Olej silnikowy Venol

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co sądzicie o tej marce?
Chcę przejśc z 10W/40 GM na 5W/40 właśnie tego producenta
  
 
Jakieś tam niewiadomoco kupione w postaci zbiorników tankowca i rozlane do baniek. Każdy może taki olej oferować, kupując go hurtowo i producentów. Zresztą - po co kombinować? Chcesz taniej to kup Lotos.
  
 
A ty co sądzisz??
niewiem co kombinujesz ale równie dobrze możesz zalać lotosem czy kujawskim

nalej GM,
albo wlej Mobila, texaco , valvoline, motula, elfa a najlepiej wlej to co poprzedni właściciel
  
 
szczerze to mi wszystko jedno byle cena nie był zaporowa a tu 4l za 69 zata
  
 
Ale od kiedy zmienia się olej 10W na 5W
  
 
jak kupiłem auto wlałem 15w/40 potem przeczytałem na forum że trzeba jeździć na 10w/40 a tak naprawdę powinno sie jeździć na syntetyku
  
 
Cytat:
2009-09-16 23:06:08, archive15 pisze:
jak kupiłem auto wlałem 15w/40 potem przeczytałem na forum że trzeba jeździć na 10w/40 a tak naprawdę powinno sie jeździć na syntetyku


Proponuję zarzucić czytanie bo sobie kiedyś krzywdę zrobisz!

...albo lepiej zacznij czytać duuuużo więcej ...wiedza nie boli a póki co ..lecisz po łebkach i siejesz herezje

szkoda robić tu doktoratu ..ale mocno upraszczając zasada jest taka: im starszy silnik /auto (im większy przebieg) ...stosuje się coraz bardziej "gęsty" olej ..

Czyli
jak motor nowy to 0W /.. , 5 W.. (full syntetyk)
jak powyżej 100 tys.km to np. 10W/ ... (pół syntetyk)
jak powyżej 300 tys.km 15W (mineral)

/można oczywiście spokojnie użytkować silnik ..jeśli jest w dobrej kondycji ...od nowości do 300kkm czy więcej na full syntetyku..to mu na pewno nie zaszkodzi /

Jeśli po sporym przebiegu zmienia się specyfikację oleju ...to tylko " w górę" !...np. z 5 W ..na 10W ....albo na 15....nigdy odwrotnie !

Amen
  
 
Dobrze mówisz tylko że jeśli ktoś przedwcześnie zmienił klasę lepkości oleju a potem chce wrócić do właściwej to gdy motor nie wykazuje oznak zużycia (nie bierze oleju, nie kopci) nie powinno nic złego się stać.
Jak pisałem zmieniłem z 15w na 10w i żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem. Wręcz przeciwnie - wyciszyło to pracę popychaczy.
Poza tym pytałem o doświadczenia z marką oleju a nie o to czy można lub nie zmieniać na taki czy inny

PS. Opinii o olejach jest tyle ilu ludzi i chyba każdy się zgodzi że lepszy jakikolwiek olej silnikowy niz jego brak, co nie znaczy że do każdego auta można lać co popadnie
  
 
Cytat:
2009-09-17 08:18:50, archive15 pisze:
...Jak pisałem zmieniłem z 15w na 10w i żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem. Wręcz przeciwnie - wyciszyło to pracę popychaczy. Poza tym pytałem o doświadczenia z marką oleju a nie o to czy można lub nie zmieniać na taki czy inny...


No tak...bo i 10W i 15 W .. ma taką samą ...mineralną bazę ..tak więc nie ma szokującej różnicy dla silniki ...a syntetyczne dodatki w 10W...poprawiają wyraźnie parametry ..stąd np.Twoje pozytywne wrażenia

O "marce" oleju już Ci napisali przedmówcy, po co miałem mówić że mam takie same zdanie ?..

