Głośna pompa wody - jaką markę polecacie na wymianę ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich Forumowiczów !
Jakiś czas temu zauważyłem ubytek płynu chłodniczego.. trudno było zlokalizować wyciek, ze względu na śnieg, mróz itp. Okazało się, że pompa wodna jest nieszczelna. Miałem w swych zapasach części nieużywaną, ok. 15-letnią pompę, więc zdecydowałem się ją wykorzystać. Zrażony jakością szerokodostępnych nowych części (podróbki-rzemiosło z Ukrainy itd) zaryzykowałem, że moja, prawdopodobnie rosyjska nie rozpadnie się po 2 latach albo szybciej (najczęściej spotykane w sklepach są są głownie Fenoxa - korektor siły hamowania Fenox rozpieprzył się w kilka miesięcy i mam urazę do tej marki) .. tak więc wymieniłem pompę, "parę groszy" mnie to kosztowało.. opalamy silnik -na wolnych obrotach wszystko było OK.. po zwiększeniu obrotów od razu było słychać świst, głośną pracę czegoś wydobywającą się z okolicy rozrządu.. razem z pompą wymieniłem pasek - łożyska napinacza nie ruszałem - było wymieniane kilka tys. km. temu przy wymianie poprzedniego paska rozrządu. Póki co przejechałem 150 km, hałas nie ustał. Nasila się wraz ze wzrostem prędkości lub dodaniu "gazu" na luzie. Pasek jest dobrze napięty.. prawdopodobnie łożysko pompy się uszkodziło od wilgoci itp. podczas leżakowania w piwnicy itp., ale nie przewidziałem takiej ewentualności.. jeden z mechaników mówi, że "może z czasem się ułoży pompa, póki co jak nie cieknie można jeździć" . drugi mechanik mówi, że może się pompa rozpieprzyć w drobny mak, jak jest teraz głośna i by unikać jazdy ...
Dla świętego spokoju chyba wymienię raz jeszcze pompę - nie wiem tylko, jakiej firmy kupić, by się nie posypała po roku itp. Na Alledrogo znalazłem z wyższej półki cenowej pompę AIRTEX:

http://www.allegro.pl/item965352056_pompa_wody_lada_samara_1_1_1_3_1_5.html

Czy jest to na prawdę jedna z lepszych firm, czy tylko cena jest wysoka ? Czy znacie jakiś sklep w W-wie, gdzie można zakupić na prawdę porządną pompę ? Z góry dziękuję za razy oraz udzielenie odpowiedzi. Krychu
  
 
ja kupilem grapha, te same objawy co u Ciebie plus wyciek
  
 
jeśli mogę wtrącić....
u mnie w 2107 było podobnie,,,,z tym że pompa jest oryginalna..
zaczęła piszczeć na wolnych obrotach...
pomogło jedno....jak ręką odjął...
mocniejsze napięcie paska klinowego....od tamtej pory nie piszczy...
  
 
Zamów oryginał z moskwy u bartixr a narazie jeździj na takiej.
  
 
Z racji tego ze pompa wody w samarze jest pod rozrzadem, nie czekal bym zbytnio z wymiana. Moze sie tak zatrzec, ze stanie, poleci pasek, rozrzad=silnik(nie wiem czy kolizyjny-nie pamietam)Raz juz widzialem taka pompe w samarze.
Rozumie doskonale obawy przed fenoxem - sam przerabialem podobnie hydraulike - ktora sypala sie odrazu.
Ponoc juz jakis czas temu poprawila sie jakosc fenoxa - ale wiadomo - urazy zostaja i wcale nie jest powiedziane ze bedzie lepiej.
Wiem ze to prawie nieoplacalne i pewnie ciezko wykonalne - ale wydaje mi sie ze mozna taka pompe poddac regeneracji. Moze warto lozysko wymienic.

Albo szukac innych marek, nowke sztuke.
  
 
Witam ponownie i dziękuję wszystkim za odpowiedź i rady ! Podobnież silnik 1500 jest "niekolizyjny", tak czy inaczej można nerwicy dostać od tego odgłosu świstu itp. Zdecyduje się na pompę Airtex - dają gwarancje na 3 lata i jest to jedna z lepszych firm. Co do Fenoxa, nawet jeśli jakość części się poprawiła, nie wiadomo czy akurat nie trafię na jakiś starszy egzemplarz...Tak więc na dniach czeka mnie kolejna wymiana pompy ...

a z innej beczki, cytując słowo z wpisu wpis Kolegi , poprawną formą jest "Ja rozumieM", a nie dziwny twór "rozumiE" lub "RozumiĘ", często niestety spotykany wynikły na wzorowaniu się na np. "ja zrobię"
  
 
Upewnij sie najpierw ze to na pewno pompa swista.

Prawda prawda co do koncowki! Czasem sie zgubie bez polskich znakow zwlaszcza - rozumiem i "bedzie pan zadowolony"

Jeszcze jak bym wykrzyknik dal na koncu, to bym sie wylgal
  
 
bym zapomniał o jeszcze jednej "drobnostce" związanej z pompą wodną... pod zębatką znajduje się mały otwór, na który była nakręcona śrubka ... w sklepie powiedziano mi, że jest to smarowniczka, czyli na logikę po założeniu pompy istotne jest, by śruba była nakręcona, a smar był w środku.. Po zdjęciu poprzedniej pompy dziurka była niczym nie zaślepiona. Pompę nową założyłem z dziurką, na której była nakrętka. Nie wiem, czy mechanik zwrócił uwagę na to, czy wypada wpuścić smar (może stąd objaw wycia pompy, ale raczej teraz się nie dostanę do tej dziurki by uzupełnić) ... zupełnie inny mechanik stwierdził, że jest to łożysko samosmarujące, a dziurka ta powinna być bez nakrętki - jej zadaniem jest sygnalizacja o uszkodzeniu łożyska pompy - wtedy tą dziurką ma wydobywać się płyn ... Tak więc nie wiem, jakie jest zadanie tego otworu - czy ma być wpuszczony smar i zakręcony, czy odkręcony i nie wpuszcza się tam smaru ...
  
