OBR- historia, zdjęcia, - Strona 22

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2015-07-31 07:55:38, bing17 pisze:
A auta na sezon 1979 jakie miały głowice ? Wiesz też jakie zawory miały silnik 1592 w rajdowych 125p w budzie MR ? Mowa oczywiście o autach z działu sportu FSO.



z ciekawosci zapytam po co ci takie informacje robisz takie auto?
silniki z 79r z PN musiały byc zgodne z homologacja gr 4
czyli zawory seryjne
w silniku 1592 tez zgodne z homologacją= seryjne
tylko prototyp 2000 Turbo miał duze zawory
  
 
Robię teraz głowicę 45/40 i w sumie zaciekawiło mnie jakie rozwiązania stosował OBR. Zauważyłem, że sporo rozwiązań było zapożyczonych z Abartha i chciałem sobie porównać z ciekawości.
  
 
Model może po obeerowy 1.4 16v ale też fso miało w tym swój wkład.Rajdowy polonez

Parę lat temu przeczytałem na jakimś forum że Ś.P. Godwod takiego poloneza budował... Więc czemu nie ukończył projektu, na jakim etapie był ten polonez? Jako pośredni dowód:

Godwod Polonez 2000
  
 
Cytat:
Jako pośredni dowód:


pierwszy to brak kasy
a drugi - kłopoty ze zdrowiem.
  
 
Ale faktycznie rozpoczął ten projekt? Z tego co wiem to sprzedał on wtedy mnóstwo swoich zapasów m.in braciom Wodniak.
W FSO był na wysokim stanowisku więc może mógłby liczyć na pomoc finansową. Zresztą startował z reklamą FSO.
Co do zdrowia wydawało mi się że, tu problemy zaczęły się później bo często startował w RC polonezem w późniejszych latach.

Są to tylko spekulacje oparte na zwykłym poście z forum, ale jestem tego ciekaw.

[ wiadomość edytowana przez: ilovemaluch dnia 2015-11-11 15:31:49 ]
  
 
Cytat:
Ale faktycznie rozpoczął ten projekt? Z tego co wiem to sprzedał on wtedy mnóstwo swoich zapasów m.in braciom Wodniak.
W FSO był na wysokim stanowisku więc może mógłby liczyć na pomoc finansową. Zresztą startował z reklamą FSO.



Gdzie i skąd takie informacje ???
Krzysiek Godwod nigdy nie pracował w FSo.
Był taksówkarzem, oraz na woli miał swój mały warsztacik na osiedlowym garażu.

[ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2015-11-12 06:57:56 ]
  
 
Na tym filmiku z Warszawskiej Barbórki mówili że "konstruktor" ale widocznie chodziło o to że sam je budował, natomiast Marek Kaczmarek wspominał kiedyś że Pan Godwod w swoim garażu miał mnóstwo części z OBR-u, prawdę mówiąc nie wiem czemu tak mi się wydawało, sorry mój błąd.
  
 
Cytat:
Godwod w swoim garażu miał mnóstwo części z OBR-u


To fakt.
Miał tego od metra.
część z tych zabawek ma Winiar , jest na tym forum ,wiec może to potwierdzić.
Wszystko co miał Krzysiek Godwod zostało sprzedane niejakiemu Wiertlewskiemu ..., który miał się dalej w to bawić.
Nadwozie - czerwone - zgniło pod drzewem na Ochocie, niedaleko siedziby AK MAK.
Bracia Wodniaki, większosć swoich zabawek mieli po młodym Szerli, Piortku Kufreju i ludzi z okolic śląska.
  
 
Czy ktoś wie gdzie FSO SPORT montował akumulator w swoich rajdowych 125p lub ma zdjęcie ?
  
 
Standartowo z przodu pod maską w w wersjach rajdowych.
  
 
Tutaj widać, że jednak był w innym miejscu niż standardowe.
9.45
Tytuł strony

[ wiadomość edytowana przez: bimber1 dnia 2016-02-21 21:20:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: bimber1 dnia 2016-02-21 21:21:33 ]
  
 
Nie działa ten link.
  
 
Już nie mogę edytować tego postu, prosiłbym moderatora o jego poprawkę.

zrobione


[ wiadomość edytowana przez: bimber1 dnia 2016-02-21 21:22:12 ]
  
 
Pytanie głównie do Winiara, ale może ktoś inny też wie.

Jaką maksymalną średnicę zaworów mógł mieć B-grupowy Polonez 2000 i jaka jest ich wymagana długość ? Mam homologację do B-grupy, ale akurat ten fragment jest nieczytelny.