[126p] do niczego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako, że projekt wszedł w zaawansowaną fazę i raczej pewne, że powstanie to moge go w sumie opisać:
Maluch ze swapem na silnik od garbusa. Ma być normalnie zarejestrowany bo mam zamiar poruszać sie nim normalnie w czasie remontu kanta.
Swap oczywiście bez sensu, to nie będzie skręcać ani nic, będzie beznadziejnie wywarzone. Buduję bo lubię.






Pierwsze przymiarki - o, mieści się 0.o



Tu po wycięciu półki - jeszcze lepiej




Rdza: do wymiany były rogi w obu podszybiach, podłoga pod szynami foteli zaczynała lecieć, mocowania przednich wahaczy tez wewnętrzna ramka tylnej szyby, dwa kawałki belki resora. Reszta była nie ruszana przez rdzę i polskich blacharzy więc też jej nie ruszałem.
















Cała buda jest obspawana - każde łączenie blach ważne dla sztywności budy. W końcu fura będzie podnosić przód przy startach na 1/4 mili, a po upadku troche to boli.


Dziura na skrzynie i rozrusznik + wyczyszczone wnętrze z kleju i innego gó...





Pomalowane podkładem wnętrze




Blacharka na razie skończona (z zewnątrz będzie malowany jak zobaczę, że jeździ i wszystko pasuje).


Zawiasik i hamulce wskoczyły by przewieźć go na robienie klatki



I wrócił. Klatka robiona u Treli









Zawias: na razie 4x bilstein, nowe wszystko poza wahaczami przód i tył i piastami (te są wyczyszczone i pomalowane). Resor z dodanym piórem, z tyłu jakieś twardsze sprężyny (jeszcze nie wiem co). Hamulce też nowe, przód cc, tył - na razie seria na ferodo, ale prawdopodobnie potrzebne będą tarcze jak z przodu - się wyjedzie, się zobaczy.







Silnik jest powieszony jak w garbie - tylko na skrzyni, nie ma żadnej innej łapy (tak będzie to sztywne, śmiem twierdzić, że sztywniejsze od 90% swapów w Polsce. Poduszki skrzyni z poliretanu (b. twarde)


Short-shifter od garbusa


Z pedałami ciekawa historia - docisk jest bardzo sztywne ze względu na moment jaki będzie posiadał silnik. Powodowało to wyginanie się pedałów...
Wzmocniłem ich obudowe - mało - zaczeła się wyginać sciana grodziowa. Dorobiłęm więc też mocowanie do podłogi bagażnika. Ok działa - raz dwa... ukręciła się ośka pedału sprzęgła... to wymieniłem ją na grubszą - pogiął się pedał.. to zespawałęm go z 2 a łape ciągnącą za linke zrobiłem z pedału hamulca





Slicki




Silnik opisze później.




















  
 
no, no, no, nie ma to tamto. Szacun pod światłami będzie
  
 
Silnik:
-pojemność 2332 ccm
-Nowy aluminiowy blok (std jest magnezowy) po modach - wyjście na filtr i chłodnice oleju, zrobione miejsce na wał o większym skoku, zaspawany przy ostatniej panewce, pod kołem zamachowym - podobny problem jak w kaszlu po rozwiercie, rozwiercony na większe cylindry
-nowy wał z 4340 cro-mo, kuty, z przeciwwagami (w serii brak) 84mm skok (seria 69)
- kute korby h-beam, dłuższe niż seria żeby zachować odpowiedni stosunek skoku do dł korby
-kute tłoki
-cylindry 94mm
-bardzo ostry wałek
-Aluminiowe kółko rozrządu z prostymi zębami (seryjne są skośne) na fotkach widać jeszcze skośne zęby ale to jedna z przymiarek do składania silnika.
-panewki wałka z podwójnym kołnieżem oporowym
-Lekkie koło zamachowe cro-mo
-cały dół jest wywarzony
-pompa oleju o wiekszej wydajności
-stopień spreżania koło 11.4:1
-Aftermarketowe głowice z duuuużymi kanałami z portingiem CNC, zawory jeśli dobrze pamiętam 48x44mm z nierdzewki (niestety, bo ciężkie)
-Bardzo bardzo twarde sprężyny zaworowe k-motion k800
-Klawiatury aluminiowe 1.5:1 (wznios zaworu z nimi na tym wałku to prawie 16mm...)
-Gaźniki webber 48 IDA
-duuużo innych dupereli o których nie pamiętam + duuużo mierzenia, dopasowywania, ustawiania etc.

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2011-05-29 20:24:18 ]

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2011-05-29 20:25:14 ]
  
 
Chyba będziesz mógł jeździć bez zakładania przednich kół?
  
 
Cytat:
2011-05-29 20:29:14, szymon1977 pisze:
Chyba będziesz mógł jeździć bez zakładania przednich kół?


