Czy można wyczyścić reflektory?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam brudne szybki reflektorów od środka. Czyba dostala się tam woda bo są smugi. Czy można po wyjęciu żarówki je wyczyśćić od środka, jeśli tak to czym?
  
 
Trzeba wymontowac reflektory, a nastepnie przeplukac _zimna_ woda z dodatkiem jakiegos detergentu.
Ale sprawa jest na tyle pracochlonna ze warto ja wykonywac tylko gdy reflektory sa naprawde brudne.
No i najwazniejsze - reflektor powinien byc szczelny, wiec poszukaj miejsca "przecieku"
  
 
tez musze wyczyscić reflektor poniewaz naleciało mi do niego pełno kurzu, a wzięło się to stąd że nie mam tej szarej zakrętki która jest od środka i tu prośba jesli ktoś takową posiada to chetnie kupie chyba wszyscy wiedza o co chodzi, dzięki z góry.
  
 
a patrzyliście w dziale porady na naszej stronce klubowej????
Zdaje się, że ktoś już opracował ten temat.
  
 
tak bardziej ogolnie..wydaje mi sie ze wiem skad sie bierze brud w naszych lampkach..przez te debilne nakretki oslaniajace zarowke ktorej to nie ma kolega..dostep do nich jest idiotyczny (choc w C3 kumpla jest jeszcze gorzej..kazda wymiana zarowki to wizyta w ASO) w kazdym razie juz pare razy sie zlapalem na tym ze niby zakrecilem ten dekielek ale faktycznie zlapal tylko na jeden zaczep i mimo ze nie spadal to jednak nie uszczelnial lampy..w ten sposob dostaje sie tam wilgoc ktora powoduje zanieczyszczenie..bo nie sadze by obudowa byla nieszczelna w innym miejscu..no chyba ze tylo ja mam takie problemy z zakrecaniem
  
 
A ja nie jestem pewien czy ten brud to przypadkiem nie mętnienie szybek. Ja niemalym nakladem pracy zdjalem reflektor wlalem do niego wode z ludwikiem i tak plukalem z pol godziny, pozniej suszenie suszarka itd. Wynik
- efekt prawie nie widoczny
- zmarszczyl sie odblysnik
- stracilem sobote

Nie zauważyłem poprawy swiecenia na co bardzo liczlem.
Po tygodniu zalozylem Philips Premium 30% co bylo wg mnie dobrym posunieciem - zauwazylem wyrazna poprawe - i juz plukanie mnie nie neci.

pzdr
  
 
Mycie w zimnej wodzie, płukanie najlepiej wodą destylowaną (zdemineralizowaną - nie pozostawia zacieków) i bez suszenia suszarką!
najlepiej "wytrząsnąć" jak największą ilość wody, położyć reflektor otworem do dołu na jakiś czas by resztki wody spłynęły, a potem otworem do góry, żeby woda odparowała.
Nigdy tego nie robiłem, ale tak mniej więcej bym to zrobił.

Mam nadzieje ze pomarszczony odbłyśnik się wygładził?
  
 
Czy do demotażu reflektorów trzeba tylko zdiąć przedni pas ??
  
 
płukałem oba reflektory przy okazji jak musiałem zdjąc zderzak (no coż przyhaczyło się w betonowy murek i urwało mocowania z boku) i bez efektu. Woda była czysta. Polerowałem też szybkę ale z tego co widzę to trzeba by rozebrać reflektor i ową szybke spolerować od strony wewn. Na razie zmiana żarówek poprawiła znacząco jakość światła.
  
 
Cytat:
2004-08-19 22:47:32, Luk-i pisze:
Czy do demotażu reflektorów trzeba tylko zdiąć przedni pas ??



nie trzeba ale dobrze jest go poluzować




[ wiadomość edytowana przez: mifinka dnia 2009-06-07 16:49:10 ]
  
 
Cytat:
2009-06-07 16:44:47, archive15 pisze:
nie trzeba ale dobrze jest go poluzować [ wiadomość edytowana przez: mifinka dnia 2009-06-07 16:49:10 ]



Czy Ty patrzyłeś na datę tego postu?
Po pięciu latach !
Na tym forum nie ma nagród za ilość postów
  
 
Cytat:
2009-06-07 16:50:17, mifinka pisze:
Czy Ty patrzyłeś na datę tego postu? Po pięciu latach ! Na tym forum nie ma nagród za ilość postów



Ale ktoś moze kiedyś wejść na forum z takim pytaniem i bingo - ma odpowiedź
  
 
Samo czyszczenie reflektora daje mierne efekty. Nie ma to jak porządne żarówki. Ja przetestowałem na poprzednim aucie (polonez) OSRAM NightBreaker + 90% i mogę z całą odpowiedzialnością polecić, bo zacząłem widzieć drogę i to jak widzieć!
  
