SWAP - elektryka..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jestem własnie na ukończeniu swapa na 1.1 i tuż przy końcu prac nadszedł moment kiedy rozłożony zostałem na łopatki.. a mianowicie rozrusznik kręci, pompa działa, ale odpalić ni chu, chu.. Immo ściągnięty, podpięty do wiązki silnikowej mam tylko 1 kabel - pomarańczowy maluchowski czyli + po stacyjce. Przeszukałem całe forum i wydrukowałem niemal książkę postów i mimo iż niby powinno działać nie działa gdyby ktoś mógł pomóc bylbym bardzo wwdzięczny. Za wszelkie wskazówki
  
 
Sprawdź czy masz iskrę i czy wtrysk podaje paliwko. Nom a tak poza tym to ja bym proponował przeniesienie tego tematu do istniejącego żeby później nie wyskakiwała "książka postów"
Trochę rozwinę: jak masz iskrę to spróbuj nalać wachy bezpośrednio w rurę, jak zagada to coś z wtryskiem albo kompem jest nie tak albo z podłączeniem ww. Ja np miałem tak że komputer mimo iż podobno był rozkodowany nie dawał prądu na sterowanie wtryskiem. Tym samym wtrysk nie podawał paliwska i silnik nie pracował, po zalaniu go strzykawką odpalał bez problemu, po zmianie kompa także. A też przeryłem całą wiązkę z 10 razy w poszukiwaniu błędu podłączenia kabli.

To czytałeś? KLIK

[ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2009-09-22 19:19:46 ]
  
 
a plus stal na kompa masz ??
  
 
Cytat:
2009-09-22 19:17:04, Tybek pisze:
Sprawdź czy masz iskrę i czy wtrysk podaje paliwko.


wtrysk na pewno nie podaje paliwa.. suchy talerzyk od przepustnicy.

Cytat:
2009-09-22 19:26:32, sebcyc pisze:
a plus stal na kompa masz ??



nie.

  
 
a od jakiego auta jest wiązka??



[ wiadomość edytowana przez: sebcyc dnia 2009-09-22 22:20:08 ]
  
 
A pompa działa tylko na moment i sie wyłącza? Czy działa stale? Jeśli nie masz zlutowanego przekaźnika to brakuje ci jeszcze plusa, bądź to na kompa bądź na pompe ale skoro ta działa to już w ogóle dziwna sprawa. Sprawdź jeszcze czy nie pomyliłeś wtyczek krokowego z sikaczem (u siebie tak miałem) i co jest w Twoim przypadku dosyć prawdopodobne (po objawach).
  
 
Cytat:
2009-09-22 22:26:42, DAWCY pisze:
A pompa działa tylko na moment i sie wyłącza? Czy działa stale? Jeśli nie masz zlutowanego przekaźnika to brakuje ci jeszcze plusa, bądź to na kompa bądź na pompe ale skoro ta działa to już w ogóle dziwna sprawa. Sprawdź jeszcze czy nie pomyliłeś wtyczek krokowego z sikaczem (u siebie tak miałem) i co jest w Twoim przypadku dosyć prawdopodobne (po objawach).



dziala cały czas bo połaczylem pomaranczowo-zielony z pomaranczowym tak jak pisal zuraw gdzies kiedys na forum. Tak więc jak jest napięcie na pomaranczowym po stacyjce to i pompa dostaje wtyczki na milion procent dobrze
  
 
coś pewnie jest popieprzone w podłączeniu
  
 
Dobra - po kolei.
Zeby wszystko zagralo i dzialalo jak nalezy musisz podlaczyc prad staly, mase i prad po stacyjce. Reszta to kontrolki. Na ponizszym schemacie na czerwono zaznaczylem przewod, ktorego nie podlaczyles. Jest to przewod pradowy staly (nie po staccyjce - o ile dobrze pamietam czerwony), ktory idzie na nozke nr 11 przekaznika podwojnego. Podlaczyc tez trzeba mase wiazki oznaczona 149 oraz przewod zazanczony niebieska strzalka, czyli plus po stacyjce idacy do pinu 5 sterownika silnika. Jesli cos pomylilem, to niech ktos mnie poprawi.



