[125] swap 125p na rovera - know how - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podbijam

Zastanawiam się już jaki wydech w tym wynalazku zamontować.... mam zasadniczo 5 megasuperhiper setupów: (nie chcę żeby był mega głośny i oczywiście zamulony poprzez domowe kombinacje wydechowe )

1. Seryjny kolektor, zamiast pierwszego tłumika/katalizatora rura (średnica seryjna przez całe auto) w miejscu środkowego tłumika przelot z DF-a i na końcu również przelot z DF-a

2. Początek taki sam, środkowy tłumik seria Polonez Rover, końcowy przelot DF

3. Początek taki sam ale: w miejscu pierwszego tłumika pierwszy tłumik (seryjny) dalej rura aż do 3 tłumika (przelot DF)

4. Początek taki sam+ pusta puszka pierwszego tłumika, środkowy seria i przelot DF

5 (Hardcore) Pusta rura do końca zakończona przelotem z DF-a

Macie jakieś sugestie ?

[ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2011-03-13 11:23:11 ]
  
 
Cytat:
2011-03-13 11:22:22, Tybek pisze:
Podbijam Zastanawiam się już jaki wydech w tym wynalazku zamontować.... mam zasadniczo 5 megasuperhiper setupów: (nie chcę żeby był mega głośny i oczywiście zamulony poprzez domowe kombinacje wydechowe ) 1. Seryjny kolektor, zamiast pierwszego tłumika/katalizatora rura (średnica seryjna przez całe auto) w miejscu środkowego tłumika przelot z DF-a i na końcu również przelot z DF-a 2. Początek taki sam, środkowy tłumik seria Polonez Rover, końcowy przelot DF 3. Początek taki sam ale: w miejscu pierwszego tłumika pierwszy tłumik (seryjny) dalej rura aż do 3 tłumika (przelot DF) 4. Początek taki sam+ pusta puszka pierwszego tłumika, środkowy seria i przelot DF 5 (Hardcore) Pusta rura do końca zakończona przelotem z DF-a Macie jakieś sugestie ? [ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2011-03-13 11:23:11 ]


ja mam pierwsze zestawienie i jest ok z tym że zamiast rury dałbym strumienicę. ja mam na rurze złożone i jest trochę głośno, a czy kol wiek tylko po środku samochodu, z tyłu jest tylko charakterystyczny gwizd, zamulenia nie odczuwam żadnego.
  
 
wyjscie z kolektora w poldku jaka ma srednice? 50 mm?

jak tak to zrob caly wydech na rurze 50 mm, pierwszy tlumik przelotowy, drugi absorbcyjny
  
 
Ma ktoś może schemat jak podłączyć elektrykę do silnika?
Jutro jadę działać z kabelkami i może wreszcie zacznie działać .
  
 
Ja dzisiaj uporałem się z wydechem, jutro też zabieram się za kable. Z grubsza przejrzałem instalację i schemat i w sumie kilka kabli trzeba tylko podłączyć. Dwie kostki (w tym jedna jednopinowa) są tylko do ogarnięcia (te które łączą wiązkę silnika z wiązką samochodu)+ grube kable z aku.
  
 
szkoda że to teraz przeczytałem jak chcecie to wam na jutro mogę zdjęcie zrobić...
  
 
Przejrzałem właśnie schemat. Ja będę to tak podłączał (kolory mogą się różnić- ja podaję teoretyczne ze schematu):

1. Najpierw gruby długi zielony kabel "+" z akumulatora do rozrusznika. Razem z nim biegną dwa cieńsze: Jeden czarny- łączymy go poprzez bezpiecznik 30A do polonezowej kostki tej jednopinowej. Za kostką już jest kolor brązowy.
Drugi kabel jest to "+" przed stacyjką idący na instalację- łączymy go z brązowym "fiatowym" (na schemacie 14, 15- te które idą z aku fiatowego do altka fiatowego i idą dalej w instalację)

Gruby zielony mamy z głowy.

2. Podpinamy "+" po stacyjce fiatowej pod rozrusznik poldorowerowy oraz ten z wiązki silnika (do alternatora rowerowego) również pod rozrusznik poldorowerowy i rozrusznik i pół alternatora mamy z głowy

3. Podpinamy błękitny kabel fiatowy (ten co szedł do regulatora na błotniku) z kostką tą obok kostki jednopinowej- do kostki idzie czarno- fioletowy, a za kostką w instalcję roverową już jest kolor brązowo- żółty.

Podłączyliśmy właśnie kontrolkę ładowania

4. Cewka zapłonowa- ze stacyjki idzie oryginalny fiatowy błękitny kabel- wpinamy go do kostki (niebieski) i za kostką w instalację roverową już jest biały. Po drodze (125p chyba nie ma zabezpieczenia cewki zapłonowej) dajemy bezpiecznik 10A To wszystko jest na "+"
Drugi kabel idący na drugi styk cewki "-" idzie: z kompa biało czarny do kostki, z kostki na cewkę brązowo biały. Z tego samego styku na cewce dajemy wyjście na obrotek.