 
Cytat:
2009-06-07 17:03:54, mariusz_u pisze:
OSRAM NightBreaker + 90% i mogę z całą odpowiedzialnością polecić, bo zacząłem widzieć drogę i to jak widzieć!



no tak... pytanie tylko co widzieli ludzie jadący z naprzeciwka

Pozdr.
  
 
Cytat:
2009-06-07 17:03:54, mariusz_u pisze:
Samo czyszczenie reflektora daje mierne efekty. Nie ma to jak porządne żarówki. Ja przetestowałem na poprzednim aucie (polonez) OSRAM NightBreaker + 90% i mogę z całą odpowiedzialnością polecić, bo zacząłem widzieć drogę i to jak widzieć!



ja mam te same zaroweczki i jestem zadowolony no i polecam takze. a co mnie obchodza ludzie jadacy z przeciwka nie ktorzy swieca prosto w kosmos nie sadze zyby dobrze ustawione swiatla oslepialy. pozdrawiam
 
 
Cytat:
2009-06-07 16:42:26, archive15 pisze:
płukałem oba reflektory przy okazji jak musiałem zdjąc zderzak (no coż przyhaczyło się w betonowy murek i urwało mocowania z boku) i bez efektu. Woda była czysta. Polerowałem też szybkę ale z tego co widzę to trzeba by rozebrać reflektor i ową szybke spolerować od strony wewn. Na razie zmiana żarówek poprawiła znacząco jakość światła.

jak wypłukałeś lampy bez ich rozbierania musiałeś tez wypłukać odbłyśniki co oznacza ze juz po lampach jeśli dobrze nie wyschły musisz rozebrać lampy i wyczyścić same szkła efekt będzie na pewno widoczny
  
 
trza tak bedzie zrobic
  
 
Cytat:
2009-06-08 10:51:47, archive15 pisze:
trza tak bedzie zrobic



i to chyba niewiele pomoże - ratunek to tzw. tanie ksenony albo wymiana całych lamp na nowe+ dobre żarowki( drogi biznes - oś ok. 1.200 zł). Niestety reflektory z szybką z poliwęglanów to niezbyt udany wynalazek choć z braku laku powszechnie obecnie stosowany. Po kilku latach a czasem i szybciej to badziewie traci wiele ze swoich pierowtnych właściwości a przede wszystkicm przezroczystość i żółknie, łuszczy się, rysuje i matowieje także nic raczj na to sie nie poradzi ale nie jest to domena tylko espero, tak samo maja skody, gofy czy tojoty i wiele innych.
  
 
Cytat:
2009-06-10 23:09:53, rudi pisze:
i to chyba niewiele pomoże - ratunek to tzw. tanie ksenony albo wymiana całych lamp na nowe+ dobre żarowki( drogi biznes - oś ok. 1.200 zł). Niestety reflektory z szybką z poliwęglanów to niezbyt udany wynalazek choć z braku laku powszechnie obecnie stosowany. Po kilku latach a czasem i szybciej to badziewie traci wiele ze swoich pierowtnych właściwości a przede wszystkicm przezroczystość i żółknie, łuszczy się, rysuje i matowieje także nic raczj na to sie nie poradzi ale nie jest to domena tylko espero, tak samo maja skody, gofy czy tojoty i wiele innych.



wymiana całych lamp na nowe to na pewno mniej niz 1200
  
 
Cytat:
2009-06-11 08:05:05, archive15 pisze:
wymiana całych lamp na nowe to na pewno mniej niz 1200



faktycznie kiedyś były drogie a teraz jak ceny części spadły pięknie- na alledrogo są za 135 zł, tyle że lipa bo z ręczną regulacją a elekryczne to ok. 350 zł szt.


[ wiadomość edytowana przez: rudi dnia 2009-06-11 10:34:05 ]