Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2011-03-13 11:22:22 Podbijam
Zastanawiam się już jaki wydech w tym wynalazku zamontować.... mam zasadniczo 5 megasuperhiper setupów: (nie chcę żeby był mega głośny i oczywiście zamulony poprzez domowe kombinacje wydechowe ) 1. Seryjny kolektor, zamiast pierwszego tłumika/katalizatora rura (średnica seryjna przez całe auto) w miejscu środkowego tłumika przelot z DF-a i na końcu również przelot z DF-a 2. Początek taki sam, środkowy tłumik seria Polonez Rover, końcowy przelot DF 3. Początek taki sam ale: w miejscu pierwszego tłumika pierwszy tłumik (seryjny) dalej rura aż do 3 tłumika (przelot DF) 4. Początek taki sam+ pusta puszka pierwszego tłumika, środkowy seria i przelot DF 5 (Hardcore) Pusta rura do końca zakończona przelotem z DF-a Macie jakieś sugestie ? [ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2011-03-13 11:23:11 ] |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2011-03-13 11:51:17
ja mam pierwsze zestawienie i jest ok z tym że zamiast rury dałbym strumienicę. ja mam na rurze złożone i jest trochę głośno, a czy kol wiek tylko po środku samochodu, z tyłu jest tylko charakterystyczny gwizd, zamulenia nie odczuwam żadnego. |
flapjck1 F&F Sympatyk mini urzut | 2011-03-13 12:10:17 wyjscie z kolektora w poldku jaka ma srednice? 50 mm?
jak tak to zrob caly wydech na rurze 50 mm, pierwszy tlumik przelotowy, drugi absorbcyjny |
Piatka F&F MEMBER PF 125p in progress :) Kraków | 2011-04-03 11:33:06 Ma ktoś może schemat jak podłączyć elektrykę do silnika?
Jutro jadę działać z kabelkami i może wreszcie zacznie działać . |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2011-04-03 16:34:34 Ja dzisiaj uporałem się z wydechem, jutro też zabieram się za kable. Z grubsza przejrzałem instalację i schemat i w sumie kilka kabli trzeba tylko podłączyć. Dwie kostki (w tym jedna jednopinowa) są tylko do ogarnięcia (te które łączą wiązkę silnika z wiązką samochodu)+ grube kable z aku. |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2011-04-03 23:37:38 szkoda że to teraz przeczytałem jak chcecie to wam na jutro mogę zdjęcie zrobić... |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2011-04-04 17:51:21 Przejrzałem właśnie schemat. Ja będę to tak podłączał (kolory mogą się różnić- ja podaję teoretyczne ze schematu):
1. Najpierw gruby długi zielony kabel "+" z akumulatora do rozrusznika. Razem z nim biegną dwa cieńsze: Jeden czarny- łączymy go poprzez bezpiecznik 30A do polonezowej kostki tej jednopinowej. Za kostką już jest kolor brązowy. Drugi kabel jest to "+" przed stacyjką idący na instalację- łączymy go z brązowym "fiatowym" (na schemacie 14, 15- te które idą z aku fiatowego do altka fiatowego i idą dalej w instalację) Gruby zielony mamy z głowy. 2. Podpinamy "+" po stacyjce fiatowej pod rozrusznik poldorowerowy oraz ten z wiązki silnika (do alternatora rowerowego) również pod rozrusznik poldorowerowy i rozrusznik i pół alternatora mamy z głowy 3. Podpinamy błękitny kabel fiatowy (ten co szedł do regulatora na błotniku) z kostką tą obok kostki jednopinowej- do kostki idzie czarno- fioletowy, a za kostką w instalcję roverową już jest kolor brązowo- żółty. Podłączyliśmy właśnie kontrolkę ładowania 4. Cewka zapłonowa- ze stacyjki idzie oryginalny fiatowy błękitny kabel- wpinamy go do kostki (niebieski) i za kostką w instalację roverową już jest biały. Po drodze (125p chyba nie ma zabezpieczenia cewki zapłonowej) dajemy bezpiecznik 10A To wszystko jest na "+" Drugi kabel idący na drugi styk cewki "-" idzie: z kompa biało czarny do kostki, z kostki na cewkę brązowo biały. Z tego samego styku na cewce dajemy wyjście na obrotek. 