5. Pompa paliwa- jeden do gleby, a drugi z kompa do kostki poprzez wyłącznik bezwładnościowy (jeśli zostawiamy to pionowo, jeśli nie to zwieramy kabel i wyłacznik out) biało- czerwony. Z kostki na pompę poprzez 10A bezpiecznik leci niebieski. (Warto wziąć to z poloneza razem z wtyczką do pompy)

6.Ciśnienie oleju- z lampki idzie w polonezie do kostki szaro czarny (zastępujemy go oryginalnym kabelkiem fiatowym) i za kostką idzie brązowo biały do czujnika.

7. Nie ma nic w schemacie o temperaturze silnika (pokazane jest tylko że idzie z czujnika do kompa, ale nie ma nigdzie wyjścia na wskaźnik) za to na schemacie polonezowym (nieroverowym) idzie prosto z czujnika (tak samo jak we fiacie) na wskaźnik. Pojdejrzewam że w roverze też tak jest, trza by zerknąć na czujnik przy silniku- jeśli tak to prosta sprawa.

7. Pozostał jeszcze wiatrak od chłodnicy (chyba że ktoś robi swapa do 125p z silnikiem poloneza to problemu nie ma) Jeśli miał elektromagnetyczne sprzęgło to w sumie też prosta sprawa- przekaźnik, dwa kabelki, czujnik na chłodnicy i po robocie.

Chyba to wszystko. Mam nadzieję że się nigdzie nie pomyliłem i w miarę zrozumiale to opisałem. Jak gdzieś jest byk to poprawcie. Za ewentualny pożar w komorze- nie odpowiadam


[ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2011-04-04 17:53:59 ]
  
 
Cytat:
2011-04-04 17:51:21, Tybek pisze:
Nie ma nic w schemacie o temperaturze silnika (pokazane jest tylko że idzie z czujnika do kompa, ale nie ma nigdzie wyjścia na wskaźnik) za to na schemacie polonezowym (nieroverowym) idzie prosto z czujnika (tak samo jak we fiacie) na wskaźnik. Pojdejrzewam że w roverze też tak jest, trza by zerknąć na czujnik przy silniku- jeśli tak to prosta sprawa.


Tam masz 2 czujniki jeden do kompa drugi do deski, do deski siega orginalny kabel tak jak do cisnienia oleju
  
 
Dokładnie tak właśnie wróciłem z garażu
  
 
Panowie od czego wsadzic wentylator chłodnicy? Montaż przed chłodnicą (pompa od wspomagania zabrała miejsce na wentylator za chłodnicą). Wg moich pomiarów 6-7cm grubosci i do 30 cm średnicy się zmiesci...
  
 
Ja mam u siebie z Nissana Cherry- z tym że założyłem mu odwrotnie śmigło aby dobrze dmuchał. (pomimo odwrócenia zasilania- łopatki w wentylatorze ( w każdym chyba) są wyprofilowane, nie są proste tylko taki łuk) dlatego aby dmuchał "fabrycznie" tylko w drugą stronę zamieniłem "+" z "-" i odwróciłem śmigło
  
 
ja mam założony od klimatyzacji...
  
 
Ja mam chłodnice fiatowską i przed nią wiatrak z rovera . Sprawuje się wyśmienicie . No i nie trzeba szukać części , tylko korzystasz z tego co masz .
  
 
Wentylator już ogarnięty . Podjechałem na szrot i z metrem w łapie znalazłem odpowiedni.


Teraz kolejne pytanie - filtr powietrza, orginalny za chuchu nie wejdzie :]. Myślałem nad stożkiem, tylko jaki wrzucić do tego silnika?
  
 
Cytat:
2011-05-30 13:42:10, Piatka pisze:
Wentylator już ogarnięty . Podjechałem na szrot i z metrem w łapie znalazłem odpowiedni. Teraz kolejne pytanie - filtr powietrza, orginalny za chuchu nie wejdzie :]. Myślałem nad stożkiem, tylko jaki wrzucić do tego silnika?


jak nie wejdzie jak wejdzie, trzeba tylko delikatnie przestawić komputer bliżej ścianki, zbiorniczek zamiast wzdłuż tak jak jest w poldku dać poprzecznie i elegancko się mieści.
  
 
dokladnie - wszystko sie miesci. kompa mam na fabrycznym mocowaniu, zbiorniczek przestawiony o 90 stopni i filtr pasuje
  
 
To chyba muszę mieć cofnięte wzmocnienie czołowe . Komp przykręcony na fabrycznym mocowaniu pod szpilke amortyzatora...
  
 
Daj znać jak z tym stożkiem . U mnie hula elegancko . No i fajny dźwięk jak zasysa powietrze .
  
 
Zerknij w mój temat. Jest tam zdjęcie- ja wykorzystałem seryjne mocowanie pod zbiorniczek i pod kompa. Całość przesunąłem do tyłu i puszkę filtra przekręciłem o 90 stopni bez tego kolana, które jest fabrycznie na dnie puszki.
  
 
Ok temat filtra ogarnięty - wleciał stożek stety niestety. Fiat już jezdzi z garażu i z powrotem . W czwartek zbieżność i polerka lakieru .

A teraz pytanie za 100 pkt - po podłączeniu wskaźnika paliwa 125p do baku poldorover wskazówka idzie do końca skali po przekreceniu kluczyka. Kontrolka rezerwy działa normalnie.

Więc co mogło paść?