Przewod zaznaczony niebieska strzalka idzie przez wtyczke wiazki silnika. Przez ta sama wtyczke idzie rowniez kontrolka cisnienia oleju (szaro-zolta w 90% przypadkow), kontrolka ladowania (nieb-czerw? pisze z pamieci), obrotek i temperatura plynu. Oczywiscie mozesz sobie dolozyc dowolna ilosc czujnikow i przewodow, np temp oleju i inne. No i w zaleznosci od tego gdzie masz pompe paliwa, jej zasilanie moze wychodzic przez ksotke wiazki silnika (tak np. mialem w poprzednim maluchu, wobcenym zasilanie pompu jest bezpsirednio z wiazki silnika)



[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2009-09-23 01:04:03 ]
  
 
Cytat:
2009-09-22 22:33:12, sskoczek pisze:
dziala cały czas bo połaczylem pomaranczowo-zielony z pomaranczowym tak jak pisal zuraw gdzies kiedys na forum.


Chodzi o polaczenie przewodow zazanczone zielonym kolkiem. Pierwotnie znajduje sie ono po stronie wiazki komory silnika, wiec te dwa przewody trzeba polaczyc po stronei wiazki silnika. Jesli je polaczyles to dobre. Niepolaczneie ich skutkuje brakiem iskry - silnik kreci, ale nie odpala z ww powodu.
  
 
dla potomnych:

Żuraw już w prawdzie wszystko napisał ale spróbuje zebrać wszystko w całość:

Aby podłączyć SWAP trzeba:

* podłączyć plus pompy do kostki wiązki, a konkretniej do przewodu pomarańczowo-zielonego (pin1)
*dać + po stacyjce do kostki w wiązce, a konkretnie do przewodu pomarańczowego oznaczonego pinem 10
*dać stały + w miejscu, w którym zaznaczył Żuraw powyżej
*połączyć 2 kable w kostce wiązki silnikowej, a mianowicie pomarańczowo czarny (20pin) z pomarańczowym (pin 10)
*masa ale to wiadomo oczka przykręcić i plecionkę zamontować
  
 
To do kompletu dorzuce schemat 1.2:



Jak widac na upartego mozna 1.2 na wielopunkcie pogonic na wiazce od spi dorabiajac wtyczki do pozostalych wtryskiwaczy (i tak wszystkie leja na raz) i podlacyc kompa od 1.2. Bedzi dzialalo, ale wieksze sa szanse, ze nie do konca prawidlowo.


[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2009-09-23 22:59:54 ]
  
 
ale wy jakoś dziwnie to podłączacie
są 2 rodzaje kostek wiązki :

okrągła

prostaka 20 pin
1pin rozrusznik po stacyjce
11pin + do pompy paliwa
20pin + stały bezpiecznik 20A




[ wiadomość edytowana przez: sebcyc dnia 2009-09-24 10:47:48 ]
  
 
Prostokatne sa w 1.1, prostokatne lub okragle w 1.2. Co do smaych podlaczen to w sumie napisales to samo co jest na schematach.
  
 
po latach dorobiłem się obrotomierza..

Skąd wziąć sygnał na obrotek 1.2 MPI?

który kabel/kolor
  
 
mam. pin 23 dla potomności

działa i obroty pakazuje dobrze, tyle, że z ~0,5s opóźnieniem..

auto gauge tak ma czy co ?

[ wiadomość edytowana przez: Dar00 dnia 2011-08-10 09:14:36 ]
  
 
Witam

Pozwolę sobie odkopać temat. Buduję tak to sobie nazwałem fiat 126p swap central pickup. Na silniku 1.2 mpi 8v 75km z punto 1 1995 rok, silnik umieszczony centralnie w miejscu tylnej kanapy. Zastanawiam się jak podłączyć wiązkę silnika pod stacyjkę maluchowską. Przeczytałem powyższe posty i coś tam wiem, ale fotki nieaktualne i nie wszystko wyjaśnione. Wiązka silnika połączona jest z instalacją auta poprzez prostokątne złącze 9 pinowe, 3 grube piny i 6 cienkich. Do czego one idą?
  
 
Myślę że użycie miernika będzie skutkowało lepszym i szybszym efektem niż szukanie odpowiedzi w necie.
  
 
Masa, plus po stacyjce, kontrolka ładowania, kontrolka ciśnienia oleju, kontrolka wtrysku, obrotomierz i... ?