 
Ja tej firmy co piszesz nie znam; w Focie mają pompy SKF, w Inter Carsie np. HEPU ( ostatnio założyłem do 2107) niemieckie w przystepnej cenie. Jako że jest na rozrzadzie szukałbym naprawde jakieś markowej coby się nie wysypało chińskie łożysko i rozwaliło rozrząd!!
  
 

szpera ta jest produkowana w toljatti
http://www.ladaworld.com/images/Custom_Parts/LSD/Lada%20Niva%20Limited%20Slip%20Differential%20box.png

bardzo dobrej obrobki, najlepsza polka.

w ciagu 20-35 dni bedzie u ciebie w domu za 1650 pln.
wstepne blokowanie 5kg, operacja zmiany wstepnego blokowania okolo 300 z. zakres do 8kg.

na asfalty poleca sie 4,5-6 kg, w teren (dla niv) do 8kg.
  
 

cholera , przepraszam nie tutaj napisalem.

a co do braci rosjan to pompy stosuja :
ВАЗ, Ruville, HEPU, SKF, Airtex (hiszapanski)
  
 
Cytat:
2010-04-12 10:41:21, kolba20ZGIERZ pisze:
Ja tej firmy co piszesz nie znam; w Focie mają pompy SKF, w Inter Carsie np. HEPU ( ostatnio założyłem do 2107) niemieckie w przystepnej cenie. Jako że jest na rozrzadzie szukałbym naprawde jakieś markowej coby się nie wysypało chińskie łożysko i rozwaliło rozrząd!!


SKF najwyższa półka...
  
 
Ja mam założoną do Klasyka pompę HEPU, kupioną w Intercarsie. Odpukać wszystko jest w porządku .
  
 
Cytat:
2010-04-11 11:48:43, Krzysztof-Fleszer pisze:
Ponoc juz jakis czas temu poprawila sie jakosc fenoxa



potwierdzam, poprawiła się - dużo lepiej to teraz wygląda
  
 
Po 4 tys. pękł mi wirnik pompy LTD, niby oryginał jak zapewniał pan z jac... z Rzeszowa. Ogólnie wirnik LTD jest z jakiegoś takiego plastiku jak dla mnie to bubel. Oryginał chyba ma wirnik odlewany no nie i kalamitkę na ośce?
  
 
dokladnie tak wirnik w staym orygi nale 2101 ma kalamitke i wirnik odlewany, sam wczoraj zakladalem taką pompe do swojej nowej jednostki 1,7 i oslonka metalowa pod kolo pompy mi nie chciala wesc przez kalamitke i musialem delikatnie podciac , zrobic rowek trzeba bylo.
  
 
Cytat:
2013-03-24 17:59:51, grzehu pisze:
Po 4 tys. pękł mi wirnik pompy LTD, niby oryginał jak zapewniał pan z jac... z Rzeszowa. Ogólnie wirnik LTD jest z jakiegoś takiego plastiku jak dla mnie to bubel. Oryginał chyba ma wirnik odlewany no nie i kalamitkę na ośce?



co to jest LTD wogóle. LTD to skrót od Limited.. coś jak nasza sp. z o. o. To jakieś rzemiosło.

Generalnie powinna mieć 7 skrzydełek metalowych i dużej średnicy - wydajnościowy większa.
Piterski PEKAR robi dobre pompy, twierdza, że resurs to 150 tys. km.
Z zachodnich SKF, Hepu.

Może chcesz ? bo zbiera mi się niebawem wysyłka do polski ? (wyjdzie 73 zł). Może coś jescze potrzebujesz?
Są też dostępne elementy pompy, śmigło wodne, łożysko, uszczelki.
  
 
Jutro ma mi przysłać fenoxa niby jest stalowy wirnik.... no more LTD, To są jakies podróbki czy co to jest, bo opakowanie ze znaczkiem łady? Na jesieni kupiłem tej samej firmy wysprzęglik który zaraz cieknął: wysprzeglik Auto nie ma u mnie przestojów poza tego typu sytuacjami....
Bartek gdybym wiedział co się stanie bym dawno u ciebie zamówił, a się nie pieprzył z tym szitem...Zanim sprawdziliśmy pompę ojciec zdjął głowicę i wymienił termostat...no comments...

[ wiadomość edytowana przez: grzehu dnia 2013-03-24 20:29:35 ]

[ wiadomość edytowana przez: grzehu dnia 2013-03-24 20:31:57 ]
  
 
Ciekawa sprawa, bo akurat ten SIŁOWNIK jest prawdziwym oryginałem. Chyba ze ktoś przekłada zawartość opakowania. A znam takie przypadki.
  
 
Taki siłownik mam u siebie i przjechał 5 tys km już.
Fenoxa był pół roku,zrobił 500km i sparciała osłona.

Pompy wody maja już w wiekszosci plastykowe wirniki.
Najlepiej wymieniac z obudową ,żeby szczelina była odpowiednia.

[ wiadomość edytowana przez: pioban dnia 2013-03-24 22:40:50 ]