Instalacja sirocco (diego)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
we wtorek zamontowano mi instalację gazową do opla astry II i mam z nią mały aczkolwiek denerwujący problem. Podczas gwałtownego ruszania (lub wyprzedzania) przy obrotach ok 4000 4500 5000 pojawiają się jakby szarpnięcia. Program od instalacji z podaje błąd "wtryskiwacze benzynowe ciągle otwarte". Byłem już 2 raz na regulacji ale tylko podniesiono nachylenie już do 36 ale to nic nie dało Sad jedynie program informuje że dysze są za małe :/

Opel Astra posiada silnik 2.0 136KM (X20XEV)

Dane instalacji gazowej:
- Komputer Sirocco
- Wtryskiwacze Valtek 3ohm
- Czujnik ciśnienia PS-CC2
- Reduktor Tomasetto Alaska Artic

Nie wiem czy czasem kalibracja nie jest źle zrobiona, gdyż jak robię odczyt mapy mam tylko zielone punty

znalazłem jeszcze taką informację

[..]
W samochodach, w których czasy wtrysków benzyny osiągają duże wartości powyżej 20ms (dla dużych obrotów) może występować zjawisko zanikania czasów wtryskiwaczy benzynowych (wtryskiwacze ciągle otwarte). Możemy tu wyróżnić przypadki:
Zanik czasów wtrysku benzyny (zlewanie się czasów, wtryskiwacze benzynowe ciągle otwarte)
[..]

tylko niema wyjaśnienia jak to poprawić
  
 
Jakie ciśnienie gazu przy gwałtownym obciążeniu? Za słaby reduktor. Ządaj wymiany.
  
 
reduktor to wersja Tomasetto Alaska Artic od 120KM do 240KM

mi to wygląda na to że centralka LPG głupieje jak komputer silnika otworzy wtryski na czas powyżej 20ms ale dziś pożyczę laptopa i popatrzę co sie dzieje na żywo
  
 
Jazdę z lapkiem wykonaj po resecie sterownioka beny, bo może już się przeprogramowuje wskutek nieprawidłowego składu mieszanki gazowej i odczytasz falszywe czasy. Odczytaj czasy wtrysków benzyny.

  
 
Cytat:
2008-01-12 10:39:26, omegolotC30NE pisze:
Jazdę z lapkiem wykonaj po resecie sterownioka beny, bo może już się przeprogramowuje wskutek nieprawidłowego składu mieszanki gazowej i odczytasz falszywe czasy. Odczytaj czasy wtrysków benzyny.



teoretycznie komputer silnika nie znajduje błedów ale oczywiście mógł się zaadoptować do złych ustawień z LPG

ze skasowaniem ustawień ecu jest mały problem komputerów Simtec nie da się wykasować przez odpięcie zasilania tylko techem lub latać na Pb by znowu "nauczył" sie innych danych
  
 
Pośmigaj trochę na benzynce, tak dla św spokoju.
  
 
Cytat:
mi to wygląda na to że centralka LPG głupieje jak komputer silnika otworzy wtryski na czas powyżej 20ms



Taki juz ten sterownik LPG jest i nic z tym nie zrobisz, czasy wtrysku pb powyzej 21ms widzi jako błąd i czasu dłuższego niz te 21ms dla LPG nie uzyskasz ...
  
 
Cytat:
2008-01-12 11:45:09, Grzesiek1981 pisze:
Taki juz ten sterownik LPG jest i nic z tym nie zrobisz, czasy wtrysku pb powyzej 21ms widzi jako błąd i czasu dłuższego niz te 21ms dla LPG nie uzyskasz ...



o kurcze to mam niezłego zonka :/

jedyne co mi przychodzi do głowy to zmiana wtryskiwaczy Pb na wydajniejsze i wyuczenie ECU pod nie wtedy przy wydajniejszych powinien zmienić czasy wtrysków
  
 
Chłopie nie fantazjuj...., sprawdz czasy najpierw, jeśli są bardzo duże to bierz pod lupę układ paliwowy, tzn. mam na myśli wydajność pompy paliwa, ciśnienie na listwie itd. W przypadku niedomagania układu paliwowego sterownik wydłuża czasy otwarcia i kiszka .

Warunkiem dobrego działania IV gen jest stu procentowo sprawna benzynka.

