Silnik krokowy - gdzie jest, jak wyczyścić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chyba w watku o przebiegach silnikow za bardzo pochwalilem swoje espero , bo dzis mnie nie mile zaskoczylo. Dojezdzalem do skrzyzowania, wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl... Odpalil bez problemu, dojezdzam do nastepnego skrzyzowania i to samo... Za to jakis tydzien temu jak jechalem w korku, to obroty jalowe utrzymywaly sie na poziomie 1100 obr/min. ale tak przez 5 min, i pozniej zniklo. Jak gadalem z mechanikiem to moze byc wina wlasnie silniczka krokowego. Wiec pytanie jak w tytule

  
 
Silnik rokowy od LPG czy benzyny?
Od LPG - no problem. Przeważnie są one łatwo dostępne (śrubokręt gwiazdkowy i jazda). Jaki silnik? W 1,5 dostęp do silniczka benzynowego jest okrutny. Trzeba zdemontować ucho potrzebne przy wyjmowaniu silnika (klucz 13) i dopiero wtedy, po japońsku (jako-tako) można się do niego dostać. Uważaj też na klucz potrzebny do wykręcenia go: nie jest to ampul, jest to pomieszanie gwiazdki z ampulem (chyba TROX się to nazywa, nie pamiętam...). Uważaj, żeby łebka śruby nie zetrzeć. Samo czyszczenie to:
- czysta szmatka
- pendzelek
- benzynka
Wytrzeć z grubsza szmatką, poprawić pendzelkiem z benzyną i w miarę do sucha znowu szmatką. Przy okazji można też delikatnie przesmarować WD40 sprenżynkę, która jest pod metalowym grzybkiem.
  
 
Przeczyść wtyczkę i kontakt czujnika podciśnienia i sprawdż czy nie są uszkodzone rurki plastikowe które razem z czujnikiem stanowią UKŁAD PODCIŚNIENIA . Jest duża szansa że to jest przyczyną
Adam S
 
 
Meehau- uzupełniłem juz w opisie ze mam 1,5 NO GASS tak wiec chodzi o silnik krokowy do benzynki... Jesli chodzi o klucz, to chyba mam takie, pokrecimy, wyczyścimy, zobaczymy... tyle ze nie dzisiaj, bo wlasnie wrocilem spod granicy rosyjskiej i jestem zmeczony
Adamie- czujnik podcisnienia to ten w pokrywie filtra? jesli tak, to jutro go zobacze.
Swoja droga tak mysle ze jesli to by byly rurki, to chyba gasniecie wystepowalo by przez caly czas, a to zdarzylo sie na razie doslownie dwa razy. Co jednak nie przeszkadza temu zebym to sprawdzil
Dzieki za pomoc, jak sprawdze to sie odezwe.
  
 
Czujnik podciśnienia to mała czarna plastikowa puszka w samochodzie z silnikiem 1.5 zamocowana na przegrodzie czołowej oddzielającej komorę silnikową od kabiny.Czujnik jest zamontowany kilkanaście centymetrów w lewo od osi symetrii podłużnej samochodu (patrząc od strony przedniego zderzaka) Dochodzi do niego kilka plastikowych rurek ,jedna od kolektora ssącego silnika oraz wiązka przewodów do dolnej części czujnika .Uważaj na zatrzask wtyczki podczas rozłączania. Natomiast silniczek krokowyto ewentualnie następny krok ale wymagający znacznego demontażu oprzyrządowania silnika od jego tylnej strony. W serwisie kosztuje to około 90 zł.
życzę powodzenia ......Adam S