

KRZYŚ
  
 
Nie wiem, jak to jest w Ave, ale w mojej, jak już się jej zdarzy, że wskazówka się niebezpiecznie zbliża do czerwonego pola, to 99.9% jest za mało płynu w układzie. Przyczyny - mogą być różne. Choćby jakaś dziura. Sprawdzałeś, czy nie ma mokrych śladów ?
Może też być poważniejsza sprawa, czyli uszczelka po głowicą.
Co do wentylatorów - w mojej się same jeszcze nigdy nie włączyły.
Powodzenia
  
 
Problem nie jest we włączaniu wentylatorów tylko wręcz przeciwnie NIE WŁĄCZAJĄ się nawet gdy jest czerwone pole a powinny bo po to są. Układ szczelny, płynu nie ubywa.
Dokładniej czy ktoś wie gdzie jest lub są termiczne włączniki wentylatorów i czy jest jeden czy 2 (wentylatory są 2). Samochód ma 2 chłodnicę do klimy.

Krzysio
  
 
Cytat:
2009-04-09 17:48:08, krzys001 pisze:
Problem nie jest we włączaniu wentylatorów tylko wręcz przeciwnie NIE WŁĄCZAJĄ się nawet gdy jest czerwone pole a powinny bo po to są. Układ szczelny, płynu nie ubywa. Dokładniej czy ktoś wie gdzie jest lub są termiczne włączniki wentylatorów i czy jest jeden czy 2 (wentylatory są 2). Samochód ma 2 chłodnicę do klimy. Krzysio


Najprościej wyprowadż sobie przewody od wentylatorów do kabiny i podepnij pod jakiś włącznik i po problemie . Z drugiej strony to dziwne że diesel się grzeje
  
 
Cytat:
2009-04-09 17:48:08, krzys001 pisze:
Problem nie jest we włączaniu wentylatorów tylko wręcz przeciwnie NIE WŁĄCZAJĄ się nawet gdy jest czerwone pole a powinny bo po to są. Układ szczelny, płynu nie ubywa. Dokładniej czy ktoś wie gdzie jest lub są termiczne włączniki wentylatorów i czy jest jeden czy 2 (wentylatory są 2). Samochód ma 2 chłodnicę do klimy. Krzysio


A jak wlaczasz klime to wiatrzaki ruszaja??
Jaki AVENSIS podaj model i typ silnika albo vin

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Podstawowe pytanie:
Czy chłodnica jest gorąca, czy obie rury biegnące do niej też?
Jeśli nie to obstawiam uszczelkę. Mam podobny silnik w Camry i znam ten problem. Jeśli chłodnica jest zimna albo krążenie słabe to wentylator się nie włączy.
  
 
Cytat:
2009-04-10 10:05:55, Bigelektron pisze:
A jak wlaczasz klime to wiatrzaki ruszaja?? Jaki AVENSIS podaj model i typ silnika albo vin



Witam.
AVE T22 combi model 2C-TE (1999 2.0 TD) przed FL

Dzisiaj pogrzebałem trochę i jest tak:
Przy włączonej klimie wentylatory chodzą. Po wyłączeniu klimy cisza nawet jak temperatura dochodzi do czerwonej kreski. Po ponownym włączeniu klimy na gorącym silniku (prawie czerwona) cisza kontrolka świeci ale klima nie działa wiatraki nie chodzą i brak chłodzenia. Po spięciu na krótko na stykach przekaźnika załącza 1 wiatrak ten z lewej siedząc w środku. Jak schłodzi silnik po wyjęciu mostka ze styków przekaźnika załącza klima i wiatraki chodzą.
Znalazłem dzisiaj również czujnik temperatury na chłodnicy, po spięciu styków na kostce cisza.
  
 
Cytat:
2009-04-10 12:59:47, premier123 pisze:
Podstawowe pytanie: Czy chłodnica jest gorąca, czy obie rury biegnące do niej też? Jeśli nie to obstawiam uszczelkę. Mam podobny silnik w Camry i znam ten problem. Jeśli chłodnica jest zimna albo krążenie słabe to wentylator się nie włączy.



Chłodnica gorąca cała oba węże też termostat jest raczej oki bo przy normalnej jeździe równo trzyma temperaturę.
  
 
Cytat:
2009-04-10 08:22:54, rng17 pisze:
Najprościej wyprowadż sobie przewody od wentylatorów do kabiny i podepnij pod jakiś włącznik i po problemie . Z drugiej strony to dziwne że diesel się grzeje



Ano grzeje się ale to chyba normalne 25 st Wrocław 200 m jazdy i 3 zmiany świateł znowu 200 m jazdy i 3 zmiany świateł ile tak można w końcu zagrzewa ale po to są wentylatory które się nie załączają.

A z tymi kablami do kabiny to dobre tylko które wyłączniki wytrzymają po 30 i 40 A A może jeszcze przekaźniki do kabiny i jak to połączyć ze sterowaniem klimy
  
 
Witam

Problem rozwiązany dziękuję wszystkim za pomoc.

Ściągnąłem schemat elektryki układu chłodzenia i klimy co prawda od Cariny E ale to to samo. I po przedzwonieniu kabli okazało się, że brak masy na termowyłączniku chłodnicy. Mała przeróbka nowy przewód i wszystko gra. Jeszcze raz dzięki.
Temat uważam za zakończony.[

Krzysio