  
 
Cytat:
2008-01-12 12:46:10, omegolotC30NE pisze:
Chłopie nie fantazjuj...., sprawdz czasy najpierw, jeśli są bardzo duże to bierz pod lupę układ paliwowy, tzn. mam na myśli wydajność pompy paliwa, ciśnienie na listwie itd. W przypadku niedomagania układu paliwowego sterownik wydłuża czasy otwarcia i kiszka . Warunkiem dobrego działania IV gen jest stu procentowo sprawna benzynka.



nie fantazjuję tylko szukam wyjścia z tej sytuacji

tak mniej więcej schodki nakładają się na przebieg momentu silnika



ciśnienie układu paliwowego jeszcze dziś postaram się sprawdzić
  
 
odczyt ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej w całym zakresie obrotów 0.30MPa

specjalnie na porównanie ściągnęliśmy omegę b z takim samym silnikiem i odczyty były takie same. omega ta bedzie zagazowana w poniedziałek tą samą instalacja w tym samym zakładzie
  
 
Na tej stronce w dziale download masz opisy systemów sterowania silniczków opla. Można tam wyczytać, że czasy wtrysku dla simteca to 1,5- 10 milisekund.
Cytat:
specjalnie na porównanie ściągnęliśmy omegę b z takim samym silnikiem i odczyty były takie same. omega ta bedzie zagazowana w poniedziałek tą samą instalacja w tym samym zakładzie

Zastanówcie się co robicie.

aaa, ciśnienie wzorowe

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-01-13 10:18:02 ]

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-01-13 10:19:57 ]
  
 
Cytat:
2008-01-13 10:15:15, omegolotC30NE pisze:
Na tej stronce w dziale download masz opisy systemów sterowania silniczków opla. Można tam wyczytać, że czasy wtrysku dla simteca to 1,5- 10 milisekund. Zastanówcie się co robicie. aaa, ciśnienie wzorowe [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-01-13 10:18:02 ] [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-01-13 10:19:57 ]



ok tylko u mnie zgłasza sie simtec 56.6

zdobyłem jeszcze takie informacje :

1. [..] skoro masz za male dysze i zbyt slabe wtryskiwacze, to mieszanka jest zbyt uboga na wyzszych obrotach, wiec ECU benzyny zaczyna wydluzac wtryski benzyny [..]

2. [..] Nie wydłuża, dla dużych obciążeń leje ze stałym czasem wtrysku, powyżej pewnego progu obrotów silnika i położenia TPS olewa wskazania sondy lambda [..]
  
 
Cytat:
ok tylko u mnie zgłasza sie simtec 56.6

różnice są gdzie indziej, czasy mają takie same.
  
 
Cytat:
2008-01-13 10:15:15, omegolotC30NE pisze:
Na tej stronce w dziale download masz opisy systemów sterowania silniczków opla. Można tam wyczytać, że czasy wtrysku dla simteca to 1,5- 10 milisekund. Zastanówcie się co robicie. aaa, ciśnienie wzorowe [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-01-13 10:18:02 ] [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-01-13 10:19:57 ]



Coś sie trochę pomyliłeś z tymi czasami wtrysku dla x20xev ;] Ten silnik w normalnej eksploatacji ma czasy wtrysku koło 17ms a przy zapietej pietce i z butem w podlodze przy 2 paczkach na budziku jeszcze wiecej.

Co do uratowania tego auta, to trzeba zadbać o to żeby cisnienie z reduktora bylo jak najbardziej stabilne, z praktyki wiem ze spadek cisnienia z 1bar na 0,6bar przy pelnym bucie potrafi zrobic z czasu wtrysku pb na poziomie 15ms koło 28ms dla LPG wiec chyba nie musze tlumaczyć cos sie bedzie działo, i druga sprawa dobre wydajne wtryskiwacze, inaczej na KME sie tego nie ogarnie ...
  
 
Nie mam takiej omegi pod ręką , bo przejechałbym się z ze skanerem i odczytał faktyczne czasy.
  
 
Co prawda screen z softu STAGa, ale widać to o czym mówiłem, jest juz 17ms a auto nie było bujane wiecej jak 180km/h, przy zapietej piatce i ponad 2 paczkach na budziku czas wtrysku dojedzie pod 20ms, silnik zdrowy!!! Ten kiepski mnożnik i górka na końcu wynika z niewyrabiania sie z wydajnością przez Raile 1ohm, dysza 2,4mm@1,1bar, auto czeka na zmiane wtryskiwaczy na Planijet i będzie wtedy dopiero jak nalezy....

  
 
W tym świetle, nie mogę się upierać ,że mam rację. Czekamy, aż Kolega zero przedstawi jakieś szczegóły dotyczące pracy instalacji.
  
 
dziś przysiedzieliśmy sobie z kolegą nad tą gazówką

laptop pozwalał na ok 15min roboty na baterii ale coś sprawdziliśmy

1. podczas jazdy wtrysków PB potrafią dojść do 24-26ms

2. mapy nie zostały przez gazowników wykonane (mape gazu sterownik wykonał sobie sam)

ciekaw co jutro będą gadali
  
 
Wygląda na to, że Twój samochód zagazowali nieźli babolarze.

Czasy które złapaliście najprawdopodobniej są rozciągnięte przez czasy pb na gazie, być może przez zbyt małe dysze/ciśnienie. Mieszanka była uboga doszłol do zapętlenia czasów.

Monitorowanie sondy było podłączone?

Tę omegę na dzisiaj dalej chcecie robić u tych rzeźników?