Problem ze skręcaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
cześć posiadam carine e kombi z 97 od paru dni mam problem ze skręcaniem kierownicą kiedy skręcam w prawo lub lewo czuję opór na kierownicy pojawia się w momencie brania dużych zakrętów i powrotów z nich pomóżcie proszę

skrzydel


  
 
Sprawdz czy jak skrecisz kierownica na maxa i dobijesz do oporu to sie nie slizga pasek,a kolo pompy nie staje deba.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
sprawdź krzyżak przy przekładni kierowniczej -może się zacierać,możesz spróbować zalać go jakimś odrdzewiaczem i sprawdzić czy jest poprawa.
  
 
To ja jeszcze dopiszę do litanii, bo też właśnie miałem problemy z ciężko chodzącą kierownicą...

Na początku wypadałoby sprawdzić stan oleju układu wspomagania.
Mi po prostu ubyło trochę... niecałe 100ml (czyli jakaś 1/8 )

Od razu napiszę, że to samo się dzieje jak jest za dużo.
Dolewałem w pośpiechu, nie sprawdziłem, a przedobrzyłem o 50-60ml

Teraz działa lepiej niż przed tym nagłym pogorszeniem.
Więc pewnie musiało powoli spływać...




[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2011-02-04 10:55:33 ]
  
 
Dzięki za odpowiedz
Pasek mi wyje jak by kogoś zarzynali lekko przesmarowałem olejem silnikowym od wewnątrz ale nie pomogło brakowało trochę płynu to dolałem ale z umiarem i nic dalej wyje tez bez zmian z kierownicą cały czas lekko i ciężko
Mam wrażenie że pompa trochę się poci i jakby syczała
pomocy
teraz już nie wiem pompa czy maglownica
może ktoś doradzić
  
 
Cytat:
2011-02-04 17:20:36, skrzydelp pisze:
...lekko przesmarowałem olejem silnikowym od wewnątrz ale nie pomogło...


Przesmarowałeś pasek olejem? Ty chyba żartujesz? Masz go naciągnąć a nie smarować. On piszczy bo się ślizga, w tym momencie tak naprawdę pomogłeś mu w poślizgu
  
 
Cytat:
2011-02-04 17:20:36, skrzydelp pisze:
Dzięki za odpowiedz Pasek mi wyje jak by kogoś zarzynali lekko przesmarowałem olejem silnikowym od wewnątrz ale nie pomogło brakowało trochę płynu to dolałem ale z umiarem i nic dalej wyje tez bez zmian z kierownicą cały czas lekko i ciężko Mam wrażenie że pompa trochę się poci i jakby syczała pomocy teraz już nie wiem pompa czy maglownica może ktoś doradzić


Sory ale taki idiota jak ty NIE MOŻE dotykać się do niczego pod maską oddaj to szybko do mechanika bo nabawisz się kosztów dodatkowych bo jak narazie tylko pasek do wymiany ale jak by ci przyszło do głowy dosypać popiołu do wspomagania to wydatki wzrosną sory za idiotę ale inaczej twoich poczynań nazwać nie można
  
 
Cytat:
2011-02-04 17:20:36, skrzydelp pisze:
Dzięki za odpowiedz Pasek mi wyje jak by kogoś zarzynali lekko przesmarowałem olejem silnikowym od wewnątrz ale nie pomogło brakowało trochę płynu to dolałem ale z umiarem i nic dalej wyje tez bez zmian z kierownicą cały czas lekko i ciężko Mam wrażenie że pompa trochę się poci i jakby syczała pomocy teraz już nie wiem pompa czy maglownica może ktoś doradzić


Dobrze ze hamulce ci nie piszcza Pasek jak piszczy to albo sie slizga bo za luzny ,albo ma zuzyte rowki wtedy jak go nie bedziesz naciagal to i tak bedzie sie slizgal i piszczal.Wymien pasek ale nie przesadzaj z naciaganiem bo wykonczysz lozyska wszystkiego co na nim wisi.Napina sie tylko do momentu az podczas dobijania kierownica do oporu nie obslizguje.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
dzięki widzę że mnie zjecie zaraz z kopytami
nie pisałem że smarowałem cały pasek tylko kropelkę lub dwie w jednym miejscu przy piszczącym pasku z tego co wiem to częsta praktyka tym bardziej że kiedyś sam to wcześniej zrobiłem i pomogło tym razem pomogło tylko na chwile ale to już nie oto chodzi kupiłem nowy pasek i będę wymieniał
Wszystkie pasy wymieniałem na jesieni więc się dziwie że piszczy tym bardziej że dodatkowo naciągałem go po pierwszym tysiącu od wymiany ale jednak obawiam się pompy bo coś szumi
Jeśli ktoś ma jakieś konstruktywne porady lub pomysły niech pisze


  
 
nigdy nie słyszałem o takich praktykach z kropelką oleju można próbować z mydłem ale to też raczej stare paski może pasek lichej jakości był jakiej firmy kupiłeś teraz a jakiej był wcześniej ?
  
 
Chyba zakończyłem swoją sprawę.
Po dłuższym czasie spokoju problem z ciężko chodzącą kierownicą powrócił.
Podjechałem do mechanika w międzyczasie na sprawdzenie wcześniej wspomnianego krzyżaka i rzeczywiście.
Poluzowali coś pod kierownicą i od razu puściło
15minut roboty, 10zł za usługę i pierwsze kilometry na luzie

Jakby znowu to wróciło, to prawdopodobnie będzie do wymiany.
  
 
a ja mam to samo i szukam krzyzaka włąsnie prosze o pomoc 607761566