Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2014-06-20 00:04:15 Moje zdanie jest takie że najgorszy bilstein dobrany z beczki, e30 czy czegokolwiek innego i tak będzie o klasę lepszy niż jakieś wynalazki hipolem zalewane.
Gregor jaki wpływ na wyginanie amora w DFie, polonezie czy maluchu ma opona? Ktoś kiedyś dostał jakieś dane liczbowe lub wykres tłumienia amora z zerkopolu ( albo innej firmy zajmującej się amortyzatorami )? |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2014-06-20 08:38:27 Niestety koszty "przeregulowania" amorów w Zerkopolu są b. wysokie, ja swoje, nowe wysyłałem dwa razy bo nie byłem zadowolony z nastawów i to już mocno uderzyło po kieszeni. Moim zdaniem dobrze byłoby znaleźć jakąś alternatywę dla bilsteinów. Swego czasu dostałem ofertę z firmy AVO na amory do poldka z regulacją odzielną dobicia/odbicia w cenie ok. 600 PLN/szt. Nie wiem ile są warte amory tej firmy, ale w UK złej opinii raczej nie mają. |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2014-06-20 11:46:33 kolega ma w maluchu avo z regulacją i po pierwsze jest to amortyzator olejowy, nawet przy max skręceniu auto nurkuje przy hamowaniu. Miałem też okazję przejechać się jedną imprezę z tym amorkiem na przodzie i raczej średnio zdawało egzamin w miarę gładkiej trasie, jak były twardo ustawione to podskakiwał jak miętko to nurkował. Może w innym aucie takiego problemu by nie było. |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2014-06-20 12:28:12
Dane które znalazłem na szybko podają: PN Caro seria 120/40 E30 Bilstein B36 2027 1475 165/56,5 W123 200/80 do 310/115 zależnie od wersji. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-06-23 08:16:11 Twardości 125- Polonez - twardsze rajdowe ustawienia
Przód - 150 / 300 kg Tył - 120 / 300 kg PF 126 p - twardsze rajdowe ustawienia Prżód - 80/150 kg Tył - 120/ 280 kg Moje które porzyczałem Jesionowi - przód 160/320 kg tył 120/ 280 kg teraz będą przeregulowane i przegladane, o wartosciach napiszę, gdyż mam pewną koncepcję w szczególności do tyłu. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-06-23 08:29:43
To masz bardzo nie trafione informacje. Z reszta w pucharze Lanosa, jeziłem tylko krótką chwilę. Potem tym autem jeździłem w zupełnie innej klasie. Przestałem czynnie uczestniczyć w 2003 roku, a własciwie w 2004. co nie oznacza że powiesiłem kask na kołek. Z tym sportem mam stycznosć cały czas i bawię doskonale, a przy okazji uczę. Szkolę indywidualnie, w Bednarach i Ułężu kilku czynnych, lub przyszłych zawodników mających zamiar startować w III, II lidze, czy nawet w KJ-sach, a także ludzi , którzy mają bardzo szybkie auta i śmigają nimi na co dzień. Spotykam się z nimi nawet kilka razy w miesiącu.
|
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-06-23 08:38:57
Bzdura. Na jednym dobrze dobranym komplecie, można śmigać zarowno po asfalcie, jak i po szutrze. Bierzesz nastawy twardsze od rajdowych - 80-150 , lub 90/160 i tył - 120-300 kg i po klopocie. Zmiana ustawień to koszt 200 zł od sztuki, a nie 350. - to w takim razie pokaż mi regulowane - gazowe do 126 p - tańsze niż 1200 zł - 1500 zł od sztuki. Poza tym po co Ci profi amor regulowany w imprezach amamtorskich? Chcesz coś taniego, a jedocześnie profi - ??? N oczegoś takiego nie słyszałem |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-06-23 09:11:01
Nie tylko opona, ale konstrukcja zawieszenia (punkty moocwania) i resor. W tych modelach jest stosunkowo długi i cienki amor. Więc siły boczne jakie na niego działają są tym bardziej niszczace uszczelnienie - tłoczysko - rura. Dla porówniania Mcperson z jakiego kolwiek przednio napedowego auta ma dużo większą srednicę rury, większe uszczelnienia i mocowanie w 3 punktach na dużej średnicy. |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-06-23 09:25:48
trzeba było zmienić styl i tor jazdy Skoro przyzwyczaiłeś sie do praktycznie seryjnego zawiasu, to ciezko jest później przełamać się w stosunku do twardszego zawiasu. Dlatego warto zasiegnąć czasami rady kogoś doświdczonego. [ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2014-06-23 09:36:40 ] |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2014-06-24 19:23:07
Długi i cienki właśnie może być dlatego że siły boczne są małe, a po zastosowaniu uniballi na końcach nie będzie ich wcale. Mc Pherson musi być gruby bo przenosi bardzo duże obciążenia boczne i wynika to z konstrukcji. Pęknięcie sztycy w mcphersonie powoduje odpadnięcie koła, a w DF/maluchu bez amorów można jeździć bo właśnie nie przenoszą sił z zawieszenia a tylko tłumią. |
flapjck1 F&F Sympatyk mini urzut | 2014-06-24 23:00:49 a tak zupełnie ad hoc
gregor125 to o Tobie material? https://www.youtube.com/watch?v=PoQ9SQOIoO8 |
Pereira Poddębice | 2014-06-25 11:30:00 flapjack1, to nie o gregorze125.
