OBR- historia, zdjęcia, - Strona 21

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2014-01-25 21:14:12, bing17 pisze:
Posiada ktoś zdjęcia licznika z Poloneza z OBR który miał "shift light" ? Taki jak ma np. ten Polonez Wodniak Chodzi mi o fabryczne rozwiązanie.



to nie było rozwiązanie fabryczne
po prostu dołożone
oryginalnie były haczyki na wskazówkach
po przekręceniu silnika wskazówka zostawała i nie wracała
patent wymyślony przez p.Bartosia
  
 
Czy w pięciodrzwiowych Polonezach grupy B były stosowane metalowe deski rozdzielcze, tzw. VDO ?
  
 
Tak byly stosowane
  
 
Masz jakieś zdjęcie takiego pięciodrzwiowego Poloneza grupy B z taką deską ? Bo ja widziałem tylko w Coupe. I ewentualnie jakieś zdjęcie gdzie ją dobrze widać, żebym wiedział jak ona powinna dokładnie wyglądać. Oczywiście oprócz tego zdjęcia z homologacji gr.4
  
 
Jakie rozmiary miały stomilowskie Z-Zety stosowane przez OBR ?
  
 
135/80/12 do 126p
185/60/13 do 125p polonez
  
 
A czy Stomil produkował też inne opony do sportu ?
  
 
s9 blotno sniegowa z mozliwoscia kolcowania
było też cos podobnego do michelina tb15
ale nie wiem jak sie nazywało
  
 
Cytat:
135/80/12 do 126p
185/60/13 do 125p polonez


Mały błąd:
135/75/12 - ZZ - Sport -mam gdzieś fotki.
195/60/13 - ZZ- SPORT
S9 - 135/75/12 -
S9 - 165/75/13 - obie S 9 z możliwościa kolcowania
Michelin - TB 15 - A własciwie PROSTOR - 195/60/13 - Nazywało się to :
ZZ-SPORT - S 15 - W Wersji Slick i deszczowej
Były jeszcze S-8 - błotno śniegowe ,bez możliwosci kolcowania.
S - 36 - Szutrowe 135/12
S - 40 Szutrowe - 175/13
Ogólnie to było tego od metra.
W klubach leżało na stosach i nikt tego nie chciał w latach 88-93.
  
 
w 12" na pewno było poniższe rozmiary (niedawno jeszcze miałem takie oponki - więc mam dowód istnienia ):
135 R12

155/70 SR12
  
 
Rajd Wisły 1988
  
 
Strasznie niskie wydają się opony w Polonezie Przybylskiego.
  
 
Polonez
Dobrze widzę że na podłodze jest tylko podkład ?
  
 
nie działa mi ten link
  
 
Poprawione
  
 
Cytat:
2015-01-24 22:41:02, bing17 pisze:
Dobrze widzę że na podłodze jest tylko podkład ?



Ja tam widzę tylko rdzę

Zasadniczo pozostaje tylko w oparciu o wcześniejsze wywody na temat BARTOSIÓWEK i GTJ-ta stwierdzić, że tam wszystko było na sztukę robione... poza jakimś zapleczem z częściami i kolesiami co dłubali tam silniki (chyba to było robione profesjonalnie???) to zakładam, że było tam lepienie z czego popadnie.
  
 
Sądzę, że takie "zabezpieczenie" podłogi w samochodzie rajdowym to nie jest nic niezwykłego, w końcu każda dodana warstwa swoje waży, a jeden sezon powinno coś takiego wytrzymać Poza tym na tym zdjęciu fajnie widać płaską podłogę za fotelami
  
 
Czy pierwsze rajdowe Polonezy 2000, te bez poszerzeń, gr.4, miały głowice na zaworach 45/40 czy inne ?
  
 
Cytat:
2015-07-30 14:12:22, bing17 pisze:
Czy pierwsze rajdowe Polonezy 2000, te bez poszerzeń, gr.4, miały głowice na zaworach 45/40 czy inne ?



gr 4 niee
ale pierwsze rajdówki miały silniki
Jaroszewicz nr 120 1,8 DOHC 16V z 124 abarth
i Stawowaik 119 2,0 DOHC
Rajd Warszawski 1978
  
 
A auta na sezon 1979 jakie miały głowice ? Wiesz też jakie zawory miały silnik 1592 w rajdowych 125p w budzie MR ? Mowa oczywiście o autach z działu sportu FSO.