Mocne

Projekt bardzo ciekawy, maluszek zdaje się rocznik 92/93? Silnik po przymiarce wygląda jakby z stamtąd pochodził. Wstawił bym tam na początek zwykłe 1302, żeby sprawdzić jak to jeździć wogóle będzie, ale do odważnych świat należy. Żeby lepiej skręcał zawsze można dociążyć przód lub doczepić szpojler(), pozdrawiam i życzę powodzenia przy pracy !
  
 
Cytat:
2011-05-29 20:56:51, brightblade pisze:
1302


1302 to model samochodu (byly modele 1200 1300 1302 1303 i pewnie coś jeszcze) silniki (te popularniejsze) były 1200 1300, 1500 i 1600. Silnik 1300 mial chyba 1285 ccm

Cytat:
2011-05-29 20:56:51, brightblade pisze:
zawsze można dociążyć przód lub doczepić szpojler


Co do dociążania to np bak jest z przodu, a spojler jakis z dołu pewnie będzie żeby ograniczyć przepływ powietrza pod autem (przewidywana prędkość pod koniec 400metrów to ~200km/h i stabilność będzie problemem)

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2011-05-29 21:22:27 ]
  
 
profi robota
  
 
taka ciekawostka - pompa paliwa ma wydatek 600l/h

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2011-05-29 23:24:48 ]
  
 
Szalony...właściciel i projekt!! To jest masakra jakaś,nie dość,że silnik kosmiczny i mocny to jeszcze w seryjnej budzie. Profi!
  
 
jaqo, a nie myslales by przy tym momencie wymienic tuleje w tylnych wahaczach i nie wzmocnic ich mocowan w przedniej czesci??
  
 
??
Nie widzę powodu, nie widziałem problemów z tym nigdy.
  
 
no prosze, bedzie żył uratowany ze zlomu
  
 
Ciekawe tylko co by wolal

Doszedł nowy bak (nowy nowy tylko brudny), wyladuje z przodu
  
 
Będziesz chciał to legalnie zarejestrować? Chodzi mi miedzy innymi o zbiornik. A w ogłoe to miło się oglada motor z takich pięknych klocków, szkoda że to nie dwa garki


[ wiadomość edytowana przez: MAD_DOGG dnia 2011-06-01 21:01:46 ]
  
 
tak. A niby czemu mieli by mi nie zarejestrowac (pokaz przepis proszę). Pomijajac fakt ze ide po dokument o zmiane pojemnosci i tyle, diagnosta do bagaznika nie zaglada.
Jedyne co to o wlew moga sie przyczepic, jesli to zrobia to go zrobie na zewnatrz i tyle.

A dwa garki beda moze w zimie budowane z podobnych "klockow" - polaczymy troche technologii.

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2011-06-01 21:51:16 ]
  
 
Fajne klocki w tym silniku, wogóle u Ciebie to czystość i perfekcja fajnie
Co do baku miałem taki sam i jedyne do czego się przyczepił to że niebył w oddzielnej komorze a jak Jaqo ma go w bagażniku to niema do czego się przyczepić

Te wydechy będą tak wystawać czy będziesz próbował coś innego zmajstrować?

  
 
Wydech bedzie mial zejscie 4-1 w bok przez co prawdopodobnie nie bedzie go w ogole widac.
W ogole ten zlozony silnik to evo 1 odpalony jakos w zeszlym roku (filmik) i teraz jest rozebrany, wiekszosc gratow z niego jest sprzedana bo sie koncepcja zmienila na to co w opisie - wczesniej byly mniejsze glowice, ciezszy wal, nie-kute tloki, krotsze korby, lagodniejszy walek, dłuzsze (nie policzone) kolektory dolotowe...
P.S. ten wydech z fotek i filmiku jest mega kijowy - w ogole go nie slychac, gazniki sa glosniejsze

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2011-06-01 22:18:29 ]
  
 
Sesja przeszła, coś się ruszyło, podłoga wyczyszczona do gołej, świecącej blachy, na to epoksyd, guma do spawów, czarna farba a na koniec konserwacja - mozliwe ze jesien bedzie musial przejezdzic jako, ze planuje robic kanta, wiec nierstety konserwacja musiala byc. A szkoda bo blyszczaca jak lustro czarna podloga wygladala git.



  
 
I do przodu:
-domalowane lewe nadkola
-zlozony zawias i uklad kierowniczy
-pomalowany srodek i komora silnika
-wycieta rewizja w tunelu skrzyni biegow
Klatka zostala w podkladzie bo bedzie czarna.






[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2011-06-27 23:57:04 ]
  
 
Cytat:
Klatka zostala w podkladzie bo bedzie czarna.



A nie ładniej będzie biała wyglądać przy czerwonej budzie?