forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczowclub assistance
Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Kończy się sprzęgło. Co mnie czeka (jaki koszt?)

Szukaj na forum: 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2010-08-27 12:19:40

Witam. W sumie to nie co się dziwić ponad 200 tys. kilometrów to sprzęgło ma prawo się zmęczyć. Moja Corolla z silnikiem 2,0 D4D ma już 7 lat, więc też może się coś zużyć.
Przy ruszaniu z jedynki lub biegu wstecznego samochód nie rusza płynnie lekko skokowo. Na wyższych biegach nie jest to odczuwalne.
Zastanawiam się co mnie czeka? Co jest do wymiany, i ile to będzie kosztować?

-----------------
Jedziesz setką możesz nie doczekać piędziesiątki, jedziesz piędziesiątką możesz dożyć setki.
2015-08-19 14:36
  
 
 2010-08-27 15:16:20

A Ty tam nie masz dwumasy przypadkiem ?
2014-07-04 00:07
  
 
 2010-08-27 18:54:13

No właśnie jak to stwierdzić czy w mojej Corolce jest takie drogie i zawodne sprzęgło dwumasowe?

-----------------
Jedziesz setką możesz nie doczekać piędziesiątki, jedziesz piędziesiątką możesz dożyć setki.
2015-08-19 14:36
  
 
 2010-08-28 02:07:10

Cytat:
2010-08-27 18:54:13, panjarekp pisze:
No właśnie jak to stwierdzić czy w mojej Corolce jest takie drogie i zawodne sprzęgło dwumasowe?


A dwumasa nie da się zastąpić zwykłym sprzęgłem? Kolega ma corolke 2.0 D4D rocznik 2002 i jest w niej zwykłe sprzęgło
2015-08-30 00:30
  
 
 2010-08-28 10:19:59

można
2014-12-09 20:27
  
 
 2010-08-28 10:57:43

koszt sprzegla od 300 złotych w górę. wymiana - drugie 300. koszt dwumasy bedzie wiekszy.
2011-12-24 15:20
  
 
 2010-08-28 13:00:48

Cytat:
2010-08-27 18:54:13, panjarekp pisze:
No właśnie jak to stwierdzić czy w mojej Corolce jest takie drogie i zawodne sprzęgło dwumasowe?


Po nr Vin w dziale czesci.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2015-08-29 21:49
  
 
 2010-08-31 20:25:53

Właśnie się dowiedziałem, że w moim aucie nie ma tzw. dwumasy (silnik 1CD-TV 90 KM). Czeka mnie wymiana kompletnego sprzęgła, czyli: tarcza sprzęgła, docisk i łożysko oporowe). W sklepach internetowych sprawdziłem ceny części. Sprzęgło kompletne kosztuje około 1200 zł.

-----------------
Jedziesz setką możesz nie doczekać piędziesiątki, jedziesz piędziesiątką możesz dożyć setki.
2015-08-19 14:36
  
 
 2010-09-01 00:20:02

Cytat:
2010-08-31 20:25:53, panjarekp pisze:
Właśnie się dowiedziałem, że w moim aucie nie ma tzw. dwumasy (silnik 1CD-TV 90 KM). Czeka mnie wymiana kompletnego sprzęgła, czyli: tarcza sprzęgła, docisk i łożysko oporowe). W sklepach internetowych sprawdziłem ceny części. Sprzęgło kompletne kosztuje około 1200 zł.


Dowiedz sie ile kosztuje oryginal bo moze nie warto zakladac czegokolwiek z przypadku?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2015-08-29 21:49
  
 
 2010-09-01 07:04:32

Sprawdziłem też ceny w autoryzowanym serwisie Toyoty we Wrocławiu. Tarcza 648 zł, docisk 738 zł, łożysko 155 zł.
Najtaniej znalazłem na Allegro:
http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-aisin-toyota-avensis-corolla-2-0-d4d-i1177224362.html
http://allegro.pl/sprzeglo-komplet-luk-toyota-avensis-corolla-d4d-i1206430033.html
Znacie te firmy: Asin i LUK?

-----------------
Jedziesz setką możesz nie doczekać piędziesiątki, jedziesz piędziesiątką możesz dożyć setki.
2015-08-19 14:36
  
 
 2010-09-01 13:02:20

Cytat:
... Znacie te firmy: Asin i LUK?


Podejrzewam, że u Ciebie w Toyocie jest zamontowane sprzęgło aisin. W starej ravce mam zamontowany cały nowiutki komplet sachs-a. W nowej, z powodu braku kasy zmieniłem tylko okładziny, przetoczyłem docisk i kupiłem nowe łożysko (okładziny + przetoczenie jakieś 120 zł, łożysko 170). Okładziny założyłem z LUK-a. Na sachs-ie znacznie lepiej pracuje pedał sprzęgła, miękko, bez oporów. Pedał sprzęgła mógłbyś wcisnąć ręką. Na oryginalnym sprzęgle pedał jest taki kapciowaty. Co do okładzin. NA tych z LUK-a przy obrotach silnika 5,5-6tys na 3 biegu chyba czuję zapach spalenizny sprzęgła. Gdybym miał wybierać między LUK a Asin to wybrał bym to drugie.
2015-08-30 00:30
  
 
 2010-09-01 14:35:18

Nie wiedziałem, że jeszcze się tak naprawia (wymienia same okładziny i przetacza docisk). Pewnie jest to ekonomicznie uzasadnione. Kłopot z tym, że na dłuższy czas jest uziemnione auto. Sam się zastanawiam, czy zamówić kompletne sprzęgło i pojechać do mechanika, czy zostawić najpierw auto a potem, zamawiać konieczne części?

-----------------
Jedziesz setką możesz nie doczekać piędziesiątki, jedziesz piędziesiątką możesz dożyć setki.
2015-08-19 14:36
  
 
 2010-09-01 15:34:29

Cytat:
2010-09-01 14:35:18, panjarekp pisze:
...że na dłuższy czas jest uziemnione auto...


No ja na wymianę okładzin i przetoczenie docisku czekałem 2 godziny wymiana sprzęgła to jakiś dzień roboty z przerwami
2015-08-30 00:30
  
 
 2010-09-01 19:36:07

Dla zainteresowanych zamieszczam obrazek zespołu sprzęgła (ten akurat jest z Toyty Yaris, w Corolli dużo się nie różni).



-----------------
Jedziesz setką możesz nie doczekać piędziesiątki, jedziesz piędziesiątką możesz dożyć setki.
2015-08-19 14:36