Przekładka silnika w Rav4 z 3S-FE na 3S-GE V1

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam;

Chciałem zapytać czy możliwa jest przekładka silnika w Toyocie Rav4 1996 rok automat wersja USA z 3S-FE benzyna gaz na 3S-GE V1?? Czy doradzacie ten zabieg czy też raczej nie. Dzięki za odpowiedź.
  
 
Raczej nie..to jak zrobic z krokodyla jamnika poprzez operacje plastyczna.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Kiedyś na Allegro dłuższy czas stała na sprzedaż Rav-4 po małych przeróbkach. Jej właściciel lubuje się w takich rzeczach, bo niedawno pod jego nickiem widziałem na tym samym portalu aukcyjnym 4-Runnera, który również przeszedł pewne przeróbki. Wszystko naprawdę profesjonalnie zrobione. W opisie Rav-ki wspominał, że jest w stanie załatwić, a także pomóc w dostosowaniu silnika 3s-ge do niej. Musisz przełożyć też elektronikę i założyć lepsze hamulce, bo seryjne w skali od 1 do 10 oceniam na 6. Na upartego mógłbyś to zrobić wkładając w to 2 wory pieniędzy i kupę wolnego czasu, ale pytam po co? Przecież z Rav-ki nigdy nie zrobisz samochodu sportowego, 2 litrowy 3s-fe spokojnie daje w niej radę.
  
 
Moje pytanie jest stąd iż taki silnik był wyjątkowo ale fabrycznie zakładany do niektórych ravek wyłącznie w całości składanych w Japonii. Taki też silnik wyjęty z ravki co potwierdzają wszystkie dokumenty mam możliwość zakupić w cenie zwykłego. Kusi mnie przekładka bo w tej wersji ma on aż 180 KM. Ściślej rzecz biorąc 3S-GE był zakładany do Rav4 I generacji w wersji 4 od 1997 roku. Podaje linka bo na początku też myślałem że to niemożliwe, gdyż w katalogach dotyczących ravek on nie figuruje. A jednak):

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_S_engine&ei=5uuDTbjwOY6WOoynyIIJ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=9&ved=0CD4Q7gEwCA&prev=/search%3Fq%3D3%2Bsge%26hl%3Dpl%26client%3Dopera%26hs%3DLh4%26rls%3Dpl%26prmd%3Divns

Chciałbym, więc z czystej ciekawości zapytać osób które znają się na rzeczy czy w ogóle brać pod uwagę taką przekładkę, czy też nie bo skoro fabryka wepchnęła 3S-GE w miejsce 3S-FE to jakoś się do musi dać zrobić. Pytanie tylko jak bardzo trzeba wszystko zdekompletować. A juniorkowi będę wdzięczny za jakiegoś linka do aukcji.

  
 
Cytat:
...A juniorkowi będę wdzięczny za jakiegoś linka do aukcji.


Niestety, przeleciałem aukcje na Allegro i nie znalazłem już tego samochodu, najprawdopodobniej został sprzedany
  
 
Odświeżam temat.
Znalazłem coś, co może niektórych zainteresować. Link do aukcji silnika 3S-GE V1 z Rav4 http://moto.allegro.pl/toyota-rav-4-rav4-1997r-silnik-2-0b-3s-ge-v1-i1566734804.html
Poniżej zamieszczam zdjęcie z tej aukcji.
  
 
Cytat:
2011-03-19 00:43:22, rAvD pisze:
[...]Chciałbym, więc z czystej ciekawości zapytać osób które znają się na rzeczy czy w ogóle brać pod uwagę taką przekładkę, czy też nie bo skoro fabryka wepchnęła 3S-GE w miejsce 3S-FE to jakoś się do musi dać zrobić. Pytanie tylko jak bardzo trzeba wszystko zdekompletować. A juniorkowi będę wdzięczny za jakiegoś linka do aukcji.



Dać się pewnie da, ale czy skompletujesz wszystkie potrzebne graty i za ile ???
Z tego co przeglądałem ToyoDIY, to 3S-GE był wkładany tylko na Japonię, a co za tym idzie, nie znajdziesz wiązek lewostronnych do silnika Do tego kłopot z dostaniem ECU do 3S-GE z automatem. Zostają szroty angielskie lub handlarze w JP/AU/NZ plus poważna rzeźba z instalacją
Kiepsko to widzę. Druciarstwo po całości
Pozdro.