5. Pompa paliwa- jeden do gleby, a drugi z kompa do kostki poprzez wyłącznik bezwładnościowy (jeśli zostawiamy to pionowo, jeśli nie to zwieramy kabel i wyłacznik out) biało- czerwony. Z kostki na pompę poprzez 10A bezpiecznik leci niebieski. (Warto wziąć to z poloneza razem z wtyczką do pompy) 6.Ciśnienie oleju- z lampki idzie w polonezie do kostki szaro czarny (zastępujemy go oryginalnym kabelkiem fiatowym) i za kostką idzie brązowo biały do czujnika. 7. Nie ma nic w schemacie o temperaturze silnika (pokazane jest tylko że idzie z czujnika do kompa, ale nie ma nigdzie wyjścia na wskaźnik) za to na schemacie polonezowym (nieroverowym) idzie prosto z czujnika (tak samo jak we fiacie) na wskaźnik. Pojdejrzewam że w roverze też tak jest, trza by zerknąć na czujnik przy silniku- jeśli tak to prosta sprawa. 7. Pozostał jeszcze wiatrak od chłodnicy (chyba że ktoś robi swapa do 125p z silnikiem poloneza to problemu nie ma) Jeśli miał elektromagnetyczne sprzęgło to w sumie też prosta sprawa- przekaźnik, dwa kabelki, czujnik na chłodnicy i po robocie. Chyba to wszystko. Mam nadzieję że się nigdzie nie pomyliłem i w miarę zrozumiale to opisałem. Jak gdzieś jest byk to poprawcie. Za ewentualny pożar w komorze- nie odpowiadam [ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2011-04-04 17:53:59 ] |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2011-04-04 18:28:44
Tam masz 2 czujniki jeden do kompa drugi do deski, do deski siega orginalny kabel tak jak do cisnienia oleju |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2011-04-04 19:04:40 Dokładnie tak właśnie wróciłem z garażu |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2011-05-07 16:09:55 Ja mam u siebie z Nissana Cherry- z tym że założyłem mu odwrotnie śmigło aby dobrze dmuchał. (pomimo odwrócenia zasilania- łopatki w wentylatorze ( w każdym chyba) są wyprofilowane, nie są proste tylko taki łuk) dlatego aby dmuchał "fabrycznie" tylko w drugą stronę zamieniłem "+" z "-" i odwróciłem śmigło |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2011-05-08 12:15:36 ja mam założony od klimatyzacji... |
Goldini Fiat 125p Warszawa | 2011-05-29 12:54:49 Ja mam chłodnice fiatowską i przed nią wiatrak z rovera . Sprawuje się wyśmienicie . No i nie trzeba szukać części , tylko korzystasz z tego co masz . |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2011-05-30 15:57:26
jak nie wejdzie jak wejdzie, trzeba tylko delikatnie przestawić komputer bliżej ścianki, zbiorniczek zamiast wzdłuż tak jak jest w poldku dać poprzecznie i elegancko się mieści. |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2011-05-30 19:40:08 dokladnie - wszystko sie miesci. kompa mam na fabrycznym mocowaniu, zbiorniczek przestawiony o 90 stopni i filtr pasuje |
Piatka F&F MEMBER PF 125p in progress :) Kraków | 2011-05-30 21:50:47 To chyba muszę mieć cofnięte wzmocnienie czołowe . Komp przykręcony na fabrycznym mocowaniu pod szpilke amortyzatora... |
Goldini Fiat 125p Warszawa | 2011-05-31 12:18:27 Daj znać jak z tym stożkiem . U mnie hula elegancko . No i fajny dźwięk jak zasysa powietrze . |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2011-06-01 18:02:44 Zerknij w mój temat. Jest tam zdjęcie- ja wykorzystałem seryjne mocowanie pod zbiorniczek i pod kompa. Całość przesunąłem do tyłu i puszkę filtra przekręciłem o 90 stopni bez tego kolana, które jest fabrycznie na dnie puszki. |