OBR- historia, zdjęcia, - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprubóję na kilka pytań odpowiedzieć.
1.Czesi zachowali swoje rajdówki, bo Metalex był firmą zewnętrzną i nie podlegał reorganizacjom tak jak same zakłady. Przypomnijcie sobie że wersję homologacyjną Lady VFTS czyli Ladę MTX robił również Metalex.
2. 125p GTJ to były wszystkie prototypy wyścigowe, jakos to trzeba było nazwać żeby PZM mogło wydać "oficjalne" dopuszczenie tych aut do startów w Polsce. Dlatego też w worku GTJ mieściły się i ścierwa z silnikiem 2,3(kompletny niewypał) i 1840 16V(najbardziej udany) i 2,0 też niezbyt udany. Tych 1840 było 5 szt. inaczej nie mieli by klasy i musieliby jeździc tylko w generalce, a to było politycznie niebezpiecne
3. OBR nie niszczył aut, tylko były sprzedawane na przetargach. Kupowali to chętnie taryfiarze ze względu na młode nadwozia i przerabiali na cywila. Nawet kiedyś dałem cynk pewnemu Wiesiowi z Lublina(nazwisko powszechnie znane) ale się spóźnił i 2 Monte Carlo własnie taryfiarz nabył.
4. Grzesiu, wspomniałeś Niszpry, to powiem Ci że leży u mnie w garażu nowiuśki komplet Prostorów deszczy, chcę je założyć na swojego jak skończę, co by młodziesz zobaczyła na czym się wtedy jeździło.
5. Nie pytałem o silnik 1840 16V, który był produktem Abartha i był dedykowany do Fiata x1/9, ale projekt upadł i wystawili Lancie Stratos. Moje pytanie dotyczyło Polskiego silnika DOHC 16V - no to teraz bywalcy OBR mają zagwozdkę
  
 
Cytat:
2009-10-22 17:58:20, Zbity pisze:
nie wiem czy o te skany chodziło, ale pewnie tak:



Mi chodziło o ten artykuł.
  
 
Cytat:
2009-10-22 13:57:13, winiar7 pisze:
Ja osobiście uważam że nie przetrwało nic do dzisiejszych czasów z produktów OBRSO ani rajdowe Fiaty 125p GTJ itp ani Polonezy 1500T i 2000T Coupe itd ani Lancie Stratos nic jedynie chyba Stratopolonez choć sam nie wiem jak to się stało.

No się rozpędziłeś lancia startos jedna się ostała i jeszcze dwie 124-ki przetrwały.
  
 
odnośnie METALEXA to nie przygotowywał całego silniora tylko czapkę dohc do silniora łady - podobno mocny to był zestaw.

odnośnie polskiego dohca 16v chętnie posłucham dalszej części opowieści mruku...
  
 
Cytat:
2009-10-22 20:24:28, Mruk pisze:
ścierwa z silnikiem 2,3



A co to?
  
 
A wie ktos cos o nysach serwisowych ze sportowymi silnikami 2.0 dohc?? Sam Przybylski mowil ze serwisowe nyski mialy powkladane takie silniki bylo to w legendach prl-u jak mowili o rajdowych polonezach
  
 
Cytat:
2009-10-22 20:51:55, orzech pisze:
No się rozpędziłeś lancia startos jedna się ostała i jeszcze dwie 124-ki przetrwały.


Ze 124 sie zachowaly to wiem, ale stratos? Gdzie, co jak?
  
 
Cytat:
2009-10-22 21:31:15, jaqo pisze:
Ze 124 sie zachowaly to wiem, ale stratos? Gdzie, co jak?



jest w warszawie taki jeden koleś co trzyma czerwoną lancię stratos - jedną z trzech polskich stratosów... 15 lat w garażu, albo i więcej
  
 
Niestety w garażu to ona nigdy nie stała teraz to raczej są zwłoki samochodu niż cały samochód.

Mruku a masz jakieś informacje potwierdzające ze było 5 sztuk tych 1.8 16V np. jakieś wyniki z wyścigów czy tylko tak myślisz ze względu na klasę?
  
 
Cytat:
2009-10-22 21:41:09, orzech pisze:
Niestety w garażu to ona nigdy nie stała teraz to raczej są zwłoki samochodu niż cały samochód.



podobno bez względu na stan samochodu nie chce go nikomu sprzedać

acha: Wiesiek nie jest z Lublina, Wiesiek nie jest również z Kraśnika - Wiesiek jest z Urzędowa
  
 
a ja wam pogratuluję pamięci i tematu i chętnie posłucham o czapie Metalexa do kacapa
Cytat:
A co to?


sierra 2,3 jeśli dobrze rozumiem

[ wiadomość edytowana przez: Marceli650 dnia 2009-10-22 21:49:18 ]
  
 
Mowicie o tym??







[ wiadomość edytowana przez: 5Turbo dnia 2009-10-22 21:49:52 ]
  
 
kłade pokłony przed tą czapą

[ wiadomość edytowana przez: Marceli650 dnia 2009-10-22 21:50:53 ]
  
 
Cytat:
2009-10-22 21:47:07, Marceli650 pisze:
sierra 2,3 jeśli dobrze rozumiem


chyba raczej rozwiert fiatowego 2.0 dohc
  
 
no ale szkoda że został po niej tylko ścinek gazety
  
 
a słyszał ktoś o takiej ładzianie?:
Cytat:
21019 - 2,3 wankel , moc 120 KM przy 5700 ob/min; moment obrotowy 120 Nm przy prdkosci obrotowej 3700 ob/min; prędkość maksymalna 175 km/h; przyspieszenie 0-100-14s


to dopiero daje temat do konwersacji

[ wiadomość edytowana przez: Marceli650 dnia 2009-10-22 22:34:40 ]
  
 
Prośba do Moderatorów:
Czy możecie nie wpuszczać trolli do tak dobrego tematu?
  
 
z tego co mi wiadomo to ten silnik ma 1,3 pojemnosci mial dwie komory i jest/byl dostepny tylko ruskich bo oni sraja na ekologie
  
 
Jeśli chodzi o całkiem polski silnik 16V to brak mi jakichkolwiek info. Wiem natomiast, że obr już w roku 79 skonstruował wielopunktowy elektroniczny wtrysk paliwa do silnika fiatowskiego i tego było kilka prototypów. O silniku diesla zrobionego na bazie bloku 2.0 dohc nie wspomnę.
Nie wszystko w obr było niszczone. Coś tam rozsprzedawali prywatnym zawodnikom. Np śp Krzysiek Godwod kupił z obr jednego lub dwa rajdowe poldki 1600 A grupa. Ale to już był koniec zespołu fabrycznego rok 90. Wiadomo też, że obr budował też rajdówki dla zawodników startujących w KDL w Pucharze Pokoju i Przyjaźni. Najpierw były to fiaty a potem polonezy. Auta zawodnicy musieli kupować sami za własne pieniądze i potem samemu je serwisować.
  
 
Jeszcze raz bo mi się przypomniało na nk znalazłem fajną galerię fotek Marka Kaczmarka pilota rajdowego Galeria

O a czy na tej aukcji to nie jest kolektor bozatto lub jego kopia Kolektor