Z gregorem125 spotkaliśmy się (o ile mnie pamięć nie myli) onegdaj w Poznaniu, a Grigorjewa poznałem sprzedając klamoty od Golfa- przyjechał do mnie kupić body kit gr 2. |
flapjck1 F&F Sympatyk mini urzut | 2014-06-25 18:31:16 no z grigorjewem to i ja deala zrobiłem, dlatego się zapytałem
a w ogóle nie wiem czego się gregora czepiacie, chłop wam próbuje uświadomić ze dobry stuff musi kosztować mam takiego zioma, ma elise, w tym elisie były wylane bile, zamiast je regenerować to kupił jakiś zafajdany chińsko/amerykański zawias za 3 klocki, mądre toto? rozumiem jakby ten zawias kosztował tysiaka... |
szymon1977 Blackpool UK | 2014-06-25 20:27:42 Od Żuka nie podeszły? |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-06-25 20:29:27 No to już nie muszę odpowiadać.
Z Andrzejem znamy się hohoho, a może i dłużej z Kjs-ów, z klubu, z rally crossu. Jak latał Fiatem 125 w rallycrosie, to robiliśmy różne patenty Bardzo opanowany i fajnie jeździ. Bardzo fajny gość.
No chyba tak. Pamiętam akcję przy ognisku z krzesełkiem . chyba z Tobą w roli głownej.
Teoretycznie mogę sie zgodzić. Praktyka mówi coś innego. Przy zastosowaniu uniboli, pojawia się inny problem. Po pierwsze co chwila trzeba je kontrolować, bo minimalny luz i robi się nerwowo w aucie, a poza tym wyrywają się mocowania górne amora w oby przypadkach. Potrafi się ściać szpilka - ułamać. Ja swego czasu przerabiałem w poldonezie i w fiacie, górne mocowanie ze szpilki na tuleję. Sprawdzało się znakomicie na szutrach i montaż był expresowy ,w przypadku wystrzelenia amora. dlatego ja bardzo ostrożnie podchodzę do bardzo twardych nastawów w polskich produktach - FSo i FSM. Np we wszystkich rajdówkach pF 126 miałem wahacze od Bisa. Dolne mocowania, nie wytrzymywały, albo łamała się sztyca. Kiedyś udało mi sie zrobic do 126 na rurze 60 mm i tłoczysku 8mm. Nie do zabicia. Nigdy ich nie zagotowałem. |
Pereira Poddębice | 2014-06-26 22:40:12 gregor125, ja akurat z krzesełkiem nic wspólnego nie miałem, siedziałem spokojnie z boku na czymś tam. Ale to taka drobna dygresja
Co do Grigorjewa, to faktycznie fajny gość, pogadaliśmy trochę o modach Golfa. Pytałem Go o grubszy przedni stabilizator do mk1, ja zawsze miałem problem z nadmiernym przechylaniem się nadwozia w szybkich zakrętach. Żeby temu zaradzić, zamiast seryjnego 17 mm szukałem grubszego 21 mm (biały kruk od Scirocco 16v kosztujący milijon) . Usłyszałem coś, co bardzo mnie zdziwiło- stwierdził że... najlepiej, gdyby go z przodu wcale nie było Trochę to rozumiem- zbyt twardy przedni stab wywołuje nadmierną podsterowność. Ale żeby tak całkiem bez staba? |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2014-07-08 15:36:07 Chciałbym z przykroscia zawiadomić, że w dniu 30.06 spłonął warsztat firmy Zerkopol.
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,pozar-w-warsztacie-samochodowym-na-bialolece,127145.html Jestem po rozmowie z Panem Tadeuszem, i jest nadzieja że do konca wakcji ruszą. Maszyny częsciowo udało się uratować. Także proszę o wyrozumiałość, jeżeli chodzi o terminy regenracji i nowych amortyzatorów. |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2014-07-09 12:23:08 widać jakiś klient tak się zagrzał przy reklamacji aż się zapalił |
mauzer64 F&F MEMBER 21 x fiat Zebrzydowice | 2015-04-07 21:55:55 Odkopuję.
Pytanie, miał ktoś do czynienie, używał te czerwone amorki firmy sachs. "> "> |