[MKVI] Elektryczne szyby - montaż. Co jest potrzebne?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam... mam okazje kupić elektryke szyb z mk5 do mojego mk6 za 60zł... mam do was pytanie co musze wymontować z dawcy, co moge zostawić... z góry dzięki



[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-12-31 16:04:35 ]
[ powód edycji: temat... ]
  
 
przekaźnik i najlepiej całą wiązke ale może się okazać że u ciebie jest gotowa wiązka w drzwiach.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
rozumiem ze moje szyby zostają tylko zmieniam podnośniki
  
 
Cytat:
2009-12-28 18:45:49, essi1616v pisze:
rozumiem ze moje szyby zostają tylko zmieniam podnośniki


Prawie na bank tak kolego
  
 
chciałbvym zeby mi ktoś podpowiedział co dokładnie zabrać z dawcy... to znaczy przyciski wiązki podnośniki przekaźnik i co jeszcze?? i jak to z montarzem... nie jeden z nas juz to robił i może ktoś sie podzieli doświadczeniem??
  
 
Walkowalem ten temat na wiosne tyle ze w MKVII ale w MKVI jest podobne rozwiazanie.
Potrzebne bedzie:
- wiazki z drzwi lewych i prawych
- wiazka glowna w samochodzie (lepiej ja wziac)
- mechanizmy podnoszenia szyb
- boczki drzwi bo zostana ci dziury w starych po klamkach
- przelaczniki podnoszenia szyb + plastik w ktorych siedza
- przekaznik w skrzynce bezp ale nie jestem pewien ( w MK7 go nie ma)

  
 
Przekaźnik ze skrzynki nie jest koniecznie potrzebny, jest tylko po to że jak nie masz kluczyka w stacyjce a otworzysz drzwi kierowcy to można je podnosić i opuszczać, a reszta tak jak kol. klacior napisał.

P.S. W boczki możesz wsadzić zaślepki po korbkach.
  
 
A czy czasem jak nie ma przekaźnika to nie jest potrzebna jakaś zwora?
  
 
musisz sprawdzicz pod tapicerka na podlodze czy masz tam przewody do przyciskow, w drzwiach czy sa. zworka jest potrzebna bo inaczej szyby nie rusza. przerabialem to w mk5. oczywiscie przyciski tez musisz miec.


[ wiadomość edytowana przez: groobyg2 dnia 2009-12-29 13:13:10 ]
  
 
Cytat:
2009-12-28 23:03:05, Venom_4x4 pisze:
A czy czasem jak nie ma przekaźnika to nie jest potrzebna jakaś zwora?

U mnie nie było
  
 
Cytat:
P.S. W boczki możesz wsadzić zaślepki po korbkach.


Przepraszam ze sie wtrace a takie zaslepki gdzie mozna dostac? w ASO pytalem i nie ma a do mkVII tez bede montowac ale dopiero na wiosne pozdrawiam.
  
 
tak jak koledzy piszą poniżej wpierw musisz zacząć od wybadania co jest już w samochodzie a co nie - żeby szybki działały w mkVI potrzebne są dwa siłowniki elektryczne do drzwi w miejsce manualnych, wiązki do drzwi (gumowe łączniki między drzwiami a słupkiem), główna wiązka spod siedzeń, przyciski od szyb 2x, przekaźnik już niekoniecznie gdyż jeśli skrzynka jest przygotowana pod szyby wystarczy wrzucić to co wyżej napisałem dać bezpiecznik na obwód i bangla (co do zworki nie jestem pewien ale mogę sprawdzić jutro u siebie czy ma być) jednak bez przekaźnika szybki działają dopiero po przekręceniu kluczyka tak jak niżej już wspomniano. Możesz zajrzeć na moją aukcje tam są fotki całego pełnego kompletu tego co jest potrzebne do elektrycznych szyb i lusterek z mkVI.
  
 
Cytat:
2009-12-30 00:08:07, Marcino23 pisze:
Przepraszam ze sie wtrace a takie zaslepki gdzie mozna dostac? w ASO pytalem i nie ma a do mkVII tez bede montowac ale dopiero na wiosne pozdrawiam.

Popytaj po sklepach motoryzacyjnych, ja tak kiedyś kupiłem, a jak nie to szrot.
  
 
Cytat:
2009-12-28 23:03:05, Venom_4x4 pisze:
A czy czasem jak nie ma przekaźnika to nie jest potrzebna jakaś zwora?


Sprawdź czy jest ten przekaźnik - po otwarciu drzwi kierowcy słychać charakterystyczne kliknięcie.
  
 
Cytat:
2009-12-30 22:07:41, skorpion19 pisze:
Popytaj po sklepach motoryzacyjnych, ja tak kiedyś kupiłem, a jak nie to szrot.


dzieki i wszystkiego dobrego w nowym roku
  
 
Ja u siebie zakladalem to instalka drzwi i tunelu juz byla.

Przed kupnem przy lewarku biegow zdejmij ta prostokatną zaslepke i sprawdz czy sa wtyczki, dwie prostokątne, jesli sa to najprawdopodobniej masz tez w dzrzwiach.

Kupic trzeba silowniki/mechanizmy, wlaczniki i przekaznik.
Wymiana jest dosc banalna, rozwiercasz nity trzymajace mechanizmy w drzwiach, odkrecasz 2 srubki od prowadnicy ktore trzymaja szybe, wyjmujesz stary mechanizm i zakladasz nowy, nitujac go lub mozesz przykrecic, choc nit jest pewniejszy i szybciej go zalozysz niz chciec krecic to srubkami.
Podłaczasz kostke do silnika, to samo z drzwiami drugimi.
Pozniej wkladasz przekaznik do skrzynki, podłaczasz przyciski i sprawdzasz czy dziala.
Ewentualnie w tym plastiku na przyciski jesli nie dostaniesz go, to musisz sobie otwory powycinac na wlaczniki i to wszystko.

Jesli oczywiscie jest instalacja, jesli nie to dodatkowo instalke kupujesz i przekładasz, czyli odcinki od skrzynki do slupka prawego i lewego, oraz instalacje obu drzwi, no i instalke od skrzynki do tunelu czyli do włacznikow.
  
 
Cytat:
2009-12-31 14:54:00, Magik123 pisze:
Ja u siebie zakladalem to instalka drzwi i tunelu juz byla. Przed kupnem przy lewarku biegow zdejmij ta prostokatną zaslepke i sprawdz czy sa wtyczki, dwie prostokątne, jesli sa to najprawdopodobniej masz tez w dzrzwiach.

niekoniecznie sa widoczne. patrzylem czy cos jest zanim zaczalem zakladac i nic nie widzialem, byly wlozone pod tapicerke podlogi. zauwazylem je dopiero przy rozbiorce samochodu do remontu.
  
 
ja akurat całą instalacje mam fabrycznie ale szyb nie montowałem jeszcze bo nie były wymontowane z auta a zimno było i samemu mi się nie chciało... kolo ze szrotu to mój znajomy i jak wyciągnie to da mi znać a robota trudna nie jest
  
 
ja dołączam się z swoim pytaniem. czy z escorta 93`3d 1.8 D będzie pasował mechanizm do benzyniaka tez 93` ale 5d?? mam okazje wziąć takie coś od znajomego bo auto idzie na złom i mogę sobie zabrać co mi pasuje
  
 
niestety kolego niepasuje od 3d jest inny niz w 5d