No nic!, tera już wiem że najlepiej odpisywać Ci tylko 2 wyrazy...TAK lub NIE...i to będzie najbezpieczniej
  
 
czyli nikt nie lał tej marki

Że półsyntetyk ma mineralną bazę to wiem.
O Venolu żadnych złych opinii nie znalazłem.
Co do lania 5w....hmmm....na razie rozglądam się za olejem i póki co jest pomysł zmiany lepkości....
  
 
Cytat:
2009-09-17 09:57:58, archive15 pisze:
O Venolu żadnych złych opinii nie znalazłem.



To już widzisz jaką popularnością się cieszy. Gdyby nie Ty to ja bym nawet nie wiedział, że taka marka istnieje.
  
 
Cytat:
2009-09-17 10:13:46, piotr_ek pisze:
To już widzisz jaką popularnością się cieszy. Gdyby nie Ty to ja bym nawet nie wiedział, że taka marka istnieje.


teee...Piotr!...nie wychylaj się !

Pytał Cię archive czy .."cieszy się popularnością".. ?! -NIE !!

No to się zamknij bo dostaniesz zara zjeby
  
 
Proszę o spokój, odpowiadamy w wątku rzeczowo, lub wcale!
  
 
Cytat:
2009-09-17 10:31:13, mifinka pisze:
Proszę o spokój, odpowiadamy w wątku rzeczowo, lub wcale!



that's right
  
 
niekoniecznie 5 w 40 to pełen syntetyk
a 10 w 40 musi byc półsyntetykiem tez nie zawsze

juz to pomijajac
gesciejszy olej to wyzsze cisnienie w układzie-czyli lepsza ochrona
mineralny tez sie sprawdza i to doskonale z tym ze sie szybciej stazeje
dlatego najlepszy kompromis to 10 w 40--ewentualnie mozna wejsc w 10 w 50 lub 10 w 60

5 w 40 stosuje sie głownie w celach marketingowych noo moze tez w niewielkim stopniu obnizyc zuzycie paliwa
ale napewno obniza trwałosc silnika--im olej zadszy tym cisnienie mniejsze i wieksza mozliwosc zerwania filmu olejowego
dlatego w sporcie czy do bardzo wysilonych silników w tym z turbo sie ich nie uzywa
  
 
kurcze duzo zapomniałem o olejach.

Nareszcie ktoś odpowiada i się nie nabija
Zostane przy 10w40 z GM

[ wiadomość edytowana przez: archive15 dnia 2009-09-17 11:14:38 ]
  
 
Cytat:
2009-09-17 09:57:58, archive15 pisze:
O Venolu żadnych złych opinii nie znalazłem.



a znalazles jakies dobre?

Nie sadze aby poza paroma przypadkami jezdzil w klubie ktos na innym oleju niz semi lub mineral. Ja osobiscie przy 160 tys zalalem mineralny bo ten silnik juz za duzo bierze oleju, jesli twoj nie bierze, nie cieknie to lej polsyntetyk ale jesli bierze , cieknie to wlej mineralny. Mineralny z lotosu kosztuje chyba 69 zl za 4l
  
 
cieknie ale na mineralu też ciekł. 4 l półsyntetyku mam za 59 zł
  
 
Cytat:
2009-09-17 14:21:15, archive15 pisze:
cieknie ale na mineralu też ciekł. 4 l półsyntetyku mam za 59 zł



tak ale wolalbym kupic minerala i potem wrazie potrzeby 1l kupowac po 12 zl
  
 
Cytat:
2009-09-17 14:21:15, archive15 pisze:
cieknie ale na mineralu też ciekł. 4 l półsyntetyku mam za 59 zł



Olej wymieniasz zapewne co 10 000 km. Jak jeździsz dużo to 2-3 razy w roku, czyli co pół roku, albo częściej co 4 miesiące. Wg. mnie nie ma sensu kupować taniego oleju dlatego, że nie robisz tego co tydzień czy co miesiąc. Różnica ok. 40 zł na wymianie załóżmy co 4 miesiące jest raczej nie odczuwalna. To jest tylko moje skromne zdanie. O oleju, o który pytasz nigdy nie słyszałem